جراحی زیبایی کلیتوریس

( 4,33 امتیاز از 3 رای )
17/آوریل/2019

کلیتوریس چیست؟

 خونرسانی بالای این ناحیه و عصب های فراوان آن در نقش ارضای جنسی زنان بسیار تأثیر دارد و نقش بسیار کلیدی ای است، تاحدی که بسیاری از زنان تنها با کلیتوریس تحریک و ارضا می شوند و یا باید همزمان با تحریک واژینال، کلیتوریس آن ها نیز تحریک شود. کلیتوریس در اغلب زنان بخش کاملاً مشخصی است، در بالای دستگاه تناسلی زنان قرار دارد و از آن دو لبیای مینور نشأت گرفته است که تا نواحی پرینه ادامه دارند.

عمل زیبایی کلیتوریس

جراحی هودکتومی یک روش فوق العاده مفید است که هدف آن برداشتن بافت اضافی اطراف کلیتوریس به منظور نمایان شدن بیشتر کلیتوریس و بهبود ظاهر فرج به طور کلی است. قبل از هر چیز، بیماران باید مطمئن باشند که هودکتومی شکلی از ختنه شدن ناحیه تناسلی نیست و در واقع خود کلیتور را درگیر نمی کند. در عوض، هودکتومی بافت اضافی یا یک هود کلیتورال طولانی را مورد بررسی قرار می دهد که مانع از عملکرد کلیتوریس می شود.

در زنانی که مشکل بزرگی کلیتوریس دارند، و هنگام پوشیدن لباس های تنگ بسیار اذیت می شوند و یا طی رابطه جنسی خود، اعتماد به نفس پایینی دارند، این جراحی توصیه می شود. برخی از زنان که به علل مختلف دچار مشکلاتی در ناحیه کلیتوریس هستند بسیار از این موضوع رنج می برند. مثلا در گروهی از آنها زنان به علت داشتن کلیتوریس بزرگ، هنگام پوشیدن لباس در ان ناحیه احساس سوزش می کنند و یا در هنگام پریودی، هنگام استفاده از پدهای بهداشتی بسیار اذیت می شوند.

بسیاری از زنان تصوری از عمل زیبایی کلیتوریس ندارند، آنها فکر میکنند همچین جراحی دردناکی غیر ممکن است. اما امروزه با استفاده از تکنیک های جدید، شما می توانید اقدام به انجام جراحی زیبایی کلیتوریس با استفاده از بی حسی موضعی بکنید. جراحی زیبایی کلیتوریس بدون آسیب زدن به اعصاب جنسی کلیتوریس ( در صورتی که پزشکتان متبحر باشد)، می تواند علاوه بر هدیه کردن زیبایی به کلیتوریس شما، باعث افزایش میل جنسی و ارگاسم های طولانی و زیاد در طی رابطه جنسی شود.

علل بلندی کلیتوریس

بلندی کلیتوریس به دلایل مختلفی صورت می گیرد، از بارزترین علل آن افزایش هورمون تستوسترون در زنان است، این هورمون مردانه که باعث پیدایش صفات مردانه می شود و مقدار کم آن در بدن لازم است،با افزایش آن شاهد مواردی چون ریزش مو مردانه در زنان، افزایش موهای زائد و پیدایش آن ها در چانه و یا نواحی ای که اغلب بانوان در آن قسمت موی پرز مانند و کم دارند و برعکس مردان در آن نواحی مو ضخیم و بیشتری دارند، هستیم.

  • یکی از عوارض تستوسترون که برگشت ناپذیر نیز می باشد، کلفت شدن و به اصطلاح مردانه شدن صدای بانوان است. در کل اگر مراقبت میزان تستوسترون درون بدنمان نباشیم شاهد تغییرات ناراحت کننده ای خواهیم بود.
  • بلندی کلیتوریس می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. ظاهر آن به شکل مردانه ای بزرگ می شود، از طرفی باعث کاهش اعتماد به نفس در حین رابطه جنسی می شود.
  • افرادی که دارای کلیتوریس بلند هستند، نمی توانند لباس تنگ بدون آزار و اذیت بپوشنند، گاهی به قدری کلیتوریس بزرگ می شود که از روی لباس تنگ هم کاملاً مشخص است.
  • بزرگی کلیتوریس علاوه بر افزایش تستوسترون ممکن است به دلیل مسائل ژنتیک نیز رخ دهد به همین دلیل برخی از نوزادان از همان ابتدا کلیتوریس بزرگی دارند، تا حدی که به راحتی نمی توان جنسیت آنان را تعیین کرد.
  • برخی از دختران پس از دوره بلوغ ناگهان دچار رشد کلیتوریس می شوند.
  • دختران و زنانی که در باشگاه های ورزشی برای افزایش حجم عضلاتشان، از مواد تقویتی ، مکمل ها و برخی مواد دیگر استفاده می کنند ممکن است باعث بزرگ شدن کلیتوریسشان شوند.
  •  از شایع ترین مشکلات زنان سندرم تخمدان پلی کلیستیک می باشد. این سندرم، همانطور که از اسمش پیداست باعث ایجاد کیست های گوناگون در تخمدان زنان می شود، و این مشکل باعث افزایش تستوسترون و بزرگ شدن کلیتوریس در زنان می شود.

پرکاری غدد فوق کلیه نیز باعث افزایش ورود تستوسترون به داخل خون می شود.

  • همچنین مصرف برخی قرص ها باعث افزایش تستوسترون می شود، بهتر است که قبل از مصرف هر گونه قرصی با عوارض آن آشنا بشوید، این اطلاعات را از اینترنت و اطلاعات دارویی می توانید دریافت کنید.

عمل زیبایی کلیتوریس

جراحی های همزمان با جراحی زیبایی کلیتوریس

  • همزمان با عمل زیبایی کلیتوریس اغلب لبیاپلاستی صورت می گیرد، به عبارتی بهتر است اینگونه بگوییم که در کنار لبیاپلاستی، جراحی زیبایی کلیتوریس صورت می گیرد. این دو عمل، مکمل خوبی برای هم هستند، زیرا با بهبودی شکل این دو، فرم دستگاه تناسلی تغییر چشمگیر و زیبایی خواهد کرد.
  • در کنار جراحی کلیتوریس می توان جوانسازی واژن را انجام داد و یا عمل تنگ کردن واژن گزینه خوبی برای عمل دیگری ست که می تواند همزمان با این جراحی صورت بگیرد.
  • اینکه چه جراحی هایی می توانند همزمان با همدیگر صورت بگیرند، کاملا بستگی به نوع جراحی دارد، از طرفی می توانیم بگوییم، با آنکه همه آن ها در ناحیه ژنیتال صورت می گیرد اما باید توجه داشته باشید که نباید تداخلی با هم دیگر داشته باشند.
  • در برخی موارد پس از کوچک کردن لبیامینورها طی عمل لبیاپلاستی، کلیتوریس از حد معمول بزرگتر دیده خواهد شد و در نتیجه تناسب شکل آن ها به هم خواهد ریخت، به همین دلیل پس از معاینه پزشکان توصیه به انجام جراحی زیبایی کلیتوریس همزمان با لبیاپلاستی می کنند.

مراقبت های قبل از عمل زیبایی کلیتوریس

همانطور که همیشه در مراقبت های قبل از جراحی زیبایی کلیتوریس بیان کردیم، از دو هفته قبل نباید از نوشیدنی های الکی و دخانیات استفاده کرد. این مسئله روی خون شما تأثیر می گذارد. از مهمترین نکاتی که همیشه بیان می شود، ممنوعیت در مصرف قرص های رقیق کننده خون است، همچون آسپرین و ویتامین های E  و موادی که سرشار از این ویتامین هستند. این مواد می توانند خون را رقیق کرده و هنگام جراحی باعث خونریزی شدید تر از حد معمول شوند. قبل از انجام جراحی حتما ناحیه مورد نظر را باید به طور کامل شیو کرد، همچنین آن ناحیه را کاملاً تمیز کنید.

مراقبت های پس از جراحی زیبایی کلیتوریس

  • پس از انجام این جراحی باید از آنتی بیوتیک هایی که پزشکتان توصیه می کند استفاده کنید. با مصرف مرتب از آن ها می توانید از ایجاد عفونت جلوگیری کنید.
  • از پوشیدن لباس های تنگ جدا خودداری شود، تا ناحیه جراحی شده کاملاً بهبود یابد. سعی کنید تا بهبودی کامل از لباس های نخی استفاده کنید.
  • از انجام هر گونه فعالیت ورزشی و فیزیکی سنگین جداً خودداری کنید تا به ناحیه جراحی شده فشاری وارد نشود.
  • تا بهبودی کامل در وان حمام، استخر و محیط هایی نظیر آن ها نشینید.

تاثیر اندازه هود کلیتوریس بر ارگاسم

خیلی از افراد این سوال را دارند که آیا اندازه هود کلیتوریس بر ارگاسم تاثیر دارد؟ در پاسخ باید گفت، هود با بافت ضخیم می تواند بر ارگاسم تاثیر گذار باشد. افرادی که هود بزرگی دارند، به دلیل در دسترس بودن مدام به مرور زمان تحریک این نقطه کمتر می شود، با جراحی هودکتومی و اصلاح اندازه هود می توان بر تقویت ارگاسم کمک کنیم.

عوارض جراحی کلیتوریس

جراحی کلیتوریس مانند هر نوع جراحی دیگر عوارض عمومی مثل خونریزی، خطر عفونت و… را دارد، در صورتی که جراح زیبایی زنان خود را به درستی انتخاب کنید می تواند از بروز هر کدام از این عوارض جلوگیری کنید.

 

مراقبت های پس از جراحی زیبایی کلیتوریس

  • تا زمانی که پزشکتان اجازه نداده است از رابطه جنسی پرهیز کنید، این توصیه به نفع خودتان است.
  • پس از جراحی، ناحیه جراحی شده دارای تورم زیاد است، پس نگران نباشید، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا این تورم به طور کامل تمام شود.
  • پیاده روی های آهسته می توانند به شما کمک کنند و برای بهبود شما مناسب باشند.
  • برای جلوگیری از یبوست حتما از مواد غذایی مناسب که برای رفع یبوست است، استفاده کنید. نباید تا بهبودی کامل دچار یبوست شوید.

تاثیر جراحی زیبایی کلیتورس بر افزایش میل جنسی

شاید تیتر این بخش باعث تعجب شما شده باشد، ولی واقعیت همین است که عمل زیبایی کلیتوریس باعث افزایش میل جنسی و تجربه چندین ارگاسم در حین رابطه جنسی را به شما می دهد. با جراحی کلیتوریس پوست و بافت رویی برداشته می شود، که اندازه قسمتی که توسط جراحی حذف می شود، بستگی به نوع ساختار کلیتوریس فرد دارد. این حذف به نفع فرد است، زیرا در حین حفظ اعصاب کلیتوریس که نقش بسیار عمده ای در به ارگاسم رساندن زنان دارد، باعث زیبایی و کوچک شدن کلیتوریس نیز می شود. تفکر اشتباه بسیار رایجی که زنان می کنند، این است که تصورشان از جراحی کلیتوریس کاهش میل جنسی است. شاید به علت مشکل طبیعی ای که برای همه زنان پس از جراحی کلیتوریس ایجاد می شود تا چند ماه فرد میل جنسی نداشته باشد اما پس از کاهش تورم های بافتی و بهبودی کامل فرد، اثرات این جراحی را به وضوح خواهد دید و تغییرات زیاد افزایش میل جنسی نمایان خواهد شد.

متأسفانه جراحی های ژنیتال نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارند، عمل جراحی کلیتوریس همچون عمل لبیاپلاستی، بسیار عمل ظریف و سختی ست که نیاز به تجربه و مهارت بالای پزشک دارد. به همین دلیل این تفکر که جراحی کلیتوریس باعث کاهش میل جنسی زنان می شود،بر اساس مهارت های غلط بسیاری از متخصصان شکل گرفته است.

تاثیر جراحی زیبایی کلیتورس بر افزایش میل جنسی

روزانه شاهد شمار زیادی از افراد هستیم که برای ترمیم عمل زیبایی کلیتوریس و لبیاپلاستی به مطب و مراکز زیبایی خانم دکتر لیلا خلیلی مراجعه می کنند و خواهان جراحی مجدد هستند. اعصاب کلیتوریس در به ارگاسم رساندن زنان نقش بسزایی دارند، خیلی از زنان تنها از طریق کلیتوریس ارضا می شوند. به همین دلیل آسیب به اعصاب کلیتوریس ممکن است زندگی زناشویی فرد را دچار اختلال کند.

پزشکان نابلد معمولاً در حین جراحی زیبایی کلیتوریس، به اعصاب این ناحیه آسیب وارد می کنند و یا مقدار بافتی که از کلیتوریس باید برداشته شود بر اساس معیار درست نیست. قابل ذکر است که در بسیاری از موارد ترمیمی نمی توان نتیجه ای که فرد بار اول حین جراحی توقع داشته است، کسب نماید، نتیجه جراحی های ترمیمی به دو مورد بستگی دارد: مورد اول نوع و شدت آسیب به لبیاپلاستی است و نوع دوم مهارت پزشک. اگر بار اول به اعصاب کلیتوریس شما آسیب وارد شده باشد، قطعاً نمی توان اعصاب را ترمیم کرد. به همین دلیل همیشه توصیه به انتخاب پزشک ماهر در همان ابتدا می شود.

جراحی زیبایی کلیتوریس و حس جنسی

این نگرانی در بیشتر افراد کاندید جراحی زیبایی ناحیه ژنیتال دیده می شود. اغلب افراد تصوری اشتباه دارند که بعد از جراحی حس جنسی آن ها از بین می رود و با کم می شود. در حالی که باید گفت حس جنسی یک مسئله فکری و روانی است و به افکار فرد بستگی دارد و در طول جراحی هودکتومی به هیچ کدام از اعصاب این ناحیه دست زده نمی شود، در نتیجه جراحی هودکتومی مربوط به کاهش حس جنسی نیست، چه بسا این جراحی می تواند بر عملکرد ارگاسم و حس جنسی تاثیر مثبت داشته باشد.

 هزینه جراحی زیبایی کلیتوریس

هزینه جراحی زیبایی کلیتوریس بر اساس کلیتوریس فرد و سختی جراحی او مشخص می شود، به همین دلیل رنج قیمتی گسترده ای دارد. به علت اینکه این جراحی جز جراحی های زیبایی طبقه بندی می شود، نمی توان از طریق بیمه، هزینه آن را تقبل کرد. از طرفی هزینه ترمیم جراحی زیبایی کلیتوریس به علت زمان بر بودن و سخت تر بودن آن ، بسیار بالاتر از بار اولی ست که فرد اقدام به جراحی زیبایی کلیتوریس می کند.

سؤالات رایج در مورد عمل زیبایی کلیتوریس

آیا جراحی زیبایی کلیتوریس می تواند باعث کاهش میل جنسی شود؟

خیر این جراحی اگر با تکنیک درست و مهارت تمام و تحت نظارت جراحی متبحر انجام شود، باعث حساسیت بیشتر کلیتوریس و افزایش میل جنسی می شود. ممکن است تا چند ماه پس از جراحی زیبایی کلیتوریس به علت جدا شدن برخی بافت ها و تورم بافتی احساسات جنسی آن متوقف شود ولی با ترمیم بافت ها و رو به بهبودی رفتن فرد این وضعیت برعکس شده و احساس جنسی فرد در آن نقطه افزایش می یابد و چندین ارگاسم را می تواند تجربه کند.

هزینه انجام این جراحی چه قدر است ؟

بستگی به شکل کلیتوریس شما، این هزینه مشخص می شود.

آیا عمل ترمیم جراحی زیبایی کلیتوریس همچون بار اول نیاز به هزینه زیاد دارد؟

جراحی زیبایی ترمیمی کلیتوریس به علت وقت گیر و سخت تر بودن آن بسیار پر هزینه تر از بار اول است، پس به همین دلیل قبل از انجام این جراحی حساس و ظریف در انتخاب پزشک خود دقت کنید.

این جراحی چند ساعت طول می کشد؟

زمان جراحی کلیتوریس بر اساس تغییراتی که ایجاد می شود، تعیین می شود. حداقل زمان انجام این جراحی یک ساعت است.

آیا می توان این جراحی را همزمان با لبیاپلاستی انجام داد؟

بله می توان، اغلب برای متناسب کرن شکل لبیاها با کلیتوریس این دو جراحی همزمان صورت می گیرند.

چه زمانی برای انجام جراحی زیبایی کلیتوریس مناسب است؟

بلافاصله پس از اتمام دوره عادت ماهانه

چه زمانی پس از انجام جراحی زیبایی کلیتوریس می توان رابطه جنسی برقرار کرد؟

تا بهبودی کامل و پس از اجازه پزشکتان می توانید اقدام به رابطه جنسی کنید. معمولاً این بازه زمانی نهایت تا دو ماه طول می کشد.

به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط با جراحی زیبایی کلیتوریس

دیدگاه ( 8 )

  1. معصومه ساجدی22 جولای 2019

    سلام خسته نباشید . ببخشید من دو روز پیش عمل زیبایی کلیتوریس انجام دادم اما تورم زیادی پیدا کرده . دلیلش چیه ؟

    • خلیلی22 جولای 2019

      سلام دوست عزیز . پس از جراحی تورم ناحیه کلیتوریس طبیعیه و اما نگران نباشید همراه با درد نیست و پس از حداکثر یک ماه برطرف می شود

  2. پریا09 آگوست 2019

    سلام من سوالاتی ازتون داشتم که نمیتونم اینجا بپرسم خیلی شخصین…میتونم خواهش کنم ایدی تلگرامتونوبذارید که بتونم ازتون کمک بگیرم ممنون میشم اگه این لطف رو در حقم بکنید خانم دکتر…

  3. لیلا21 اکتبر 2019

    سلام
    من کلیتوریسم خیلی کوچکه. خیلی ناراحتم
    آیا میشه با جراحی بزرگترش کرد؟

  4. مهرسا26 دسامبر 2019

    مفید بود
    ممنون

  5. بیتا23 ژانویه 2020

    سلام من یه مشکلی دارم اینکه یکطرف لب کوچکم تقریبا از کلیتوریس جدا شده و آویزان هست 😔 چکار باید بکنم ؟ جراحی ای درمانی براش وجود داره ؟

    • drkhalili22 می 2021

      بله مراجعه کنید

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

02144978004