پرینورافی

( 4,67 امتیاز از 3 رای )
17/آوریل/2019

پرینورافی ویا پرینه پلاستی چیستپرینورافی چیست

بافت پرینه، بافت ظریفی است که بین مقعد و واژن قرار دارد، از لایه ای رویی و ماهیچه های کوچک و ظریفی ساخته شده است که زیر آن قرار دارند. این بافت آسیب پذیر ممکن است به دلایل مختلفی آسیب ببیند. از شایع ترین مسائلی که باعث صدمه به بافت پرینه می شود، زایمان طبیعی و فشار ناشی از آن می شود تا حدی که در موارد حاد این بافت کاملاً پاره شده است. در پاره شدگی های جزی، در همان ابتدا باید اقدام به درمان کرد در غیر این صورت ممکن است این روند پیش رود و باعث بدتر شدن شرایط شود. با اینکه این ماهیچه ظریف است اما پاره شدن آن می تواند سبب اختلال در روند تخلیه ادرار شود.  هرچند که این بافت بسیار ظریف است اما امتداد آن سبب تشکیل شدن ماهیچه های کف لگن و دیافراگم می شود. در نتیجه این ماهیچه ها نقش بسیار اساسی در حفظ موقعیت اندام های حفره لگنی و اندام های تناسلی دارند.

در طی این جراحی نه تنها بافت بین مقعد و واژن و یا همان بافت پرینه اصلاح می شود، بلکه ورودی واژن نیز تنگ می شود، بدین صورت کسانی که در هنگام زایمان و یا روابط مکرر دچار پارگی پرینه و همچنین گشادی واژن شده اند، این عمل می تواند بسیار مؤثر باشد. از طرفی این افراد با این کار می توانند روابط جنسی خود را بهبود ببخشند و ظاهر ناحیه تناسلی خود را زیبا کنند.

با انجام پرینورافی می توان تیرگی های ناشی از اسکار یا بخیه هایی که به دلایل مختلف ایجاد شده است را برطرف نمود.

بهترین کاندید پرینورافی

در پرینورافی، همزمان با تنگ کردن ورودی واژن، بافت شل آن نیز اصلاح می شود. اما سؤالی که پیش می آید این است که چه کسانی بهترین کاندید پرینورافی هستند ؟ کسانی که رابطه های متعدد جنسی گوناگون داشته اند و در حین رابطه به واژن آنها فشار زیادی آمده است تا حدی که ورودی واژن آسیب دیده باشد و یا این روابط مکرر باعث شل شدگی و افتادگی بافت این ناحیه شده باشد، بهترین کاندیدای پرینورافی هستند.

باز شدن دهانه واژن از معضلاتی ست که فرد را آزار خواهد داد، نه تنها این موضوع اعتماد به نفس یک زن را می تواند کاهش دهد و باعث ایجاد مشکلاتی در روابط جنسی وی شود بلکه باز بودن دهانه واژن می تواند باعث ایجاد عفونت شود. زیرا در حالت طبیعی قبل از ایجاد هرگونه رابطه جنسی، دهانه واژن کاملا بسته است و باید با اعمال فشار دهانه آن را باز کرد، این امر باعث یک نگهبانی فیزیولوژیکی می شود و به همراه لایه مخاطی واژن مانع از ورود میکروب ها می شوند.

از دیگر کسانی که با پرینورافی می توانند وضعیت ظاهری ناحیه ژنتیال خود را بهبود ببخشند، کسانی هستند که در هنگام زایمان طبیعی، دچار آسیب دیدگی بافت پرینه می شوند، برخی از افرادی که زایمان سختی را تجربه می کنند و یا جنین آنها سر بزرگی دارد، دچار پاره شدگی بافت پرینه می شوند. از طرفی یکی از مسائل رایجی که اتفاق می افتد این است که  در هنگام زایمان طبیعی زنان ممکن است دچار پارگی بافت پرینه شوند که نیاز است از همان ابتدا فرد به این مسئله رسیدگی کند و اقدام به درمان کند، در غیر این صورت، مشکلات پیش آمده در آن ها حادتر می شود. پرینورافی در این افراد می تواند بسیار مؤثر باشد.

به علت اینکه پرینورافی می تواند ظاهر ناحیه ژنیتال را جوان نیز بکند، در زنانی که با گذر زمان دچار افتادگی این بخش شده اند و یا واژن آن ها به نسبت قبل گشاد شده است، کمک شایانی در جوانسازی این ناحیه می کند. همه زنان پس از کاهش استروژن در پی یائسگی دچار افتادگی و شلی واژن می شوند، همچنین شل شدن عضلات باعث گشاد شدن واژن نیز می شود. در صورتی که پس از معاینه مشخص شود که پرینورافی می تواند به فرد کمک کند، می شود این عمل را روی فرد انجام داد. ازدیگر دلایل شلی واژن و آویزان شدن این ناحیه کاهش وزن های شدید است که این دسته از زنان که با کاهش شدید وزنشان باعث آسیب به این ناحیه شده اند می توانند ، با انجام این عمل، آسیب وارد شده به پرینه را جبران کنند. علاوه بر کاهش وزن شدید، یبوست های شدید و خارج کردن رحم و زایمان های زیاد نیز می توانند باعث شلی عضلات واژن و آسیب به عضلات کف لگن شوند.

یکی از دیگر از اهداف پرینورافی رفع تیرگی های ناشی از ایجاد پارگی و یا اسکار و بخیه ای است که در ناحیه ژنیتال ایجاد شده است، در زنانی که این ناحیه تیره شده است و یا پس از زایمان ردی از اسکار ناشی از بخیه در آن قسمت بر جای مانده است، پرینه پلاستی عملی موفق برای رفع تیرگی های آن است. اغلب پرینورافی می تواند جراحی مکملی در کنار جراحی های زیبایی باشد تا فرد به نتیجه ایده آل خود برسد.

پیری قسمت ژنیتال و بافت پرینه باعث ایجاد چین و چروک هایی در این ناحیه می شود که ظاهری زشت به ناحیه تناسلی می دهد، این موضوع می تواند در اعتماد به نفس فرد و رابطه جنسی وی نقش منفی ای بگذارد و مسائلی دیگر را تحت شعاع قرار دهد.  خوشبختانه با پرینورافی می توان دوباره جوانی را به این بخش هدیه کرد.

پرینورافی چیست

 

پرینورافی در زنان باردار

یکی از نگرانی های زنان باردار، بد بودن شکل ظاهری تناسلی است، آنها به دلیل حساسیت دوره بارداری به شکل ظاهری دستگاه تناسلی خود، بسیار فکر می کنند و به فکر انجام عمل های زیبایی کوناگون در ناحیه ژنیتال می افتند، در حالیکه نه تنها در حین بارداری بلکه تا چندین ماه پس از بارداری، فرد نمی تواند اقدام به بارداری کند. به دلیل بالا بودن خونرسانی به این ناحیه افراد باردار نمی توانند هیچ گونه جراحی ای روی اندام های حفره لگنی انجام دهند.

باید به خاطر داشته باشید، شکل ظاهری دستگاه تناسلی شما به هر صورتی هم که باشد، می توانید، بعد از زایمان جراحی های زیبایی لازم را انجام دهید،  و در دوران بارداری باید از هرگونه اقدام غیر ضروری که سلامتی جنین را به خطر می اندازد جلوگیری شود. اگر زایمان شما قرار است طبیعی باشد، بهتر است پرینورافی را به بعد از زایمان طبیعی موکول کنید. به این صورت می توانید علاوه بر زیبایی ناحیه ژنیتال، برخی از مشکلات احتمالی بعد از زایمان که با پرینورافی رفع می شود را درمان کنید.

پرینورافی در بارداری

پرینورافی با بی حسی یا بی هوشی

  • شاید اگر از مضرات مواد بی هوشی آگاه شوید شما هم انجام یک عمل جراحی زیبایی با بی حسی را به انجام آن عمل زیبایی با روش بی هوشی  ترجیح می دهید.

  • امروزه سعی بر این است که روش های بی حسی جایگزین بی هوشی شوند، حتی در برخی از عمل های مغز که شاید تصورش غیر ممکن باشد.

  • در جراحی پرینورافی نیز می توانید با روش بی حسی یا بی هوشی این عمل انجام شود، اما اگر ترس شما از عمل زیاد باشد می توانید روش بی هوشی را انتخاب کنید.

پرینورافی با بی حسی یا بی هوشی

  • در روش بی حسی، ناحیه ژنیتال به کمک کرم و دستگاه مخصوصی، طی روندی کاملاً بی درد بی حس می شود و پس از آن نیز بدون احساس هیچ دردی عمل جراحی صورت می گیرد.

  • متأسفانه در برخی از کلینیک ها و مطب ها، روند بی حسی به صورتی است که فرد کاملاً متوجه درد و اتفاقاتی که در روند جراحی می افتد می شود، به همین دلیل تصویر دردناکی در ذهن بسیاری از کسانی که خواهان این روش هستند نقش بسته است. 

  • در تمامی مراکز زیبایی خانم دکتر خلیلی تمامی عمل های جراحی زیبایی که می توانند طی روش بی حسی انجام شوند، کاملاً بدون درد بوده و فرد متوجه تغییرات اعمال شده در روند جراحی نخواهد شد. از طرفی به دلیل به کار بردن ابزار های خاصی برای بی هوشی، هزینه آن بیشتر است.

اقدامات قبل از پرینورافی

  • قبل از انجام پرینورافی، لازم است فرد تست پاپ اسمیر انجام دهد، در صورت خوب بودن نتیجه اقدام به انجام این جراحی کند.

  • از دیگر اقدامات مهم، بررسی ناحیه ژنیتال از نظر عفونت و میکروب است، فرد باید پس از درمان کامل، این جراحی را انجام دهد. درمان شدن عفونت می تواند از خیلی از مشکلات احتمالی بعدی، پیشگیری کند که نیاز به توجه است.

  • از هرگونه داروها و موادغذایی رقیق کننده خون جلوگیری کنید، آسپیرین یکی از این مواد رقیق کننده رایج است، به غیر از آن ویتامین E نیز بسیار در رقیق کردن خون مؤثر است، همچنین همه مواد غذایی ای که دارای این ویتامین هستند نیز، همین تأثیر را دارند.

  • قبل از انجام جراحی، ناحیه تناسلی کاملاً شیو و عاری از هر گونه کثیفی ای باشد.

  • در صورت داشتن هرگونه مشکل و حساسیت باید از قبل به پزشک خود اطلاع داده باشید.

مراقبت های بعد از پرینورافی یا پرینه پلاستی

  • پس از انجام پرینورافی تا مدتی نباید در محیطی پر از آب، وان آب، استخر و … بنشینید بلکه تا مدتی که پزشک شما توصیه می کند باید مراعات کنید.

  • در صورتیکه بخیه های عمل شما کشیدنی است، باید سر موقع برای کشیدن بخیه اقدام کنید.

  • از پوشیدن لباس های تنگ و آزار دهنده تا مدتی که پزشک شما توصیه می کند اجتناب کنید تا به ناحیه جراحی شده آسیبی وارد نشود.

  • رابطه جنسی پس از پرینورافی تا بهبودی کامل ممنوع است و فرد تنها زمانی می تواند رابطه جنسی داشته باشد که پزشک او اجازه انجام این کار را بدهد.

  • پس از انجام جراحی برای جلوگیری از عفونت، پزشک شما آنتی بیوتیک هایی تجویز میکند که باید به طور مرتب از آن ها استفاده کنید، همچنین هر گونه داروی دیگری که تجویز کرده است باید به طور مرتب و منظم مصرف نمود.

  • از انجام هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزش سنگین جداً خودداری کنید، زیرا هیچ گونه فشاری نباید به این ناحیه وارد شود.

  • اگر دچار خارش و تورم شدید و یا خونریزی شده اید که غیرطبیعی است باید به پزشکتان اطلاع دهید.

عمل های همزمان با پرینورافی

  • همزمان با عمل پرینورافی می توان عمل های زیبایی دیگری که در ناحیه ژنیتال می تواند صورت بگیرد، انجام شود.

  • یکی از رایج ترین این عمل ها، عمل تنگ کردن واژن است، درست است که پرینورافی می تواند واژن را تنگ کند اما فقط سه سانت ابتدایی آن را، برای تنگ کردن کل واژن باید از روش های دیگری بهره برد که در مقاله تنگ کردن واژن در سایت خانم دکتر لیلا خلیلی به برسی کامل آن پرداخته ایم.

  • در کنار تنگ کردن می توان عمل لبیاپلاستی انجام داد، از طرفی در برخی افراد همزمان با عمل لبیاپلاستی باید عمل زیبایی کلیتوریس انجام داد.

  • افرادی که برای تقویت رابطه جنسی خود اقدام به این جراحی می کنند، می توانند همزمان اقدام به تزریق ژل و چربی برای تقویت نقطه جی خود نیز بکنند.

  • با توجه به شرایط شما، پزشک شما به شما توصیه می کند که پرینورافی را در کنار کدام جراحی ها انجام دهید.

سؤالات رایج در مورد پرینورافی

آیا پرینورافی باعث تنگ شدن کل واژن من می شود؟

خیر در عمل پرینورافی نهایت سه سانتی متر ابتدایی واژن تنگ شود و بافت پرینه و اطراف آن از نظر ظاهری شکل زیبا و طبیعی ای بگیرند. برای تنگ کردن کل واژن باید از روش های دیگری بهره برد.

پرینورافی برای چه کسانی مناسب است؟

عمل پرینورافی برای کسانی که بافت پرینه و یا ترومای آنها آسیب دیده است می تواند بسیار مؤثر باشد، همچنین این عمل برای از بین بردن چروک های ناحیه پرینه و اطراف نیز مؤثر باشد، برای دریافت اطلاعات جامع تر می توانید مقاله پرینورافی یا پرینه پلاستی را مطالعه نمایید.

هزینه پرینورافی چه قدر است؟

هزینه جراحی پرینورافی بر اساس ظاهر فرد مشخص می شود و در هر فرد متغیر است. پس از معاینه شخص این هزینه ها به صورت دقیق مشخص می شوند.

آیا بیمه هزینه پرینورافی را می دهد؟

خیر، این عمل جز عمل های زیبایی می باشد و بیمه هزینه ای در قبال عمل های زیبایی تقبل نمی کند.

آیا پرینورافی برای جوانسازی مؤثر است ؟

بله یکی از بهترین و موفق ترین عمل هایی که می تواند در بازگشت ظاهر تناسلی فرد به دوره باکرگی مؤثر باشد، عمل پرینورافی است که بسیار در بهبود ظاهر تناسلی فرد نقش دارد.

به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط با پرینورافی

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

02144978004