تزریق چربی در ناحیه ژنیتال

( 5,00 امتیاز از 2 رای )
17/آوریل/2019

یکی از عمل های زیبایی سرپایی که در بسیاری از کلینیک ها و بیمارستان ها وحتی مطب ها صورت می گیرد، تزریق چربی صورت و در نقاط مختلف بدن است از جمله واژن است، که در بسیاری از موارد جنبه زیبایی دارد و

تزریق چربی در ناحیه ژنیتال

در برخی موارد جنبه ی درمانی دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد تزریق چربی به ناحیه ژنیتال بحث کنیم.

تزریق چربی طی فرایندی بسیار تخصصی صورت می گیرد. قبل از این فرایند باید چربی را به کمک دستگاه های پیشرفته ای از بدن شخص جدا کرد. از کاربردهای تزریق چربی در ناحیه ژنیتال و واژن می توان به جوانسازی واژن، تغییر فرم لبیامینورها، پر و بزرگ کردن لبیاماژورها ، تقویت نقطه جی ، درمان آتروفی واژن، رفع خشکی واژن، سفت کردن و محکم کردن واژن، رفع خشکی واژن و برخی مشکلات دوره یائسگی و زیباسازی ناحیه ژنیتال اشاره کرد.

کاربرد تزریق چربی در ناحیه واژن

عمده کاربردهای تزریق چربی در ناحیه ژنیتال تغییر فرم لبیامینورها و لبیاماژورهاست، مثلاً گروهی از افراد به علت کاهش وزن شدید، افزایش سن و برخی دلایل دیگر ممکن است دچار افتادگی و شلی لبیامینورها شوند، از طرفی با گذر زمان از حجم چربی های بدن کاسته می شود. اگر این گروه افراد از افتادگی لبیامینورهای خود ناراضی باشند می توانند اقدام به تزریق چربی بر لبیامینورهای خود کنند. گروهی از زنان تمایل به افزایش حجم لبیاماژورها دارند، با اینکار فرم دستگاه تناسلی آن ها بهبود می یابد.

پس از یائسگی به علت کاهش هورمون استروژن واژن دستخوش تغییراتی می شود و ممکن است فرد درگیر خشکی واژن و آتروفی واژن شود، آتروفی واژن سبب خشکی و خارش واژن می شود. این گونه افراد ممکن است دچار بی  اختیاری ادرار و تکرر ادرار نیز شوند.

با تزریق چربی می توان قطر واژن را کاهش داد و سبب تنگ شدن واژن شد، با تزریق  آن بر نقطه جی می توان، نقطه جی که در ارگاسم و تحریک جنسی زنان مؤثر است را تقویت نمود و حس ارگاسم را افزایش داد.

 بهترین کاندیدای تزریق چربی به واژن

بهترین کاندیدای تزریق چربی افرادی هستند که ناحیه ژنیتال آنها بخشی از چربی طبیعی خود را از دست داده است و از این رو دچار پیری، چروک، شلی و افتادگی شده است. این اتفاق معمولا بر اثر گذر عمر، یائسگی، زایمان های طبیعی متعدد، کاهش وزن های شدید و … می افتد. از طرفی برای رفع برخی نواقص جزی که در بخش های بعدی به شرح مفصل آنها پرداخته ایم نیز تزریق چربی کاربرد دارد.

اگر از مشکلات دوره یائسگی و کاهش هورمون استروژن در ناحیه واژن خود رنج می برید، می توانید با تزریق چربی خیلی از این مشکلات را رفع کنید.

عمده مشکلاتی که بانوان به ما مراجعه میکنند، مشکل آتروفی واژن است که فرد دچار احساس ناخوشایندی در واژن خود می شود از جمله: خارش، سوزش، خونریزی و درد هنگام رابطه جنسی و … . آتروفی واژن معمولاً در زنانی رخ می دهد که دچار یائسگی شده اند. یکی دیگر از کاربردهای تزریق چربی در زنانی ست که مشکل ارگاسم دارند. این گروه از زنان می توانند  با تزیق چربی در ناحیه نقطه جی خود این مشکل را رفع کنند.

تمامی این موارد باید پس از تشخیص پزشکی ماهر صورت می گیرد و سپس اقدام به درمان آن با تزریق چربی کرد.

تزریق چربی چگونه صورت می گیرد

حال که با کاربردهای شگفت انگیز تزریق چربی در ناحیه واژن آشنا شدیم، بهتر است چگونگی این فرایند را با زبانی ساده توضیح دهیم.  قبل از شروع لازم به ذکر است که در بخش لیپوماتیک در سایت خانم دکتر خلیلی به شرح کامل این بخش پرداخته ایم. برای خروج چربی از بدن فرد باید ناحیه ای انتخاب شود که چربی اضافه دارد، سپس اقدام به خروج چربی در ناحیه ای استریل شود.

برای انجام لیپوماتیک فرد میتواند هشیار باشد و از روش های بی حسی استفاده شود. قبل از انجام لیپوماتیک پزشک پلن ذهنی خود را با زدن علامت هایی روی بدن بیمار پیاده می کند، بدین شکل کار دقیق و بدون عیب انجام می شود. ابتدا ناحیه موردنظر که از قبل باید  شیو شده باشد، ضد عفونی می شود. سپس به کمک بی حسی موضعی، آن بخش بی حس می شود، بعد از این مرحله با دستگاه مخصوص لیپوماتیک که دارای لوله باریکی به نام کانولا است و ته آن به سرنگ مخصوصی وصل است، سلول های چربی به آرامی از بدن خارج می شوند.

برای خارج کردن چربی باید سلول های چربی را شکاند.  برای عبور این کانولاها باید از قبل سوراخ های ریزی ایجاد کرد. سلول های چربی استخراج شده سالم هستند ولی به علت ناخالصی هایی همچون خون باید به کمک سانتریفوژ و سرم های مخصوصی جداسازی شوند و ناخالصی های آن از بین برود. بدین ترتیب چربی خالص آماده تزریق می شود.

کاربرد تزریق چربی در ناحیه ژنیتال

 

تزریق چربی بر لبیاماژورها

لبیاماژورها از بخش های مشخص و بیرونی دستگاه تناسلی هستند که به مرور زمان و به دلیل تغییرات هورمونی، زایمان ها و کاهش وزن دچار لاغر شدن و افتادگی می شوند، بدین ترتیب این ناحیه دچار چروک و چین های ریزی می شود که برای برخی از بانوان بسیار آزار دهنده است، همچنین در گروهی دیگر این کوچک شدن سبب درد هنگام رابطه جنسی می شود. از این رو تزریق چربی یکی از بهترین روش ها برای رفع مشکل ایجاد شده و بازگشت زیبایی به این ناحیه است. پس از انجام فرایند تخلیه چربی و خالص سازی چربی، به کمک سوزن های مخصوصی و با تخصص و مهارت کامل پزشک در ناحیه لبیاماژورها، چربی خالص شده را  تزریق می کند و با رعایت نکاتی که بعد از تزریق چربی بر لبیاماژورها باید رعایت کرد، به شکل دلخواه می توان رسید.

تزریق چربی بر لبیامینورها

همانطور که گفتیم گذر زمان، تغییرات هورمونی، یائسگی، کاهش وزن های شدید، زایمان های متعدد و علل دیگر می تواند باعث افتادگی لبیامینورها شود. با این روش می توان لبیامینورها را پر کرد و باعث جوانسازی آن ها شود. یکی دیگر از کاربردهای آن در برخی موارد قرینه سازی لبیامینورها است.  تزریق چربی بر لبیامینورها  باید با ظرافت خاص و مهارت بالا انجام شود تا نتیجه دلخواه کسب شود.

تنگ کردن واژن با تزریق چربی

در بانوانی که از گشادی واژن رنج می برند به عنوان یک راه حل می توان از تزریق چربی در واژن بهره برد، در این روش در واژن چربی تزریق میکنیم و عموماً این چربی بیشتر از حد ممکن تزریق می شود زیرا چربی جذب می شود به این صورت واژن تنگ می شود. زایمان طبیعی، یائسگی، افزایش سن، کاهش وزن و … از عواملی هستند که می توانند واژن را گشاد کرده و سبب پیری شوند.

درمان آتروفی واژن با تزریق چربی

آتروفی واژن یکی از مشکلات پس از دوره یائسگی است که با بروز علائمی چون خارش، سوزش، خشکی واژن، سوزش هنگام رابطه جنسی، خونریزی در طی رابطه جنسی، سوزش هنگام ادرار، تکرر ادرار، بی اختیاری ادرار و …  همراه است. این عارضه تحت تأثیر کاهش هورمون استروژن اتفاق می افتد و باعث نازک و سست شدن دیواره واژن می شود. به مرور زمان کاهش این هورمون باعث شکننده تر شدن واژن می شود و خاصیت ارتجاعی واژن کاهش می یابد. برای درمان این مشکل می توان از دارو استفاده کرد و تزریق چربی را برای ضخیم کردن دیواره های واژن به کار برد. با تزریق چربی دیواره های واژن ضخیم شده و مشکل سست بودن و شکننده بودن آن رفع می شود.

جوانسازی واژن با تزریق چربی

 همانطور که بارها در مقالات مختلف گفتیم حتی اگر یک خانم هیچ رابطه ای نداشته باشد پس از سن ۳۰ سالگی واژن وی دچار پیری و افتادگی می شود، حال اگر زایمان طبیعی وکاهش وزن شدید نیز داشته باشد این موضوع تشدید می شود. به طور کلی با افزایش سن پوست دچار شلی و افتادگی می شود و دیگر مانند سابق شاداب نیست ، پوست ناحیه تناسلی نیز از این قاعده مستثنی نیست، با گذشت زمان دچار افتادگی، شلی، لاغری؛ پیری و چروک شدن می شود. هرچند که کاهش وزن های شدید نیز می توانند باعث تمامی مواردی که در بالا ذکر شد بشوند. برای رفع تمامی مسائلی که در بالا گفته شد می توانیم در این نواحی چربی تزریق کنیم و باعث جوانسازی آن شویم، بدین گونه که چربی از دست رفته به علت کاهش وزن و پیری، مجدداً باز می گردد و سبب بازگشت شادابی به این ناحیه می شود.

تقویت نقطه جی

میل جنسی بانوان با پیر شدن، تغییرات هورمونی، زایمان های طبیعی و … به مرور کاهش می یابد، یکی از مسائلی که در ارگاسم بانوان تأثیر زیادی دارد نقطه جی است. نقطه جی یکی از بخش هایی ست که گفته می شود در ارگاسم زنان بسیار مؤثر است، این نقطه که در داخل واژن وجود دارد گاهی نیز به عنوان عاملی برای کاهش درد زنان باردار هنگام زایمان کردن از آن یاد می شود، هرچند که گروهی معتقدند این نقطه اصلا وجود ندارد. بانوانی که در ارگاسم مشکل دارند می توانند پس از معاینه و تشخیص، نقطه جی خود را تقویت کنند این فرایند با تزریق چربی و فیلرها به این ناحیه صورت می گیرد و در نهایت همین موضوع باعث افزایش لذت جنسی هنگام رابطه و دخول می شود. علاوه بر چربی می توان از تزریق فیلرها و یا ژل ها بهره برد، انواع دائم آن ها می توانند خاصیت پرکنندگی خود را تا ۵ سال حفظ کنند.

زیباسازی ناحیه ژنیتال با تزریق چربی

پس از شرح کاربردهای چربی در ناحیه ژنیتال زنان، تا الآن به این پی برده اید که چه قدر تزریق چربی در ناحیه ژنیتال می تواند سبب زیبایی و جوانسازی این ناحیه شود. قطعا یکی از نواحی حساس بدن ناحیه ژنیتال است که اکثر بانوان بسیار روی آن حساس هستند، این ناحیه به علت حساسیت بالا و تأثیر در بهبود رابطه جنسی نیاز به رسیدگی بیشتری دارد.

در یک جمع بندی کلی می توانیم بگوییم اگر دچار  لبیاهای نا متقارن،افتاده و شل هستید ویا لبیاماژورهای شما به دلایل مختلف دچار لاغری و افتادگی و شلی شده اند و اگر افزایش حجم آن ها باعث زیبایی بیشتر ناحیه تناسلی شما می شود، می توانید با تزریق چربی یا فیلرها ساختار آنها را زیبا کنید.

زیباسازی ناحیه ژنیتال با تزریق چربی

همانطور که گفتیم تزریق چربی واژن در زیبایی و جوانسازی ناحیه ژنیتال بسیار مؤثر است، همچنین با افزایش چربی می توانیم قطر داخل کانال واژن را کاهش دهیم تا فرد احساس تنگی کند، همچنین در زنان یائسه که دچار آتروفی واژن شده اند و همیشه خارش و سوزش دارند، و یا دچار تکرر ادرار، بی اختیاری ادرار، سوزش هنگام رابطه جنسی و خونریزی هنگام رابطه می شوند می توان با تزریق چربی مشکلات آن ها را رفع نمود.

جراحی های همزمان با تزریق چربی

همزمان  با تزریق چربی می توان جراحی های دیگری نیز در ناحیه ژنیتال انجام داد، بستگی به اینکه به کدام ناحیه و با چه هدفی قرار است تزریق چربی انجام شود این جراحی ها انتخاب می شوند، گاهی در برخی از بانوان فرد در کنار تزریق چربی برای اصلاح شکل لبیامینورهای خود لبیاپلاستی انجام می دهد تا لبیاهای کوچک و خوش فرمی داشته باشد.  از طرفی گاهی فرد همزمان جراحی تنگ کردن واژن یا واژینوپلاستی انجام می دهد .

برخی بانوان همزمان با تزریق چربی، تصمیم به لیفت واژن نیز می گیرند و می توانند همزمان این کار را نیز انجام دهند و بسیاری از عمل های زیبایی که می توانند همزمان با تزریق چربی در ناحیه ژنیتال، صورت بگیرند، این مورد نیازمند صلاحدید پزشک و تشخیص اوست. بهتر است اگر پزشک شما صلاح به انجام جراحی زیبایی به صورت همزمان نمی داند اصرار نکنید.

مراقبت های قبل از تزریق چربی به واژن

  • قبل از انجام هر عمل زیبایی ای از مصرف هرگونه ماده رقیق کننده خون باید جلوگیری کرد، یکی از معروفترین رقیق کننده های خون آسپرین است که اغلب افراد با آن آشنا هستند یکی دیگر از رقیق کننده های ویتامین E است که از مصرف آنها باید خودداری شود.
  • اگر فرد به بیماری خاصی مبتلا است، قبل از آن به پزشک خود اطلاع بدهد، شاید کوچکترین مسائل از نظر شما اهمیت خاصی نداشته باشد اما از نظر  پزشک شما بسیار حائز اهمیت باشد.
  • در صورت نیاز پزشک شما به شما توصیه می کند قبل از جراحی چه مواد غذایی ای رو مصرف نکنید و یا از چند ساعت قبل ناشتا باشید. در اغلب موارد برای احتیاط توصیه می شود تا ۸ ساعت قبل از هیچ ماده غذایی ای استفاده نکنید.
  • اگر این تزریق چربی در ناحیه ژنیتال است، این ناحیه باید از نظر همه موارد بررسی شود که اگر فرد دچار عفونت است و یا هر مشکل دیگری در این ناحیه دارد، ابتدا درمان شود، سپس اقدام به انجام هر جراحی زیبایی ای بکند.
  • ناحیه مورد نظر باید تمیز باشد، علاوه بر اقدامات پزشک شما، شما نیز قبل از انجام تزریق، ناحیه مورد نظر را باید به طور کامل اصلاح کنید.
  • قبل از همه جراحی ها بهتر است از مصرف هرگونه نوشیدنی الکلی و مواد اعتیارآور همچون سیگار خودداری شود.

مراقبت های بعد از تزریق چربی

  • همیشه پس از هر جراحی یک سری نکات دقیقا باید رعایت شوند، کسب نتیجه مطلوب مستلزم رعایت این نکات است.
  • پس از انجام جراحی برای شما آنتی بیوتیک هایی تجویز می شود که باید در زمان های دقیق از آنها استفاده کنید این کار مانع از عفونت می شود.
  • حتی پس از جراحی نیز همانند قبل از جراحی که گفتیم از مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی باید اجتناب کرد. این روند تا بهبودی کامل بسیار مؤثر است.
  • به علت اینکه شما تزریق چربی در ناحیه ژنیتال انجام داده اید تا مدتی که پزشک شما توصیه می کند (اغلب ۶ هفته) نباید به ناحیه مورد نظر فشاری وارد شود، پس باید از انجام ورزش های سنگین جلوگیری شود، همچنین نباید با دست به آن ناحیه فشاری وارد کنید یا آن قسمت را ماساژ بدهید.  می توانید تا یک ماه الی یک ماه و نیم از هرگونه فعالیت ورزشی و فیزیکی که احساس می کنید می تواند به این ناحیه آسیب بزند خودداری کنید.
  • سعی کنید به مدت ده روز از قرار دادن ناحیه مورد نظر در آب داغ خودداری کنید. 
  • پس از انجام تزریق چربی برای کاهش تورم و مانع از متورم شدن زیاد از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • ممکن است پزشک شما برای شما رژیم به خصوصی را تجویز کند که باید رعایت کنید. همیشه استفاده از موادغذایی مضر قبل و بعد از جراحی ممنوع است.
  • برای جذب کامل چربی پزشک شما به شما توصیه هایی خواهد کرد که باید دقیقا رعایت شود، یکی از این توصیه ها استفاده از گن های مخصوص است.
  • در صورت مشاهده تورم زیاد، درد، خارش شدید، خروج مایعی زرد رنگ از ناحیه مورد نظر و هر مورد غیرطبیعی ای به پزشک خود اطلاع دهید.

مشکلات احتمالی به دنبال تزریق چربی

  • یکی از استفاده های تزریق چربی به جای برخی از عمل های زیبایی کاهش مشکلات بعد از آن است. اما در صورت رعایت نکردن برخی موارد ممکن است فرد دچار مشکلات زیر شود:
  • یکی از این مشکلات جذب نشدن چربی و جابه جا شدن آن است در صورت رعایت نکاتی که پزشک شما به شما گوشزد می کند می توانید نگران این موضوع نباشید.
  • تورم، قرمزی، سوزش و درد نیز از مشکلات بعد از تزریق چربی هستند که در صورتیکه این علائم حاد و دردناک بودند، سریعاً به پزشکتان اطلاع دهید.

مزایای استفاده از روش تزریق چربی در ناحیه ژنیتال

حال می خواهیم به بررسی مزایا انجام تزریق چربی بپردازیم.

  • یکی از مزیت های آن نتیجه سریع آن است که به محض تزریق چربی حاصل می شود.
  • فردی که تزریق چربی را به عنوان جایگزین یک عمل زیبایی انتخاب می کند دیگر نباید نگران رد بخیه و یا زخمی باشد.
  • دوره نقاهت بسیار کوتاه است و فرد به محض انجام این عمل می تواند بسیاری از کارهای روزمره خود را انجام دهد، مسئله مهم تر که دغدغه بسیاری از افراد است این است که پس از تزریق چربی نیاز به بستری فرد نیست.
  • اگر نتیجه مورد توقع حاصل نشود می توان برای ترمیم سریع اقدام کرد.
  • نیاز به بیهوشی و هزینه های زیاد  که به دنبال جراحی زیبایی با بیهوشی حاصل می شود نیست.
  • تزریق چربی در صورت رعایت نکات لازم ماندگاری بسیار بالایی دارد.
  • چربی نسبت به مواد دیگر سریعا جزی از بدن می شود و با خیال راحت این کار انجام می شود، زیرا بخشی از سلول های بدن خود فرد است و دیگر فرد نگران تقلبی بودن و اصل بودن مواد تزریقی نیست.
  • هزینه درمانی آن نسبت به موارد دیگر بسیار مناسب است.
  • یکی از مهمترین مزیت های تزریق چربی این است که می توان همزمان از شر چربی های بخشی از بدن خلاص شد.

هزینه تزریق چربی

هزینه تزریق چربی بر اساس مقدار چربی خروجی و حجم چربی تزریق شده صورت می گیرد، همچنین به دلیل اینکه این عمل جز تزریق های زیبایی قرار می گیرد شامل خدمات بیمه نمی شود. برای تزریق چربی در مراکز تخصصی خانم دکتر لیلا خلیلی می توانید همین الان با شماره ۰۲۱۴۴۹۷۸۰۰۴ تماس بگیرید و برای جلسات مشاوره نوبت بگیرید و یا اگر ساکن تهران نیستید می توانید در اینستاگرام خانم دکتر خلیلی به ما دایرکت بدید تا مقدمات جراحی و تزریق شما را فراهم کنیم تا بدون معطلی  در مدت زمانی کوتاه ،تهران تشریف بیاورید و مجدد به شهر خود بازگردید.

سؤالات رایج در مورد تزریق چربی

انجام تزریق چربی چند ساعت طول می کشد؟ بستگی به هدف تزریق شما و حجم چربی برای انتقال زمان متفاوتی را باید در نظر گرفت

آیا در دوره بارداری می توان تزریق چربی انجام داد؟ خیر فرد باید صبر کند، حتی پس از بارداری نیز تا بهبودی کامل و صلاحدید پزشک فرد باید صبر کند، در اغلب موارد دو ماه الی شش ماه بعد توصیه می شود که فرد دچار هیچ گونه تورمی نباشد.

آیا می توان با تزریق چربی به فرم دلخواه خود برسیم؟ پاسخ این سؤال بستگی به صلاحدید پزشک شما و مهارت آن دارد. بهتر است قبل از انجام تزریق چربی در این مورد با پزشکتان مشورت کنید.

من لاغر هستم بهترین راه برای خروج چربی از من چیست؟ در افراد لاغر که هیچ چربی اضافه ای ندارند، تزریق چربی صورت نمی گیرد، به جای آن از ژل هیالورونیک اسید استفاده می شود.

آیا می توانم از خدمات بیمه برای تزریق چربی استفاده کنم؟ خیر، تزریق چربی جز عمل های زیبایی محسوب می شود.

به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط با تزریق چربی در ناحیه ژنیتال

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

02144978004