پیرسینگ واژن

( 2,60 امتیاز از 30 رای )
17/آوریل/2019

پیرسینگ چیستپیرسینگ واژن

پیرسینگ، عملی ست که طی آن بخشی از بدن، به کمک سوزنی مخصوص، سوراخ شده و به تکه ای جواهر مزین شده است.  عمل پیرسینگ قدمتی  چندهزارساله دارد که علی رغم اینکه، بسیاری اعتقاد دارند این عمل از آمریکا امده است، اصالتی رومی دارد. رومیان باستان به دلایل گوناگون از پیرسینگ استفاده می کردند، نه تنها جنبه زیبایی داشت بلکه برای برده هایشان نیز به منظور گوناگون از پیرسینگ های نواحی مختلف استفاده می کردند.

همانطور که می دانیم پیرسینگ گوش یکی از رایج ترین، پیرسینگ هایی ست که در حال حاضر در ایران انجام می شود، به اصطلاح می توان گفت، این پیرسینگ یکی از عرف ترین پیرسینگ های موجود است که اغلب افراد در سنین مختلف و قشرهای گوناگون انجام می دهند.

در چند سال اخیر شاهد پیرسینگ نواحی دیگری از بدن از جمله پیرسینگ واژن نیز بوده ایم، همچون ناف، ابرو، چال لپ، چانه، بینی، پیرسینگ واژن و … . که هر روزه طرفداران زیادی نیز به خود جذب کرده اند، بدین صورت مراکز زیادی نیز جهت انجام پیرسینگ شکل گرفته اند و خدمات مختلفی در این زمینه ارائه می دهند.

پیرسینگ واژن چیست

یکی از انواع پیرسینگ که دیده نمی شود و طرفداران خاص خود را دارد، پیرسینگ ناحیه ژنیتال و یا همان پیرسینگ واژن است. این نوع پیرسینگ اغلب در ناحیه لبیاماژورها ، لبیامینورها و کلیتوریس انجام می شود. علی رغم تصور شما، بسیاری از زنان خواهان این پیرسینگ هستند و اعتقاد دارند با انجام پیرسینگ واژن نه تنها باعث زیبایی این ناحیه شده اند، بلکه سبب افزایش اعتماد به نفس خود در روابط جنسی خود شده اند، از این رو در انجام فعالیت های جنسی عملکرد بهتری داشته اند. حتی برخی معتقد هستند انجام پیرسینگ واژن سبب افزایش میل جنسی می شود. اما گروهی از افراد در جامعه به شدت مخالف پیرسینگ نواحی مختلف بدن هستند و همیشه واکنش های منفی ای نشان داده اند. برخی از این دستاویزها برای رد این عمل سرپایی زیبایی، درگیر شدن به بیماری های مختلف است که تصمیم داریم در این مقاله در مورد این موضوع، کاملاً شفاف سازی کنیم.

لابیاپلاستی

بسیاری از مراکز و یا افرادی که پیرسینگ واژن انجام می دهند، صرفاً دوره ای کوتاه و تخصصی در این زمینه دیده اند و بعد اقدام به انجام این کار کرده اند. برخی از آن ها با حفظ شرایط استریل، در محیطی کاملاً مناسب این کار را انجام می دهند و برخی خیر !!!

ناحیه تناسلی از نواحی بسیار حساس هر انسانی است که بسیار مستعد آلوده شدن به ویروس های مختلف است. با اینکه عمل پیرسینگ در چندثانیه و طی فرایندی کاملاً سرپایی صورت می گیرد ولی بسیار می تواند خطرناک باشد. به همین دلیل یکی از ساده ترین و اساسی ترین کارهایی که باید انجام داد، پیرسینگ و یا سوراخ کردن در ناحیه ای کاملاً استریل است. در غیر این صورت فرد دچار مشکلاتی خواهد شد که در بخش عوارض پیرسینگ به شرح کامل آنها خواهیم پرداخت.

پیرسینگ واژن چیست

 

عوارض پیرسینگ واژن

پیرسینگ به خودی خود اگر به درستی انجام شود می تواند باعث زیبایی شود و آسیب خاصی وارد نکند، البته بحث ما در مورد پیرسینگ واژن است که در مورد بخش های دیگر باید به صورت تخصصی، پزشک متخصص آن حوزه به بررسی آن بپردازد. در بحث پیرسینگ واژن، به علت حساسیت بالای ناحیه تناسلی زنان، تسلط کامل بر آناتومی ناحیه ژنیتال به اندازه محیط استریل لازم است، زیرا یک اشتباه کوچک می تواند به اعصاب ناحیه کلیتوریس آسیب وارد کرده و سبب کم شدن حس جنسی در این ناحیه شود.

پیرسینگ نوک پستان ها به علت حساس بودن نوک پستان ها بسیار نیاز به دقت دارد و فردی که عمل سوراخ کردن را انجام می دهد باید از آناتومی نوک پستان ها اطلاعات کافی داشته باشد.

از طرفی نبودن محیط استریل می تواند سبب انتقال ویروس هایی همچون ویروس HPV  شود که با وجود رایج و شایع بودن این ویروس، متأسفانه افراد اطلاعات کاملی درمورد ماهیت این ویروس ندارند. استفاده از سوزن های آلوده به راحتی می تواند این ویروس را انتقال داده و باعث درگیر شدن افراد با عوارض بعدی این ویروس شوند. توصیه پزشکان به این است که فرد حتما واکسن کزاز را زده باشد و بعد اقدام به پیرسینگ کند، برخی معتقد هستند باید در صورت نیاز از دوز یادآور استفاده شود. به هر حال یکی از ملزومات انجام پیرسینگ بی خطر تزریق واکسن کزاز است.

از نکات مهم دیگر این است که گروهی از افراد که تعداد آن ها نیز کثیر می باشند ممکن است که به برخی فلز ها از جمله نیکل و یا زیورآلات از جنس استیل حساسیت داشته باشند، این گروه پس از استفاده از این زیور آلات، پوستشان واکنش نشان داده و دچار زخم و عفونت می شوند. که حتی پس از جداسازی این زیورآلات، احساس درد خواهند داشت. تشخیص و استفاده از نوع فلزی که فرد نسبت به آن حساسیت خاصی نداشته باشد از مهارت های مهمی می باشد که هر فردی به آن آگاه نیست.

معمولاً برای سوراخ کردن ناحیه ای خاص برای پیرسینگ از تفنگ های مخصوصی استفاده می شود که اغلب ما با آن ها آشنا هستیم، اما برای سوراخ کردن نواحی ژنیتال یا نوک پستان ها حتما باید از سوزن های مخصوصی استفاده شود که دقیق و با مهارت ناحیه مورد نظر را با آن سوراخ کنیم، در غیر این صورت پس از اتمام کار ممکن است فرد دچار عارضه های شدیدی شود که بسیاری از آن ها برگشت ناپذیر هستند. اگر در دوره بارداری هستید به علت تغییرات فیزیکی بافت ها اصلا انجام پیرسینگ توصیه نمی شود، بلکه لازم است که فرد تا اتمام  دوره بارداری و چندین ماه بعد پس از اجازه پزشک اقدام به این کار کند. در صورتیکه دچار مشکلات انعقادی و یا دیابت و … هستید قبل از انجام پیرسینگ حتما باید با متخصص آن حوزه مشورت کنید.

سؤالات رایج در مورد پیرسینگ واژن

ایا پیرسینگ کلیتوریس باعث از بین رفتن حس جنسی می شود؟

 خیر، اگر پیرسینگ به درستی و روی اصول و بدون استفاده از سوراخ کن های تفنگی صورت گیرد، عارضه ای ایجاد نخواهد کرد، ولی اگر به اشتباه پیرسینگ شود، عارضه های خاص خود را خواهد داشت که یکی از آن ها اختلال در حس جنسی این ناحیه است.

پوست من به فلز حساسیت دارد، از چه زیورآلاتی باید استفاده کنم؟

شما باید از زیورآلات غیرفلزی استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.

چند ساعت است که پیرسینگ انجام داده ام و دچار درد و سوزش بدی شده ام، علت چیست؟

بسته به اینکه آیا طبق اصول این کار برای شما انجام شده است یا خیر، احتمالاً شما به فلز به کار برده شده حساسیت دارید، خیلی سریع باید فردی که برایتان پیرسینگ انجام داده را با خبر کنید و یا به متخصص زنان مراجعه کنید.

به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط با پیرسینگ واژن

دیدگاه ( 2 )

  1. یاسین03 آوریل 2021

    ایا شما عمل پیرسینگ واژینال را هم انجام میدید؟

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

02144978004