مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

( 4,00 امتیاز از 2 رای )
08/آوریل/2024
مراقبت های بعد از لبیاپلاستی با لیزر
08 / آوریل / 2024

آشنایی با مراقبت های بعد از لابیاپلاستی برای هر شخصی که تمایل به انجام عمل جراحی لابیاپلاستی دارد ، الزامی است. چرا که این نکات مراقبتی به تسهیل روند ریکاوری و بهبودی فرد کمک بسیار کرده و منجر به پیدایش نتیجه ایده آل می شود. ممکن است بعضی از متقاضیان اهمیت چندانی برای مراقبت های پس از جراحی زیبایی واژن قائل نشوند. بدین ترتیب یک راهنمای کلی از سوی دکتر لیلا خلیلی تهیه شده است تا تمامی بیماران به مهم بودن موضوع مذکور پی برده و حتما پس از عمل دستورالعمل آموزش داده شده را رعایت کنند.

نکات و مراقبت‌های بعد از لابیاپلاستی

پیش از آغاز توضیحات مربوط به مراقبت های بعد از لابیاپلاستی توضیح مختصری در خصوص جراحی ارائه شده است :

عمل لابیاپلاستی در راستای سه هدف زیر به انجام می رسند :
• تغییر شکل لبیاها
• تغییر سایز لبیاها
• رفع تیرگی لبیاها
لابیاپلاستی از جمله عمل‌های بسیار حساس و ظریفی می‌ باشد که معدود پزشکانی هستند که در طول زمان کاری خود، حتی یک کیس ناموفق در انجام این عمل نداشته باشند. عمل دیگری که تحت این عنوان انجام می‌شود، لابیاماژورپلاستی می‌باشد که این عمل بر روی لابیاماژورهای آویزان و بدفرم انجام می‌شود و با برداشتن بخشی از پوست به ایجاد ظاهری زیبا در آن کمک می‌شود.

لبیاپلاستی به دو صورت انجام می‌شود ؛ بی‌هوشی و بی‌حسی که هر کدام از این روش‌ها بنابر میل افراد، طرفداران خاص خود را دارند. برای انجام عمل  باید، اقدامات خاصی انجام داد تا در حین عمل و بعد آن، فرد دچار هیچ مشکلی نشود.

نکات و مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

لابیا مینورها بخشی از دستگاه تناسلی زنان هستند که بسیار نیز حساس می‌باشند، به همین دلیل هنگام جراحی ، بسیار باید از لابیاها مراقبت کنیم تا مشکلی پیش نیاید.
مراقبت های بعد از لابیاپلاستی از مهم‌ترین مواردی هستند که باید به تک تک آن‌ها بپردازیم:
• پس از انجام عمل در صورت انجام با روش بی‌هوشی باید تا چند ساعت بعد فقط از مایعات استفاده کنید تا با تخلیه ادرارهای پی در پی، ماده بی‌هوشی از بدن شما دفع شود، در صورت همکاری بیمار و با خوردن مایعات، با تشخیص پزشک و ترس می‌توان همان روز از مرکز جراحی راهی منزل شد.
• اگر لااین جراحی را با روش بی‌هوشی انجام داده‌اید بهتر است، در هنگام راه رفتن در ساعات اولیه کسی کنار شما باشد، تا موقع راه رفتن زمین نخورید. زیرا شما در ساعات اولیه تحت تأثیر این ماده هستید، و هنگام راه رفتن تلو تلو می‌خورید، همین موضوع سبب می‌شود که به درستی نتوانید تعادل خود را حفظ کنید.
• تا سه روز درد کمی را در ناحیه ژنیتال خود احساس می‌کنید، این درد توسط جراح از قبل پیش‌بینی می‌شود و با مسکن‌هایی که تجویز می‌کند قابل پیشگیری می‌باشد، این درد از جمله دردهای قابل تحمل می‌باشد؛ متأسفانه این باور غلط در بسیاری از متقاضیان عمل رایج شده است که درد بسیار آزاردهنده و شایع است. اگر شما پس از انجام جراحی زیبایی لابیا درد زیادی را متحمل شدید، باید به پزشکتان گزارش دهید زیرا این یک پیشامد غیرطبیعی می‌باشد.

• پس از انجام عمل ، ناحیه مورد نظر متورم می‌شود که باید با کمپرس سرد، از متورم شدن آن جلوگیری کرد، در غیر اینصورت این تورم خارج از کنترل می‌شود و نیاز به آمپول تزریق کردن یا اقدامات دیگری دارد؛ کمپرس سرد باید تا چند روز ادامه داشته باشد اما در ساعات اولیه و دو روز اول مرتباً باید بر روی ناحیه جراحی شده قرار بگیرد.
• قطعاً پس از انجام عمل لابیپلاستی، نیاز به حمام کردن و تمیز کردن خود دارید. بهتر است تا دو روز کامل صبر کنید سپس با دوش کوتاهی بدن خود را تمیز کنید. در حین حمام کردن نباید ضربه‌ای به ناحیه جراحی شده وارد شود و یا دستتان را روی بخیه‌ها بکشید؛ همچنین اصلاً از وان استفاده نکنید تا بخیه‌های شما به طور کامل جذب شوند، پس تا زمانیکه بخیه‌های شما به طور کامل بهبود نیافته‌اند، از نشستن در محیط‌های همچون وان خودداری کنید.
• رفتن به استخر به علت عفونی کردن زخم‌ها و برخی مشکلات دیگر ممنوع می‌باشد. باید تا اتمام بهبودی کامل از رفتن به استخر ممانعت کنید.
• برای جلوگیری از عفونی شدن زخم‌ها و جای بخیه‌ها، پزشک شما برای شما، پمادهای آنتی بیوتیکی تزریق می‌کند که باید به طور مرتب تا بهبودی زخم‌ها از آن‌ها استفاده کنید تا زخم‌های شما عفونی نشوند؛ اگر زخم ناحیه ژنیتال عفونی شود، ممکن است شما درگیر دردهای شدید و برخی مشکلات دیگر شوید، پس بهتر است از همان ابتدا از رخ دادن همچین مشکلی جلوگیری کنید.
• و اما سؤالی که برای خیلی از متقاضیان در خصوص مراقبت های بعد از لابیاپلاستی پیش می‌ آید این است که ” آیا بخیه‌های لبیاپلاستی نیاز به شستشو دارند؟” در پاسخ باید بگوییم که بله! محل زخم و بخیه ها باید مرتباً شسته شوند، با آب و صابون، بدون اعمال کوچکترین فشاری به این ناحیه باید از پمادها و کرم‌های ترمیم و دیگر آلودگی‌ها پاک شوند و سپس با حوله‌ای تمیز بدون کشیدن آن بر روی زخم‌ها، محل مورد نظر خشک شود.
• قبل از انجام جراحی باید نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشید که در طی بهبودی کامل محل جراحی شده از هرگونه انجام فعالیت‌های فیزیکی سنگین جداً خودداری شود. این ممنوعیت بلند کردن اجسام تا شش ماه ادامه خواهد داشت. در طی این مدت، پزشک شما برخی فعالیت‌های فیزیکی سبک را توصیه می‌کند که باید مرتباً انجام شوند.
• اگر در این مدت از مواد غذایی گیاهی و فیبردار استفاده شود بسیار می‌تواند به برخی مسائل کمک کند. افرادی که از این مواد غذایی استفده می‌کنند، دفع مدفوع راحت‌تری نیز خواهند داشت و این خود یکی از مسائل حائز اهمیتی می‌باشد که اگر رعایت نشود به علت یبس شدن و فشار به لابیاها ممکن است سبب بروز مشکلاتی شود، این مسئله در روزهای ابتدایی بیشتر است.
• در این مدت اگر دردهای غیرطبیعی، تورم‌های شدید، بوی بد و ترشحات غیرعادی مشاهده کردید حتما به پزشکتان گزارش دهید.
• تا بهبودی کامل لابیاها که معمولاً مدت زمان دو ماه در نظر گرفته شده است از برقراری رابطه جنسی خودداری نمایید و سایر مراقبت‌ های بعد از لابیاپلاستی را رعایت کنید.

• تا زمانی که تورم بافتی شما و بخیه‌ها همچنان باقی هستند، زیاد به لابیاهای خود نگاه نکنید، زیرا این کار سبب تشویش و اضطراب شما در مورد نتیجه کار می‌شود.
• برای ترمیم سریع زخم‌ها، از مولتی ویتامین‌ها نیز باید استفاده شود.

مراقبت های بعد از لبیاپلاستی با لیزر

بهترین نتیجه عمل با مراقبت‌ های بعد از لابیاپلاستی حاصل می شود

نتیجه کار عمل بستگی به میزان همکاری بین بیمار و جراح و مراقبت های بعد از لابیاپلاستی دارد، علاوه بر داشتن مهارت کافی جراح، همکاری یک فرد پس از عمل در بهبود او بسیار مؤثر است. این بدان معنی نیست که لبیاپلاستی جز عمل‌های سخت است، بلکه به عبارتی لابیاپلاستی جز عمل‌ های ظریفی می‌باشد که فرد پس از عمل باید به تمامی نکات لازم عمل کند، تا مبادا بخیه‌هایش باز شود و یا درگیر عفونت شود.

  • در صورت عدم رعایت نکات لازم، قطعا فرد پس از عمل، آزار می‌بیند و درگیر مسائل مختلفی می‌شود که هربار نیاز به مراجعه به پزشک است. بهترین نتیجه بعد از عمل زمانی گرفته می‌شود که علاوه بر داشتن جراحی خوب، فرد بتواند تمامی نکات لازم را رعایت کند و به بهبود محل جراحی کمک بنماید.
  • افرادی که در مصرف مرتب پمادها و مراقبت‌های فیزیکی کوشا هستند، از جمله افرادی هستند که از نتیجه عمل خود رضایت بیشتری دارند.
  • معمولاً بعد از جراحی زیبایی واژن ، برگه‌ ای به دست بیمار داده می‌ شود که تمامی نکات و مراقبت های بعد از لابیاپلاستی در آن ذکر شده است، این نکات می‌توانند کوچکترین نکته‌ی حائز اهمیت را نیز در بر بگیرند.
  • علاوه بر این‌ها ممکن است با وجود رعایت‌های دقیق، فرد دچار برخی مشکلات دیگر نظیر ورم، درد، خارش‌های شدید و … شوند، که هر کدام از این موارد باید با پزشک در ابتدا در میان گذاشته شود، سپس اقدام به درمان آن شود.
  • در طی مدتی که لابیاپلاستی انجام شده است، فرد از هر درمان خودسرانه‌ای باید جداً جلوگیری کند.

بهترین نتیجه عمل با مراقبت‌های بعد از لابیاپلاستی حاصل می شود

عدم مراقبت بعد از لبیاپلاستی

اگر مراقبت های بعد از لابیاپلاستی به انجام نرسند ، ممکن است مشکلات زیر پدیدار شوند :

• در صورت عدم مصرف داروهای مسکن تجویز شده، ممکن است فرد دچار دردهای آزاردهنده شود. به همین دلیل در روزهای ابتدایی دوره ریکاوری به نسبت افراد دیگر درد بیشتری را احساس نماید.
• علاوه بر داروهای مسکن، دکتر آنتی بوتیک‌هایی نیز تجویز می‌کند که مصرف آن‌ها ضروری می‌باشد، این آنتی‌بیوتیک‌ها از ملزومات هستند و در صورت عدم استفاده می‌توانند سبب عفونت محل زخم شوند. عفونت کردن زخم گاه سبب می‌شود، پزشک مجبور به بیرون کشیدن عفونت‌ها و برخی اقدامات دیگر شود.
• گفتیم که در همان ابتدا برای کاهش تورم باید از کمپرس سرد و یخ استفاده کرد، تا تورم ایجاد شده را کاهش داد، در صورت پیشگیری نکردن از تورم، ممکن است بیمار نیاز به مراجعه مجدد داشته باشد و برخی اقدامات لازم برای کاهش تورم ایجاد شده توسط جراح صورت بگیرد.
• محل بخیه را باید مرتب به صورت روزانه شستشو داد اما گفتیم که در هنگام شستشو نباید فشاری بر زخم‌ها وارد شود، زیرا با کوچکترین فشار، ممکن است به بخیه‌ها آسیب وارد شود.
• اگر پس از قبل از بهبود کامل، جسم سنگینی بلند شود، ممکن است به لابیاهای فرد فشار وارد شده و سبب خونریزی بشود.
• تا ۲۴ ساعت بعد از لابیاپلاستی باید از راه رفتن‌های سبک نیز ممانعت شود، زیرا در آن زمان، لابیاها بسیار حساس هستند.

عدم مراقبت بعد از لبیاپلاستی

بروز مشکل در مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

  • بهتر است در صورت بروز هر گونه مشکلی با پزشکتان سریعا تماس بگیرید و موضوع را با او در میان بگذارید.
  • قطعاً از مشخصه‌های یک پزشک حرفه‌ای که به فکر نتیجه کار خود نیز می‌باشد، در اختیار قرار دادن شماره مشاور و یا شماره خود به بیمار است، تا بتوانند در هر تایمی از شبانه روز در صورت بروز هر گونه مشکل سریعاً با پزشک ارتباط برقرار کنند، معمولاً در چنین مواقعی شماره دستیار جراح در اختیار بیمار قرار داده می‌شود.
  • برخی از زنان و دختران پس از بروز هر مشکل و علامت غیرطبیعی‌ای سعی بر برقراری ارتباط با پزشک دیگری می‌کنند که کاری بس اشتباه می‌باشد.
  • از شرایط جراحی شما و شرایط جسمانی شما فقط پزشکتان آگاه است و باید در صورت بروز هر گونه مشکلی با پزشکتان مشورت نمایید نه پزشک دیگری. زیرا مسئولیت مشکل شما را هیچ پزشکی به عهده نمی‌گیرد و اغلب به علت داشتن مسئولیت هیچ راهنمایی‌ای نمی‌کنند.

بروز مشکل در مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

عدم نتیجه مطلوب بعد از لابیاپلاستی

بسیاری از کیس‌های ترمیمی که به ما مراجعه می‌کنند، هنوز بخیه دارند و به بهبودی کامل نرسیده‌اند، نگرانی بعد از لابیاپلاستی برای نرسیدن به فرم دلخواه بسیار منطقی می‌باشد. اما اگر در شرایطی قرار دارید که تورم بافتی لابیاهای شما کاهش یافته و فرم دستگاه تناسلی شما مورد دلخواه شما نشده است، باید به چند نکته توجه کنید:
• در ابتدا باید تا بهبودی کامل صبر کنید، تا شکل نهایی لابیاها تثبیت شوند.
• پس از اطمینان از نتیجه، باید در ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا از صحبت‌ها و دلایل ایشان نیز آگاه شوید.
• در صورت عدم قانع شدن، به پزشک دیگری مراجعه کرده و با او نیز مشورت کنید.
• اگر نیاز به عمل ترمیم دارید، باید بدانید که عمل ترمیم را هر پزشکی نمی‌تواند انجام دهد به همین دلیل باید به جستجوی بیشتری بپردازید تا بتوانید پزشکی  ماهر بیابید و بعد از ۶ ماه با مراجعه مجدد، اقدام به عمل لابیاپلاستی ترمیمی کنید.

عدم نتیجه مطلوب بعد از لابیاپلاستی

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

02144978004