واژینوپلاستی با لیزر

( 5,00 امتیاز از 4 رای )
05/آگوست/2019
واژینوپلاستی با لیزر
05 / آگوست / 2019

واژینوپلاستی با لیزر یکی از عمل‌های زیبایی‌ای که بسیار معروف می‌باشد و زنان زیادی برای بهبود کیفیت رابطه‌های جنسی خود، افزایش اعتماد به نفس و بهتر شدن ظاهر واژن خود انجام می‌دهند واژینوپلاستی است. واژینوپلاستی جز معدود عمل‌هایی است که ممکن است بسیاری از زنان با زایمان‌های متعدد، گذر زمان، دوره یائسگی و رابطه‌های جنسی مکرر به آن نیاز پیدا کنند. معمولاً بعد ۳۰/۳۵ سالگی بدن دچار افت می‌شود و آرام آرام رو به پیری می‌رود، تمامی این اتفاقات به علت کاهش کلاژن‌سازی بدن رخ می‌دهد. در زنان این روند پیری به صورتی‌ست که اگر شخص رابطه جنسی هم نداشته باشد، پس از یائسگی واژنش رو به گشاد شدن می‌رود، همچنین ضعف عملکرد عضلات واژن در این فرایند تأثیر بسزایی دارد. اما سال‌هاست که واژینوپلاستی به کمک زنان آمده است تا در بهبود وضعیت جسمانی آن‌‌ها کمک مؤثری کند. بهتر است قبل از هر بحثی در مورد واژینوپلاستی به این بپردازیم که واژینوپلاستی چیست و چگونه انجام می‌شود.

واژینوپلاستی با لیزر چیست

همانطور که از اسم کلمه واژینوپلاستی پیداست، منظور ما تمامی جراحی‌های زیبایی‌ای است که بر روی واژن صورت می‌گیرد.حال هر عمل زیبایی‌ای که باشد، مهم نیست و جزی از واژینوپلاستی است. بهتر است به این موضوع بپردازیم که چه عمل‌های زیبایی‌ای می‌تواند بر روی واژن انجام شود؟

جوانسازی و تنگ کردن از عمل‌هایی هستند که بافت هدفشان، واژن می‌باشد.واژن این بخش حساس از دستگاه تناسلی نقش بسیار مؤثری در زندگی زنان دارد  کوچکترین آسیب به آن و یا ضعف در عملکردش، می‌تواند زندگی زنان را تحت تأثیر قرار دهد. به همین دلیل عمل واژینوپلاستی یکی از عمل‌های زیبایی زنان است که در بهبود کیفیت زندگی شخصی خیلی از زنان مؤثر است معمولاً از  واژینوپلاستی به عنوان تنگ کردن واژن یاد می‌شود. واژینوپلاستی با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود، به عبارتی هر فعالیت زیبایی‌ای، اعم از تزریق چربی به واژن، لیفت واژن، تنگ کردن با جراحی، تنگ کردن با لیزر و … همگی جز عمل‌های واژینوپلاستی هستند، در اینجا ما قصد داریم یه یکی از رایج‌ترین عمل‌ها واژینوپلاستی اشاره کنیم.

عمل واژینوپلاستی با لیزر، یکی از معروف‌ترین عمل‌های سرپایی‌ است که روزانه در مطب‌ها و مراکز زیبایی خانم دکتر خلیلی توسط ایشان انجام می‌شود. اغلب بانوان و مراجعین ما سؤالات زیادی در این مورد از ما می‌پرسند، که امروز سعی کردیم مقاله‌ای در مورد واژینوپلاستی با لیزر بنویسیم تا بسیاری از شبهات انان برطرف شود. طی انجام این عمل به کمک دستگاه‌های لیزری که در بخش‌های بعدی به آن‌ها خواهیم پرداخت، کلاژن‌سازی واژینال تحریک می‌شود و بدین ترتیب کلاژن‌سازی افزایش یافته و بافت داخلی واژن شروع به ترمیم خود می‌کند و جوانتر می‌شود. کلاژن‌سازی سبب تنگ کردن واژن، تقویت عضلات نگه‌دارنده، بهبود ظاهر واژن و … می‌شود. در روش‌های واژینوپلاستی با جراحی، تنها می‌توان واژن را تنگ‌تر کرد و این موضوع سبب محدودیت‌هایی در اینده می‌شود. زنانی که عمل تنگ کردن واژن با لیزر انجام داده‌اند، معمولاً در آینده در زایمان طبیعی دچار مشکل می‌شوند. به همین دلیل واژینوپلاستی با لیزر یکی از مهم‌ترین عمل‌های زیبایی زنان می‌باشد که بسیار کارآمد و مؤثر است.

واژینوپلاستی با لیزر چیست

بهترین کاندیدای واژینوپلاستی با لیزر

اگر قصد دارید بدانید کاندیدای استفاده از  واژینوپلاستی با لیزر هستید یا نه با ما همراه باشید. بهترین کاندیدای واژینوپلاستی با لیزر به گروه‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • واژینوپلاستی با لیزر برای زنانی مناسب است که به خاطر روابط جنسی و یا زایمان، دچار گشادی واژن شده‌اند اما میزان گشاد بودن واژن آن‌ها به قدری‌ست که می‌توان با لیزر آن را رفع کرد.
  • معمولاً با گذر زمان کلاژن‌سازی کاهش می‌یابد، این کاهش کلاژن باعث می‌شود، عضلات واژن به آرامی شل شوند و دیگر حالت محکم و ارتجاعی بودن خود را نداشته باشند، به همین دلیل می‌توان با واژینوپلاستی با لیزر مجدداً فقدان کلاژن را تأمین کرد و علاوه بر پیشگیری از بدتر شدن شرایط، به بهبود شرایط ممکن کمک کرد.
  • زنانی که بعد از زایمان طبیعی برای معاینه لگن مراجعه می‌کنند، معمولاً برای پیشگیری از مشکلات آینده همچون نگرانی برای ضعیف شدن عضلات کف لگن و نگهدارنده‌های  رحم و مثانه، چندین جلسه واژینوپلاستی با لیزر جهت تقویت و پیشگیری انجام می‌دهند.
  • روابط جنسی متعدد می‌توانند سبب گشاد شدن واژن شوند، این گروه از افراد در صورتیکه پس از معاینه با واژینوپلاستی تشخیص داده شود که با لیزر جواب می‌گیرند، می‌توانند جلسات لیزردرمانی خود را شروع کنند.

در کل بهترین افراد برای واژینوپلاستی با لیزر آن‌هایی هستند که گشادی واژن و ضعف عضلات نگهدارنده آن‌ها به حدی است که لیزر می‌تواند با افزایش کلاژن‌سازی، بافت واژن را مستحکم کند. بهتر است برای اطلاع از اینکه “آیا شما هم جز کاندیدای واژینوپلاستی با لیزر هستید یا خیر”، به پیج اینستاگرام خانم دکتر لیلا خلیلی مراجعه کنید و از مشاوره غیرحضوری ایشان بهره‌مند شوید.

انواع لیزر واژینوپلاستی

واژینوپلاستی به کمک دستگاه‌های لیزر متعددی صورت می‌گیرد. هر کدام از این دستگاه‌های لیزر با عملکرد خاص خود باعث بازسازی بافت داخلی واژن و تقویت عضلات کلی واژن می‌شوند.

انواع دستگاه‌های لیزر واژینوپلاستی از انواع لیزرهایی هستند که عملکرد سیستم آن‌ها به صورت CO2 و Er.YAG و  … هستند.آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اصلی‌ترین کارشان، تحریک کلاژن‌سازی در بافت واژن است، و همزمان سبب تقویت عضلات نگهدارنده نیز می‌شوند. که هر دو این تأثیرات سبب تنگ و جوان شدن واژن می‌شود.

انواع لیزر واژینوپلاستی

واژینوپلاستی با لیزر مونالیزا

واژینوپلاستی با لیزر مونالیزا از جمله عمل‌هایی است که می‌تواند سبب تنگ کردن واژن شود. این لیزر از انواع لیزرهای CO2  می‌باشد که با عملکرد غیرتهاجمی خود، سبب ایجاد منافذ ریزی در بافت داخلی واژن شده و همزمان سبب تحریک کلاژن‌سازی نیز می‌شود، بدین ترتیب واژن برای ترمیم زخم‌های ریز ایجاد شده کلاژن‌سازی را افزایش می‌دهد  و به خوبی خود را ترمیم می‌کند.ترمیم واژن توسط خود واژن، سبب تنگ شدن و تقویت عضلات کف لگن می‌شود. شاید تصور اعمال این تغییرات دردآور و طولانی باشد؛ در حالیکه تنها پس از چند جلسه، به راحتی طی فرایندی بدون درد، واژن می‌تواند تنگ شود.

دستگاه مونالیزا

 

واژینوپلاستی با لیزر ژولیت

لیزر ژولیت از جدیدترین دستگاه‌هایی است که به طور محدودی در ایران وجود دارد. این لیزر با عملکرد خود بسیار در تنگ کردن و جوانسازی واژن مؤثر است. امروزه واژینوپلاستی با لیزر ژولیت طرفداران زیادی دارد، زیرا این لیزر با قابلیت جذب آب و بدون ایجاد ذره‌ای درد، به آرامی عمل می‌کند و با تأثیر فوق‌العاده خود به بازسازی ساختار داخلی واژن می‌پردازد. لیزر ژولیت در سالیان اخیر به قدری کاربرد داشته است که در درمان بسیاری از مشکلات زنان از آن استفاده کرده‌اند. لیزر ژولیت اصلا نیاز به بی‌حسی ندارد و طی چند جلسه اثر خود را به طور کامل نشان می‌دهد. لیزر ژولیت را همچون دستگاه‌های لیزر دیگر، باید طی چند جلسه انجام داد، هرچند که از همان جلسه اول اثر خود را نشان می‌دهد.

واژینوپلاستی با لیزر ژولیت

واژینوپلاستی با لیزرهای دیگر

واژینوپلاستی را با دستگاه‌های لیزر دیگری به غیر از مونالیزا تاچ و ژولیت نیز، انجام می‌دهند. برخی از این دستگاه‌های لیزر صرفاً برای واژینوپلاستی طراحی شده‌اند. برخی از این دستگاه‌های لیزر صرفاً سبب افزایش کلاژن‌سازی، و خاصیت الاستینه‌ی پوست می‌شوند و در برخی دیگر علاوه بر افزایش کلاژن و انعطاف واژن، بافت اضافی واژن نیز برداشته می‌شود. به همین دلیل این گروه لیزرها  برای کسانی که واژنشان بسیار گشاد است هم می‌تواند مؤثر باشد. استفاده از لیزرهای گوناگون بسیار نیاز به تخصص و مهارت پزشک دارد.

متخصصان و جراحان زنان که تمایل به یادگیری کار با دستگاه‌های لیزر دارند، به ویژه لیزر ژولیت که دستگاه جدیدتری نسبت به مونالیزا می‌باشد، می‌توانند با مراجعه به پیج خانم دکتر لیلا خلیلی، در دایرکت درخواست خود را اعلام کنند تا شماره تماس مربوطه به آن‌ها داده شود. خانم دکتر لیلا خلیلی یکی از تنها پزشکانی است که در ایران سالانه چندین بار ورکشاپی تحت عنوان آموزش کار با لیزر ژولیت و دیگر لیزرها را به همراهی شرکت‌های تولیدکننده این دستگاه‌های لیزر و پزشکان بین‌المللی برگزار می‌کند.

 

مزیت واژینوپلاستی  با لیزر

واژینوپلاستی با لیزر مزیت‌های بسیار زیادی دارد که قصد داریم به شرح آن‌ها بپردازیم:

  • واژینوپلاستی با لیزر، طی فرایندی بدون درد و خونریزی، اقدام به تنگ کردن واژن می‌کند.
  • دوره نقاهت واژینوپلاستی با لیزر بسیار کوتاه است، افراد می‌توانند بلافاصله پس از اتمام لیزر به کارهای روزانه خود بپردازند.
  • پس از لیزر مدت زمان کمی نیاز است که شما از برقراری رابطه جنسی اجتناب کنید، در حالیکه در روش‌های جراحی باید ماه‌ها صبر کرد.
  • واژینوپلاستی با لیزر، هیچ عارضه خاصی ندارد، زیرا خود واژن به صورت طبیعی، باعث تنگ شدن و بازسازی خود می‌شود.
  • هزینه واژینوپلاستی با لیزر، بسیار کمتر از هزینه واژینوپلاستی با روش جراحی است.
  • عوارض واژینوپلاستی با جراحی بسیار زیاد است به همین دلیل، واژینوپلاستی با لیزر جایگزین بسیار مناسبی است.

اگر شما نیز قصد دارید واژینوپلاستی انجام دهید، بهتر است تا جاییکه می‌توانید واژینوپلاستی با لیزر را انتخاب کنید. می‌توانید با مراجعه به یک مرکز زیبایی مجهز به دستگاه‌های لیزر پیشرفته دنیا، واژینوپلاستی را انجام دهید.

مزیت واژینوپلاستی  با لیزر

مراقبت‌های قبل از واژینوپلاستی با لیزر

مراقبت‌های قبل از واژینوپلاستی، شامل گروهی از اقدامات بسیار ساده می‌باشد، که بهتر است قبل از اقدام به واژینوپلاستی، آن‌ها را رعایت کنید. دقت کنید که تمامی موارد ذکر شده برای واژینوپلاستی با لیزر است نه جراحی.

  • یک هفته قبل از واژینوپلاستی با لیزر، از انجام هرگونه رابطه جنسی خودداری کنید.
  • بهتر است قبل از انجام لیزردرمانی با پزشک خود مشورت کنید تا از لحاظ عفونت، ناحیه واژینال را مورد بررسی قرار دهد، در صورت داشتن عفونت بهتر است که ابتدا عفونت را درمان کرده و سپس اقدام به واژینوپلاستی با لیزر کنید.
  • از مراقبت‌های قبل از واژینوپلاستی می‌توانیم به این مورد اشاره کنیم که بهتر است، پس از تشخیص پزشک بر عدم عفونت واژینال از رفتن به استخر، نشستن در وان حمام و .. جلوگیری کنید.
  • روز قبل از انجام واژینوپلاستی با لیزر، تمام ناحیه تناسلی را شیو کنید و هیچ لوسیون و افترشیوی به ناحیه مورد نظر نمالید.
  • اگر پریود هستید، باید تا اتمام دوره عادات ماهانه خود صبر کنید. پس از گذشته چند روز برای واژینوپلاستی با لیزر اقدام کنید.

ممکن است پزشک شما توصیه‌های دیگری نیز بکند که باید با دقت تک به تک آن‌ها را رعایت کنید.

مراقبت‌های بعد از واژینوپلاستی با لیزر

عمل واژینوپلاستی با لیزر، نیاز به مراقبت‌هایی دارد که بسیار ساده هستند، و اگر دقیق انجام شوند، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. دقت کنید این گروه از مراقبت‌ها کاملاً مربوط به واژینوپلاستی با لیزر هستند.

  • تا زمانیکه پزشک شما تشخیص نداده‌ است نباید رابطه جنسی برقرار کنید، پس از اجازه پزشک می‌توانید رابطه نیز داشته باشید.
  • از بلند کردن جسم‌های سنگین جداً خودداری کنید، زیرا باعث اعمال فشار زیادی بر ناحیه واژن می‌شود.
  • فعالیت‌های فیزیکی سنگین در این دوره اصلا توصیه نمی‌شوند زیرا فشار زیادی به واژن وارد می‌کنند.
  • از رفتن به استخر و نشستن در وان حمام تا بهبودی کامل خودداری کنید.
  • اگر پزشک شما دارویی تجویز کرده است باید به طور دقیق آن‌ها را مصرف کنید.
  • بهتر است تا بهبودی کامل و بعد از آن، ورزش‌های کگل را به صورت منظم انجام دهید. برای یادگیری ورزش سبک کگل، به سایت خانم دکتر لیلا خلیلی مراجعه کنید و آموزش‌ها را به طور کامل مطالعه کنید.
  • سعی کنید اصلا از داروهای واژینال و یا لوسیون پس از واژینوپلاستی با لیزر استفاده نکنید، این روند باید تا بهبودی کامل و زمانی که پزشک شما مشخص کرده است، ادامه بیابد.
  • حتما پس از جلسات لیزر، سر تایم مشخصی برای چکاپ بروید تا پزشکتان بعد از معاینه شما، ناحیه واژن شما را از جنبه‌های گوناگون مورد بررسی قرار دهد.
  • مراقبت‌های بعد از واژینوپلاستی با لیزر

هرچند که لیزر عارضه خاصی ندارد، اما بهتر است که به محض دیدن یک مورد غیرطبیعی، به پزشک خود مراجعه کنید.

هزینه واژینوپلاستی با لیزر

هزینه واژینوپلاستی با لیزر بسیار به صرفه‌تر از روش‌های جراحی می‌باشد. واژینوپلاستی با لیزر طی چندین جلسه انجام می‌شود که حتما قبل از مراجعه فرد باید ویزیت شود تا تعداد جلسات معین شود. هزینه جلسات بر اساس مشکل شما مشخص می‌شود. به دلیل اینکه بیشتر مراجعین ما از کشورهای غیرایرانی و شهرهای غیر تهران هستند، مراجعین متقاضی واژینوپلاستی با لیزر می‌توانند، به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنند و با مشاوره غیرحضوری از هزینه خود آگاه شوند و سپس با تکیه بر تبحر و مهارت بالای خانم دکتر لیلا خلیلی با خیالی آسوده اقدام به واژینوپلاستی با لیزر کنند.

 

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

02144978004