تزریق چربی به واژن

16/فوریه/2023

امروزه جز جراحی های زیبایی در ناحیه صورت ، عمل های زیبایی ژنیتال نیز توجه ویژه ای را در میان بانوان به خود جلب نموده اند. می توان از راه های متنوعی واژن را جوانسازی کرد. احتمالا نام تزریق چربی به واژن (vaginal fat injection) را شنیده باشید ، این پروسه باید به دست جراح متخصص زنان ، مثل دکتر لیلا خلیلی به انجام رسد. بسیاری از بانوان زیباجو ، این پروسیجرها را با هدف نرم کردن ، رفع چین و چروک و همچنین افتادگی لابیاهای واژن انجام می دهند. تزریق چربی به لابیا می تواند این خواسته را برآورده نماید. برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد این فرآیند به دست آورید ، ادامه مطلب را مطالعه کنید. در این مطالب اهداف تزریق چربی به لابیا ، مزایا و مدت ماندگاری و سایر موارد مهم از زبان دکتر لیلا خلیلی توضیح داده شده اند.

تزریق چربی به واژن

من داوطلب خوبی برای تزریق چربی به واژن هستم؟

به یاد داشته باشید یکی از شروط اساسی انجام این پروسیجر ، این است که فرد متقاضی تزریق چربی به لبیا ، باید از تمام جوانب کاندید خوبی برای این روند باشد ؛ تنها با این روش نتیجه به دست آمده ایده آل خواهد بود. توجه داشته باشید که تشخیص این مورد به عهده جراح زیبایی زنان می باشد ، به همین خاطر ضروری است تا در انتخاب بهترین متخصص زنان دقت کافی داشته باشید. یکی از اصلی ترین ویژگی های داوطلب مناسب برای رویکرد تزریق چربی  ، ظاهر نامطلوب لابیاهای ماژور می باشد. در چنین مواردی لابیاها چربی خود را از دست داده و علاوه بر لاغری ، بافت آن ها کشیده خواهد شد.

این امر در اغلب موارد به علت افزایش سن ، پیروی از یک سبک زندگی ناسالم ، زایمان مکرر ، داشتن رابطه جنسی متعدد و همچنین ژنتیک خود را نشان می دهد. نامتناسب بودن لابیاهای خارجی واژن ، نه تنها روی زیبایی تاثیر منفی می گذارد بلکه از جنبه عملکردی نیز مشکلاتی را با خود به همراه دارد. از دیگر ویژگی های یک داوطلب خوب تزریق چربی به واژن در تهران ، دارا بودن سلامت جسمی و روانی اوست. در صورتی که متقاضی به بیماری های روانی دچار باشد ، احتمال اینکه بعد از عمل تغییر عقیده دهد بالا می باشد و همین موضوع باعث می شود فرد از نتیجه راضی نباشد.

مبتلا بودن به بیماری های خاص از قبیل سرطان نیز می توانند بر سر راه انجام پروسیجر پیوند چربی به لابیاهای واژن مانع ایجاد نماید. به همین خاطر زنانی که به بیماری های این چنینی مبتلا هستند باید اطلاعات لازم را در اختبار پزشک خود قرار دهند تا ایشان قبل از هر اقدامی یک راه حل برای این موضوع در نظر گیرند. در آخر ، باید به یک شاخصه مهم اشاره کنیم : معقول بودن انتظارات و خواسته های بیمار. یک کاندید ایده آل باید اطلاعات کافی را از پروسه تزریق چربی داشته باشد و اهداف خود را بر اساس قابلیت های این فرآیند منطبق سازد.

اصلی ترین اهداف تزریق چربی به واژن

همانطور که ذکر شد ، این فرآیند را می توان به دو جهت درمانی و زیبایی برای بانوان به انجام رساند. در این بخش ، چند مورد از اصلی ترین اهداف تزریق چربی به واژن را نام برده ایم :

  • برطرف کردن اسکار و جای بخیه های زایمان
  • برطرف کردن آتروفی ولو (vulvar) که به علت عواملی چون یائسگی به وجود آمده است.
  • پوشاندن عیوب موجود بعد از جراحی لابیا
  • جوانسازی طبیعی بافت لابیاها
  • ترمیم افتادگی و چین و چروک لابیاها
  • درمان بی اختیاری ادرار که به علت اضطراب به وجود آمده است (stress incontinence)
  • با افزایش اندازه نقطه جی (G spot) کیفیت روابط جنسی را بالا می برد

مرحله های تزریق چربی به واژن

این پروسه با اعمال بیهوشی یا بی حسی آغاز می شود. متخصص با در نظر گرفتن شرایط فرد ، از بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی بهره می گیرد.

توجه ! با بی حسی موضعی ، تنها مناطقی که تحت جراحی قرار می گیرند بی حس می شوند اما در بیهوشی عمومی ، بیمار به صورت کامل به خواب فرو می رود.

بعد از بیهوشی ، مراحل اصلی تزریق چربی به واژن که شامل شروع می شود :

  • خارج کردن چربی از نواحی مختلف بدن از طریق کانولا (Fat harvesting)
  • خالص سازی و پردازش چربی خارج شده (Fat processing)
  • تزریق و انتقال چربی به لابیاها (Fat transferring)

در نظر داشته باشید که ناحیه شکمی (ابدومینال) معمول ترین ناحیه ای است که برای استخراج چربی های مورد نیاز تزریق مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که متقاضی اضافه وزن نداشته باشد و پزشک قادر به برداشت چربی از شکم نباشد ، این چربی از بخش داخلی و خارجی ران ، پهلو و مونس پوبیس (mons pubis) برداشته می شود.

بعد از تخلیه و ساکشن چربی از این مناطق ، این بافت چربی توسط دستگاه سانتریفیوژ تصفیه شده و در مرحله بعدی به واژن تزریق می شود. مدت زمان مورد نیاز برای تزریق چربی به واژن در تهران ، حدود پنج تا شش ساعت می باشد. در مواردی این عمل به صورت همزمان با پروسه های دیگری مثل لابیاپلاستی انجام می شود ؛ همین موضوع زمان انجام جراحی را بالا می برد.

چربی تزریق شده به لابیا چقدر ماندگاری دارد؟

می توان اذعان داشت که پس از گذشت شش ماه از تزریق چربی به واژن ، در حدود سی تا چهل درصد از حجم این چربی از بین خواهد رفت. به بیان دیگر در این بازه شش ماهه ، بدن دو سوم از چربی تزریق شده را جذب می کند. میزان ماندگاری چربی باقی مانده ، در حدود پنج سال تخمین زده می شود اما در بعضی شرایط امکان دارد برای افرادی کمتر یا بیشتر باشد.

زیباجویانی که سرعت کاهش وزن آن ها بالاست ، این چربی تزریق شده نیز با سرعت بالاتری از بین خواهد رفت. معمولا بانوان سیگاری یا افرادی که تغذیه مناسبی ندارند ، بیشتر با این عارضه رو به رو می شوند. جراح زنان حین تزریق چربی به واژن این موضوع را در نظر می گیرد و چربی بیشتری را به این عضو تزریق می نماید. به یاد داشته باشید می توان در فواصل زمانی چند ساله این پروسه را مجددا به انجام رساند.

تکنیک های افزایش ماندگاری چربی تزریق شده به واژن

برای بهره مند شدن از نتیجه تزریق چربی به واژن  برای مدت طولانی تر ، باید استراتژی هایی توسط جراح و هم بیمار به انجام برسند. در ادامه تکنیک هایی که به این موضوع کمک می کنند را ذکر کرده ایم :

  1. فاصله زمانی بین مرحله خارج کردن و تزریق چربی نباید زیاد شود.
  2. باید تا جای ممکن از تماس هوا با سلول های چربی جلوگیری نمود
  3. خالص سازی چربی ، به بهترین شیوه انجام پذیرد

شما نیز به عنوان داوطلب تزریق چربی به واژن در تهران ، به منظور بالا بردن مدت ماندگاری نتیجه باید اطلاع داشته باشید که خون رسانی و سطح اکسیژن باید در بالاترین سطح خود باشند تا چربی که به لابیا تزریق شده ، به حیات خود ادامه دهد. برای اینکه سطح این جریان ها در بالاترین حد خود بماند باید موارد زیر را انجام دهید :

  • تا حد ممکن از سیگار کشیدن و مصرف مشروبات الکلی پرهیز کنید
  • مقدار کافی آب بنوشید و هیدارته بمانید
  • به طور منظم ورزش کنید
  • از مکمل های غذایی بهره بگیرید
  • رژیم غذایی سالمی داشته باشید

نکات مهم دوران نقاهت تزریق چربی به واژن

انجام مراقبت های بعد از تزریق چربی به لابیاهای واژن از این جهت مورد اهمیت می باشند ؛ زیرا به بهبودی سرعت بخشیده و ماندگاری بافت تزریق شده را بالا خواهند برد. پزشک توصیه می کند تا در روزهای ابتدایی بعد از عمل ، از کمپرس سرد استفاده کنید. توجه داشته باشید که داروهای ضد درد و آنتی بیوتیک های تجویز شده را سر وقت مصرف نمایید. برای جلوگیری از خونریزی مناطقی که چربی از آن ها استخراج شده ، یک پانسمان روی آن قرار می گیرد. شما می توانید این بانداژ را بعد از گذشت ۴۸ ساعت بردارید. به همین جهت جراح زیبایی زنان ، پس از تزریق چربی به واژن در تهران ، بیمار را به مدت محدودی از انجام برخی امور محدود می کند که در ادامه ذکر کرده ایم :

  • لباس زیر و شلوار تنگ به تن نکنید و ورزش هایی مثل سوارکاری را انجام ندهید
  • تا یک ماه از وارد شدن به جکوزی و وان پر از آب داغ خودداری نمایید
  • به مدت یک ماه باید از انجام فعالیت های جنسی و تمرینات ورزشی سنگین دوری کنید
  • تا یک هفته دوش آب داغ نگیرید و از وارد شدن ضربه و مالش ناجیه ژنیتال خودداری کنید
  • تا کامل شدن دوره بهبودی ، دخانیات مصرف نکنید
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

02144978004