تنگ کردن واژن

13/فوریه/2023

با توجه به این موضوع که در عصر جدید ، بانوان به منابع وسیع اطلاعاتی دسترسی دارند ، می توان گفت که آگاهی و دانش آن ها در رابطه با موارد متنوعی چون عمل های زیبایی زنان فزونی داشته است. شاید در سال های پیش ، اکثر افراد در مورد اینگونه جراحی ها تصوراتی منفی در ذهن خود داشته اند ؛ اما امروزه به علت منسوخ شدن این عقاید غلط دیگر چنین تصوراتی در میان افراد رواج ندارد. چون این گروه از جراحی ها ، مثل تنگ کردن واژن ( vaginal tightening ) نه تنها ظاهر ، بلکه سلامت زنان را نیز بهبود می بخشد. در ادامه این مطلب ، تمامی نکات مفید درباره این پروسیجر به تفصیل توضیح داده شده است. تا انتهای مطلب دکتر لیلا خلیلی ، با ما همراه باشید.

 

تنگ کردن واژن - دکتر لیلا خلیلی

 

دورنمای کلی پروسیجر تنگ کردن واژن

یکی از تکنیک هایی که به منظور جوانسازی منطقه واژینال استفاده می شود ، واژینوپلاستی ( vaginoplasty ) یا عمل تنگ کردن واژن نام دارد. این رویکرد کم تهاجمی است و به بانوان زیباجوی گرامی کمک می نماید تا دوباره با احساس جوانی و اعتماد به نفس رو به رو شوند. به طور واضح ، در نتیجه چنین عملی کیفیت رابطه های جنسی و زناشویی نیز ارتقا پیدا می کند.

مدت زمان انجام این جراحی ، به صورت میانگین بین یک تا دو ساعت می باشد و بعد از اتمام رویکرد ، بیماران مراجعه کننده می توانند بدون مشکل به خانه بازگردند. به عبارت دیگر ، پروسه تنگ کردن واژن در تهران سرپایی می باشد.

هدف متقاضیان از عمل تنگ کردن واژن چیست؟

فرآیند تایتنینگ واژن در تهران به منظور بهبود معضلات زیر ، به دست متخصص زنان به اجرا در می آید :

  1. گشاد و شل شدن ناحیه واژن
  2. زمانی که فرد در هنگام سرفه یا عطسه ، ورزش و برقراری رابطه جنسی قادر به نگهداشتن ادرار خود نباشد
  3. کاهش تحریک پذیری فرد حین انجام فعالیت های جنسی
  4. تشکیل بافت اسکار در پرینیوم یا ورودی واژن
  5. ناتوانی در نگه داشتن تامپون ( به علت گشادی دهانه آن )

چه افرادی به تایتنینگ واژن نیاز دارند؟

بسیاری از بانوان بعد از زایمان های متعدد ، به خصوص زایمان طبیعی یا به سبب بالا رفتن سن متوجه می شوند که شکل و فرم واژن آن ها با قبل تفاوت پیدا کرده و ظاهر طبیعی خود را از دست داده است. از دیگر فاکتورهایی که منجر به تغییر حالت واژن خواهد شد ، یائسگی است که یک روند طبیعی محسول می گردد. تمامی مواردی که تا به اینجا ذکر شد ، مسبب تغییر در سطح هورمون های پروژسترون و استروژن هستند. وقتی سطح این دو هورمون بهم بریزد ، تغییراتی نیز در ساختار بافت های ناحیه واژن ایجاد می گردند. لزومی ندارد که همیشه عامل های اکتسابی موجب گشادی واژن شوند ؛ بانوانی نیز وجود دارند که به شکل ژنتیکی و از بدو تولد به این معضلات دچار هستند. همه این افراد برای رفع این مشکل ، می توانند زیر نظر بهترین جراح و متخصص زنان به منظور اجرای جراحی تنگ کردن واژن در تهران اقداماتی را به انجام رسانند.

متدهای مختلف تنگ کردن واژن در تهران

به منظور برطرف کردن گشادی واژن ، روش های مختلفی از جمله جراحی و غیر جراحی وجود دارد که به دست پزشک زنان به انجام می رسند. هر یک از این تکنیک ها با مزایا و معایب منحصر به فردی همراه هستند که در ادامه این بخش با قلمی ساده و قابل فهم توضیحاتی در اختیار داوطلبین گرامی این  عمل قرار گرفته است.

تنگ کردن واژن با لیزر و امواج رادیویی ( Laser and radiography tightening ) :

به هدف تایتنینگ واژن ، طی روش غیر جراحی لیزر و رادیوفرکوئنسی ، حرارت و گرمایی ایجاد می شود تا کلاژن سازی در بافت های واژن تحریک شوند. کلاژن ماده ای است که حرف اول را در جوانسازی و بهبود خاصیت کشسانی پوست و عضلات ایفا می کند. به همین خاطر با افزایش تولید این ماده ، بافت های پیوندی و پوست شل شده در اندام تناسلی ، سفت ومحکم خواهند شد. این متد از تایتنینگ اغلب با برگذاری چند جلسه به نتیجه خواهد رسید و بسته به مشکلات مراجعه کننده ، متخصص تعداد جلسات را تعیین می نماید.

واژینوپلاستی :

این رویه ، یک جراحی است که در آن تنگ کردن واژن صورت می پذیرد. در طول این عمل ، جراح به منظور اعمال تایتنینگ ، بافت های نگهدارنده ساختار واژن (fascia ) را ترمیم می نماید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه ، کافی است تنها یک بار تحت این پروسیجر قرار گیرید.

تصورات غلط در مورد تنگ کردن واژن

بیشتر بانوان متقاضی ، می خواهند از طریق یک روش غیر تهاجمی به هدف زیبایی خود برسند ؛ اما در مواردی این خواسته منجر به اشتباه آن ها می شود. به منظور برطرف کردن گشادی و تنگ کردن واژن ، محصولات متنوعی در بازار وجود دارند که این موارد شامل کرم و ژل های تنگ کننده و سفت کننده ، درمان های خانگی مانند دستگاه لیزر خانگی و بهره گیری از درمان های گیاهیی مثل مرکبات و نعناع می شود.

در نظر داشته باشید که تا کنون هیچ تحقیق و پژوهش علمی روی این موارد صورت نگرفته و مشخص نیست که چه نتیجه ای خواهند داشت. به همین خاطر پیشنهاد می شود به هدف تایتنینگ واژن ، حتما به یک متخصص زنان در همین زمینه مراجعه نمایید و هیچ تصمیمی را خودسرانه نگیرید.

بیهوشی استفاده شده برای تایتنینگ واژن

هدف پزشک از استفاده از بیهوشی یا بی حسی ، این است که بیمار در حین این پروسیجر در آرامش و راحتی محض باشد و هیچ دردی را متحمل نشود. قبل از رویکرد تنگ کردن واژن ، نوع مناسب بیهوشی به دست پزشک مربوطه انتخاب خواهد شد. بسته به روش اتخاذ شده برای تایتنینگ و وضع سلامت مراجعه کننده ، یکی از گزینه های بیهوشی عمومی و بی حسی موضعی انتخاب می  گردند.

در بیهوشی عمومی ، شخص به صورت کامل هوشیاری خود را از دست می دهد و تا پایان یافتن جراحی به یک خواب عمیق فرو خواهد رفت. این روش اغلب برای جراحی انتخاب می گردد.

در بی حسی موضعی که بیشتر در تکنیک های کم تهاجمی مورد استعمال قرار می گیرد ، پزشک تنها ناحیه هدف را بی حس می کند. به عبارت دیگر متقاضی به هوش است اما دردی را احساس نخواهد کرد.

عمل تنگ کردن واژن و بارداری چه رابطه ای با هم دارند؟

شاید این سوال در ذهن شما نیز به عنوان یک بانوی زیباجو شکل گرفته باشد ؛ که برای واژینوپلاستی باید قبل از بارداری یا پس از آن اقدام کرد؟ توجه داشته باشید که زایمان تاثیر مستقیمی بر روی گشاد شدن واژن دارد ، به همین دلیل بهترین زمان برای تنگ کردن واژن پس از بارداری و زایمان می باشد.

به یاد داشته باشید که جراحی واژینوپلاستی هیچ تاثیری در توانایی بارور شدن شخص نخواهد داشت. تعدادی از بیماران این برداشت اشتباه را از این پروسه دارند. حتی در صورتی که قبل از حاملگی نیز این پروسیجر را به انجام رسانید ، هیچ مشکلی بر سر بچه دار شدن شما ایجاد نمی گردد.

واژینوپلاستی و لابیاپلاستی

اگر شما نیز تصور می کنید این دو فرآیند یکسان هستند ، این بخش برای شماست. با اینکه هر دوی این رویه ها به جهت جوانسازی واژن انجام می شوند ، اما تغییرات و اصلاحات انجام شده در هر کدام با یکدیگر فرق می کند و زیباجو را به اهداف متفاوتی می رساند. در طول عمل لابیاپلاستی ، لابیاهای واژن تغییر خواهند کرد و با انجام روش هایی ، فرم و اندازه آن ها اصلاح خواهد شد. اما در واژینوپلاستی ، ورودی و دهانه واژن که گشاد شده اند ، تنگ تر شده و لابیاها تغییری را به خود نخواهند دید. البته امکان اجرای همزمان هر دو جراحی وجود دارد.

متقاضی بعد از اینکه به جراح زنان مراجعه کرد ، باید تحت معاینه قرار گیرد. در صورتی که غیر از گشاد بودن واژن ، عیوبی نیز در لابیاها کشف شوند ، پزشک پیشنهاد می کند که در صورت عدم وجود مشکل ، عمل تنگ کردن واژن در تهران و لابیاپلاستی به صورت همزمان انجام شوند.

دوره نقاهت بعد از جراحی تایتنینگ واژن :

این دوره امکان دارد بین چند هفته تا یکی دو ماه به طول بی انجامد. این مسئله به روند بهبودی بدن هر فرد و شدت و سنگینی عملی که روی وی انجام شده است بستگی دارد. به منظور اینکه این دوران بدون مشکل و در سطحی مطلوب سپری گردد ، مراقبت هایی نیز از طرف جراح زنان پس از تنگ کردن واژن در تهران ارائه خواهند شد. بیماران موظفند این مراقبت ها و توصیه ها را به درستی انجام دهند.

کارهایی که در دوره ریکاوری بعد از تایتنینگ باید انجام دهید :

  • روز اول بعد از پروسیجر را به استراحت اختصاص دهید
  • تورم و کبودی در ناحیه ای که تحت جراحی قرار گرفته بسیار طبیعی می باشد و در طول چند هفته به تدریج از بین خواهد رفت
  • تا زمانی که بهبودی کامل بیابید ، امکان دارد حین دفع ادرار به مشکل بر بخورید
  • بروز درد بعد از عمل تنگ کردن واژن نیز دور از انتظار نیست و هنگامی که فرد می ایستد ، خود را بیشتر نشان می دهد. بیمار می تواند با مصرف داروهای مسکن تجویزی ، این درد را تا حد زیادی کنترل نماید.
  • نیازی به نگرانی در مورد ترشحات زرد و قهوه ای خارج شده از واژن نیست
  • توجه داشته باشید تا مدتی از انجام رابطه جنسی منع می شوید.
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

02144978004