خارش بعد از لبیاپلاستی

( 3,00 امتیاز از 3 رای )
11/جولای/2019
درمان خارش بعد از عمل لابیا
11 / جولای / 2019

یکی از عمل‌های زیبایی زنان، عمل لابیاپلاستی  است که با به کار بردن روش‌های مختلف، جراحان زیبایی زنان، اقدام به کوچک کردن لبیاها می‌کنند.بدین صورت لبیاها کوچک شده و در صورت انجام لبیاپلاستی با تکنیک درست، آن‌ها قرینه می‌شوند و حس جنسی همچنان در آن‌ها باقی می‌ماند. خارش بعد از لابیاپلاستی در بعضی از مواقع طبیعی است اما اگر همراه با تورم و درد و عوارضی این چنین باشد نیاز به بررسی جدی دارد. در ادامه با علت خارش بعد از لابیاپلاستی آشنا می شویم.

خارش بعد از لبیاپلاستی

علت خارش بعد از لابیاپلاستی

معمولاً بعد از لبیاپلاستی در دوره‌ای کوتاه فرد خارش شدیدی را احساس می‌نماید. برخی از این خارش‌ها بسیار نگران می‌شوند، زیرا اغلب زنان خارش را نشانه‌ای عفونت می‌دانند.
در ابتدا لازم به ذکر است که خارش بعد از لابیاپلاستی، در دو حالت اتفاق می‌افتد:
• هنگام عفونت لبیاها؛ این نوع خارش معمولاً با درد، تورم، ترشح مایعات غیرطبیعی از لبیاها و جای بخیه‌ها و بوی بد همراه است. معمولاً اگر این خارش با این علائم همراه شد، باید به پزشک مراجعه کنید. این نوع خارش اغلب در همان روزهای ابتدایی یا هفته اول رخ می‌دهد و در موارد کمی از بیمارها دیده می‌شود. با مراجعه به پزشک، بر اساس شدت عفونت، اقدامات لازم برای درمان صورت می‌گیرد.
• جوش خوردن بخیه‌ها؛ اغلب افرادی که لبیاپلاستی می‌کنند؛ خارش‌های شدیدی را بعد از هفته دوم و یا ده روز بعد از لبیاپلاستی تجربه می‌کنند، این خارش حاکی از جوش خوردن بخیه‌ها می‌باشد، به همین دلیل باید از ترمیم‌کننده‌ها استفاده کرد تا بتوان آن را کنترل کرد و به بهبود و گذراندن سریع این مرحله کمک شایانی کرد. زمان این خارش بسته به قدرت ترمیم پوست هر فرد متفاوت می‌باشد.

لابیاپلاستی

 

 

عوارض دیگر بعد از لابیاپلاستی

لابیاپلاستی معمولاً به کوچک کردن و اصلاح شکل ظاهری لابیامینورها گفته می‌شود اما در اصل ما نوعی دیگری از لابیاپلاستی را داریم که به آن لبیاماژورپلاستی می‌گوییم. در اینجا، طی این عمل لبیاماژورها را با به کار بردن تکنیک‌های خاص و برداشتن پوست اضافه، کوچک می‌کنند و به آن‌ها فرمی جوان و زیبا می‌دهند. بهترین حالت برای لبیاها این است که لبیاماژورها به طور کامل لبیامینورها را بپوشانند.
لبیاپلاستی از عمل‌های حساسی است که نیاز به تبحر بالایی دارد، زیرا دستگاه تناسلی انسان یکی از حساس‌ترین اندام‌های او می‌باشد که یکی از مهم‌ترین وظایف را برعهده دارد؛ تولید مثل و ارضای غریزه جنسی.
هرگونه آسیب به این ناحیه می‌تواند دو مورد بالا را به خطر بیاندازد. هرچند که در طی لبیاپلاستی در صورتیکه پزشک مهارت کافی نداشته باشد، ممکن است سبب آسیب به حس جنسی شود و یا شکل ظاهری ناحیه ژنیتال را بسیار زشت و بد فرم کند، اما نگرانی‌ای بابت آسیب به فرایند تولیدمثلی وجود ندارد.
برای رهایی از عوارض لابیاپلاستی، تنها یک کار می‌توان انجام داد، آن‌هم مراجعه به پزشکی حازق و متبحر است تا بتواند با تسلط کامل، نتیجه‌ای ایده آل از جراحی شما بدست بیاورد.
پس به طور کلی عوارض لابیاپلاستی با تکنیک غلط را می‌توانیم در گروه‌های زیر بشماریم:
• آسیب به اعصاب و حس جنسی لبیاها؛ که گاهاً این نوع آسیب به علت آسیب به اعصاب، غیرقابل جبران می‌باشد، و همچنین یکی از مهم‌ترین نیازهای فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
• درد و خونریزی؛ در صورتیکه لبیاپلاستی با تکنیکی غلط انجام شود، فرد احساس درد زیادی خواهد داشت و این درد تا مدت‌ها با او باقی خواهد ماند، از طرفی ممکن است ساختار لبیاها به گونه‌ای شوند که در اغلب موارد خونریزی‌های جزی داشته باشند.

عوارض دیگر بعد از لابیاپلاستی
• کنگره کنگره شدن لبیاها؛ کنگره کنگره شدن لبیاها از شایع‌ترین مشکلاتی‌ست که بانوانی که برای ترمیم لبیاپلاستی مراجعه می‌کنند، از آن‌ها شاکی هستند. این اتفاق به دلیل استفاده تکنیک غلط و نابلد بودن پزشک رخ می‌دهد.
• عفونت؛ اگر به درستی به توصیه‌های پزشک برای بعد از لبیاپلاستی عمل کنیم، دیگر هیچ نگرانی‌ای از این بابت نخواهیم داشت.
• برداشتن بخش بزرگی از لبیاها یا تمام لبیا؛ متأسفانه یکی دیگر از مشکلات شایع، کندن لبیاها به طور کامل می‌باشد که در کیس‌های ترمیمی زیادی به چشم می‌خورد.
• عدم تناسب بین لبیاها و کلیتوریس؛ هدف از انجام لبیاپلاستی کوچک کردن لبیاها به طور متناسب و صحیح می‌باشد که تناسب خوش فرمی با کلیتوریس داشته باشند.
• عدم قرینگی لبیاها؛ متأسفانه حتی در بسیاری از عمل‌های لبیاپلاستی افراد لبیاهای قرینه‌ای ندارند.
قابل ذکر است که اگر لبیاپلاستی توسط پزشکی ماهر انجام شود، فرد هیچ گونه از عوارض بالا را نخواهد داشت.

اقدامات لازم برای خارش بعد از لبیاپلاستی

خارش لبیاپلاستی بسیار آزاردهنده می‌باشد و افراد تمایل شدیدی به خاراندن آن‌ها دارند بهتر است که از خاراندن لبیاها جداً خودداری شود، زیرا ممکن است عواقب بدی را در پی داشته باشد. برای کنترل خارش که ممکن است با سوزش همراه شود، پزشکتان پمادهای مخصوصی تجویز می‌کند که بسیار کمک‌کننده می‌باشند.
اگر با مصرف پمادها نیز آرام نشدید حتما با پزشک خود در مورد این موضوع مشورت کنید. در کل خارش پس از لبیاپلاستی تاحدودی طبیعی است و جای نگرانی ندارد، مگر اینکه این خارش با علائم زیر همراه باشد:
• سوزش
• خونریزی
• درد
• ترشحات غیرطبیعی
• بوی بد
• تورم

اقدامات لازم برای خارش بعد از لبیاپلاستی

 

درمان خارش بعد از عمل لابیا

برای درمان خارش بعد از لبیاپلاستی باید ابتدا ببینیم منشأ این خارش چه می‌باشد. اگر علت آن عفونت است باید به پزشک مراجعه کرده تا خود پزشک برای درمان آن تصمیم بگیرد. اما اگر علت خارش جوش خوردن بخیه‌ها است (که اغلب همین علت خارش‌های بعد از لبیاپلاستی می‌باشد)، بهترین کار این است که علاوه بر پماد تجویز شده از ترمیم‌کننده‌ها نیزبه طور دقیق مصرف کنیم.
شاید پس از مالیدن کرم‌های ترمیم‌کننده احساس سوزش داشته باشید ولی کمی بعد شرایط شما بهتر می‌شود. این کرم‌ها به بهبود هرچه سریع‌تر شما کمک شایانی می‌کنند.

مراقبت‌های لازم از بخیه‌های لبیاپلاستی برای پیشگیری از خارش بعد از لبیاپلاستی

  • بهتر است که برای کنترل این خارش بعد از لبیاپلاستی از بخیه‌های لبیاپلاستی به خوبی مراقبت کنیم.
  • از همان ابتدا سعی کنید تا بهبود کامل بخیه‌ها از محل بخیه‌ها به خوبی نگهداری کنید، یکی از این موارد، استریل نگهداشتن محل جراحی می‌باشد. زیرا در هنگامی که هنوز بخیه‌ها جوش نخورده‌اند، امکان نفوذ عوامل بیماری زا به درون زخم لبیاپلاستی وجود دارد.
  •  بعد از دو الی سه روز اقدام به استحمام کنید، مدت حمام کردن شما باید کوتاه باشد و در عین حال از نشستن روی زمین و داخل وان یا تشت جداً خودداری شود، زیرا این موضوع می‌تواند به عفونی کردن زخم‌ها و بخیه‌ها منجر شود.
  • هرروز به طور مرتب برای پاکسازی پمادها و کرم‌های ترمیم قبلی، بهتر است که ناحیه مربوطه با آب و صابون شستشو شود و یا می‌توان از ژل‌های شستشو استفاده کرد که به تجویز و انتخاب پزشک شما بستگی دارد. در هنگام شستشو نباید کوچکترین فشاری با دست یا جریان آب به بخیه‌ها وارد شود، با صبر و حوصله اقدام به شستشو لبیاها کنید.
  • پس از هربار شستشو با حوله یا دستمالی تمیز و بدون پرز، محل بخیه را کاملاً خشک نمایید، این عمل باید بدون کشیدن دستمال یا حوله بر روی بخیه‌ها باشد بلکه باید آرام آن را بر روی بخیه‌ها قرار داد و به آرامی برداشت.
  •  روی بخیه‌ها برای استریل ماندن، آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده را بمالید و اگر از نوع خوردنی نیز برای شما تجویز کرده‌اند، حتما به صورت منظم از آن استفاده کنید. آنتی‌بیوتیک‌ها برای جلوگیری از عفونت باید در زمان دقیق خود استفاده شوند تا تأثیردهی خوبی داشته باشند.

مراقبت‌های لازم از بخیه‌های لبیاپلاستی برای پیشگیری از خارش بعد از لبیاپلاستی

  •  پس از زمانی پزشک شما، دستور استفاده از کرم‌های ترمیمی را می‌دهد، این کرم‌های ترمیمی سبب جوش خوردن سریع بخیه‌ها می‌شوند؛ اگر پزشک شما با تکنیکی صحیح لبیاها را بخیه زده باشد، شما با استفاده از کرم‌های ترمیمی می‌توانید از برجای ماندن بخیه‌ها جلوگیری کنید.
  • برای باز نشدن بخیه‌ها از فعالیت‌های فیزیکی و سخت جدا خودداری کنید و یا سعی بر بلند کردن اجسام سنگین نکنید، زیرا این کار باعث تحمیل فشار زیادی به ناحیه لبیاها می‌شود.
  •  تا بهبود کامل شرایط شما، اقدام به رابطه جنسی نکنید تا پزشکتان دستور بدهد. (معمولاً این زمان یک ماه و نیم تا دو ماه است)
    با رعایت نکات لازم، می‌توان به خوبی از بخیه‌ها مراقبت کرد و خارش آن‌ها را به حداقل رساند.
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ( 3 )

  1. مونا21 جولای 2019

    سلام برای ویزیت لابیاپلاستی کی مراجعه کنم؟

    • ادمین سایت دکتر خلیلی30 جولای 2019

      سلام لطفا برای دریافت وقت برای لابیاپلاستی با مطب تماس بگیرید.

  2. drkhalili22 می 2021

    سلام احساس کشیدگی بعد از عمل پرینورافی طبیعی است. در این مطلب توضیحات کامل آورده شده است

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

02144978004