رفع آتروفی واژن با لیزر ژولیت

( 5,00 امتیاز از 1 رای )
16/سپتامبر/2019

آتروفی واژن یکی از مشکلاتی است که زنان زیادی در طول زندگی خود با آن روبه‌رو می‌شوند و یا خواهند شد. بهتر است قبل از هر توضیحی ابتدا به علائم این مشکل آزاردهنده اشاره کنیم و در ادامه با درمان آتروفی واژن و رفع آتروفی واژن با لیزر ژولیت آشنا می شوید:

  • احساس خشکی در واژن
  •  احساس سوزش
  •  خارش مداوم در ناحیه واژن
  •  خونریزی‌های جزی و کلی بی‌دلیل از واژن
  •  رابطه جنسی دردناک
    آتروفی واژن مشکلی است که به دلیل خشکی واژن و عدم وجود رطوبت کافی در ناحیه ژنیتال و واژن رخ می‌دهد که در صورتیکه سریعاً درمان نشود، فرد پس از گذشت زمان، واژنی خشک و آسیب‌پذیر خواهد داشت که همین موضوع می‌تواند باعث ضعف در عضلات واژن و در نهایت افتادگی رحم و مثانه شود. افتادگی مثانه سبب بی‌اختیاری ادرار می‌شود که خود به تنهایی بسیار آزاردهنده است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم زنان پس از یائسه شدن به طور مرتب از لحاظ واژینال چکاپ شوند.

رفع آتروفی واژن با لیزر

آتروفی واژن با روش‌های مختلفی درمان می‌شود که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  •  هورمون‌تراپی
    هورمون‌تراپی معمولاً برای زنانی به کار می‌رود که در دوره یائسگی خود هستند و به دلیل کاهش هورمون استروژن از خشکی واژن رنج می‌برند. متأسفانه مصرف مداوم هورمون استروژن می‌تواند باعث ایجاد سلول‌های سرطانی شود، به همین دلیل تحت هیچ شرایطی توصیه نمی‌شود مگر اینکه در مواردی خاص که فرد قادر به از بین بردن علائم آتروفی و خشکی واژن با لیزر نیست، نیاز باشد تا فرد در یک دوره بسیار کوتاه از هورمون‌تراپی استفاده کند.
  •  لیزرها
    لیزرهای واژینال معمولاً بهترین گزینه برای درمان آتروفی واژن هستند، این لیزرها با بازسازی سلول‌های داخلی واژن سبب ترمیم این نواحی و در نهایت جوانسازی واژن می‌شوند. لیزرها در طی چندین جلسه بهترین نتیجه ممکن را برای فرد ایجاد می‌کنند اما نتیجه‌دهی آن‌ها و گرفتن بهترین نتیجه، بستگی به دستگاه لیزر مورد نظر نیز دارد.
    در حال حاضر دو دستگاه لیزر ژولیت و مونالیزاتاچ از بهترین دستگاه‌های ممکن در دنیای پزشکی هستند که مختص زنان طراحی شده‌اند.

دستگاه مونالیزا

رفع آتروفی واژن با لیزر ژولیت چیست

لیزر ژولیت با لایه‌برداری از سطح واژن و بازسازی سلول‌های آسیب‌دیده سبب ترمیم واژن می‌شود. آتروفی واژن ناشی از آسیب دیدن سلول‌های واژن است که با توانایی‌ها و امکاناتی که دستگاه لیزر ژولیت در اختیار پزشک می‌گذارد قابل رفع است. دستگاه لیزر ژولیت با قابلیت جوانسازی و ترمیم سلول‌های واژن، مجدد آن را جوان می‌کند و علائم آتروفی واژن را از بین می‌برد.
به همین دلیل زنانی که دچار یائسگی هستند و یا به کاندوم و دیگر محصولاتی که وارد واژن آن‌ها می‌شود حساسیت دارند، توصیه می‌شود قبل از اینکه آتروفی واژن به مرحله حادی برسد اقدام به رفع علائم آتروفی و درمان خود کنند. لیزر ژولیت در طی چندین جلسه بسته به شدت خشکی واژن اقدام به درمان فرد می‌کند.

در صفحه  لیزر ژولیت می توانید با این نوع لیزر بیشتر آشنا شوید و سوالات خود را در از دکتر خلیلی در مورد لیزر ژولیت بپرسید.

مراقبت‌های قبل رفع آتروفی واژن با لیزر ژولیت

لیزر ژولیت با اینکه یک روش غیرتهاجمی می‌باشد، اما نیاز به شرایطی دارد که به آن می‌پردازیم:

  •  حتما قبل از رفع اتروفی با لیزر ژولیت، تست پاپ اسمیر بدهید، در صورت داشتن عفونت ابتدا برای درمان خود اقدام کنید سپس لیزر ژولیت را انجام دهید.
  •  اگر زگیل تناسلی فعال دارید بهتر است که قبل از انجام لیزر آن برداشته و یا درمان شود.
  •  ۲۴ الی ۴۸ ساعت قبل ناحیه تناسلی را اصلاح کنید.
  •  سعی کنید از هیچ ماده تحریک‌کننده‌ای استفاده نکنید.
  • به طور کلی هر مشکلی که دارید پزشک شما باید در جریان قرار بگیرد و در انجام این کار نباید کوتاهی شود.

مراقبت‌های بعد رفع آتروفی واژن با لیزر ژولیت

بعد از لیزر ژولیت نیز باید به نکات مهمی توجه کرد که به شرح آن خواهیم پرداخت:

  • بعد از رفع آتروفی واژن با لیزر ژولیت نباید رابطه جنسی داشت، بسته به مشکل شما، این محدودیت زمانی توسط پزشک تعیین می‌شود.
  •  از هر گونه استفاده از شیاف‌های واژینال و … که وارد واژن می‌شوند خودداری کنید تا به بهبودی کامل برسید.
  •  در صورت تجویز دارویی خاص، حتما به موقع از آن استفاده کنید.
  • در صورت بروز هر گونه علائم غیرعادی و غیرمعمول به پزشک خود سریعاً گزارش دهید.

جایگاه لیزر ژولیت برای رفع آتروفی واژن در ایران

متأسفانه زنان زیادی در ایران وجود ندارند که از وجود چنین دستگاه‌های لیزر فوق‌العاده‌ای همچون ژولیت آگاه باشند و این در حالی است که همه بانوان باید در مورد دستگاه‌های لیزر زنان اطلاعات کافی داشته باشند. در حال حاضر لیزر ژولیت به قدری موفق عمل کرده است که مراجعین پس از جلسه اول خود مشتاق هستند تا روند درمانی خود را ادامه دهند و این در حالی است که هم اکنون زنان زیادی هستند که از هورمون‌تراپی استفاده می‌کنند و از مضرات آن بی‌خبر هستند.
به همین دلیل در این مقاله سعی بر این شد که افرادی که از آتروفی واژن رنج می‌برند را با یک روش درمانی یعنی درمان آتروفی واژن با لیزر ژولیت آشنا کنیم تا باشد که هیچ زنی در سرزمینمان از علائم آزاردهنده آتروفی واژن رنج نبرد.

هزینه رفع آتروفی واژن با لیزر ژولیت

برای اطلاع از هزینه آتروفی واژن بهتر است که پس از هماهنگی با مطب، به صورت حضوری مراجعه کرده تا پس از معاینه هزینه درمان شما مشخص شود. هزینه درمان با لیزر ژولیت معمولاً بسیار به صرفه است. زیرا طی کمترین تعداد جلسات بهترین نتیجه را به فرد می‌دهد و فرد دوباره واژنی جوان خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

02144978004