روش های واژینوپلاستی

( 4,50 امتیاز از 2 رای )
01/سپتامبر/2019
روش های واژینوپلاستی
01 / سپتامبر / 2019

آشنایی با روش های واژینوپلاستی

واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن)همانطور که از اسمش پیداست، عمل زیبایی‌ای است که برروی واژن صورت می‌گیرد و به اصطلاح عمل زیبایی واژن نام دارد.  نتیجه این عمل به صورتی است که پس از عمل، واژن فرد تنگ می‌شود و شبیه زمانی می‌شود که فرد هیچ رابطه جنسی نداشته است. البته نتیجه کار کاملاً بستگی به مهارت جراح، روش تنگ کردن و در صورت نیاز عمل‌های تکمیلی دارد.

اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که نیاز به تنگ کردن واژن دارید می‌توانید از واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) بهره ببرید.

نیاز به واژینوپلاستی اغلب در گروه‌های زیر بیشتر احساس می‌شود:

  • افرادی که زایمان‌ طبیعی داشته‌اند.
  • داشتن روابط جنسی مختلف
  • یائسگی
  • افراد سن بالا
  • ژنتیک

روش های واژینوپلاستی

 

و هر فردی که نیاز به تنگ کردن واژن داشته باشد می‌تواند واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) را انجام دهد. واژینوپلاستی توسط جراحان زیبایی زنان و جراحان زنان صورت می‌گیرد.

واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن)، یکی از عمل‌های رایجی است که بسیاری از مراجعینی که به مراکز زیبایی خانم دکتر لیلا خلیلی مراجعه می‌کنند، خواهان انجام آن هستند.

اغلب آن‌ها در مورد چگونگی انجام واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) سؤال‌های متعددی می‌پرسند؛ به همین دلیل سعی کردیم کاملترین مقاله در مورد روش‌های واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) را برای این دوستان مهیا کنیم تا بسیاری از سؤالات این عزیزان را پاسخ داده باشیم.

در مورد هر یک از این روش‌ها مفصلاً در سایت خانم دکتر لیلا خلیلی در بخش واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) توضیح داده‌ایم.

هدف از انجام واژینوپلاستی

جراحی واژینوپلاستی را می توان به منظور دسترسی به اهداف مختلف انجام داد، از جمله:

جوانسازی واژن، اغلب بانوان به دلیل از بین بردن اثرات پیری و زایمان بر ناحیه ژنیتال، واژینوپلاستی را انتخاب می کنند. در نتیجه می توان گفت در این شرایط این جراحی هم با هدف درمانی و هم زیبایی انجام می شود.

گاهی نیز تنها با هدف ترمیم و بازسازی واژن، کاندید عمل واژینوپلاستی می شوند. در بیشتر موارد جراح زیبایی زنان انجام جراحی واژینوپلاستی را به همراه لابیاپلاستی، برای نتیجه ای بهتر، توصیه می کند.

بهترین افراد برای واژینوپلاستی کدامند؟

خیلی از افراد در زمان مراجعه به متخصص زنان این سوال را می پرسند که آیا کاندید خوبی برای واژینوپلاستی هستند یا خیر؟ باید گفت: بانوانی که به دلیل زایمان طبیعی و مکرر و یا افزایش سن، دچار تغییر شکل در ناحیه ژنیتال خود شده اند، بهترین کاندید برای واژینوپلاستی هستند.

آیا واژینوپلاستی خطری هم دارد؟

این جراحی نیز همانند هر جراحی دیگر خطرات عمومی اعم از، عفونت، خونریزی و… را دارد، اما اگر به توصیه های جراح خود به درستی عمل کنید و در انتخاب جراح دقت کافی داشته باشید، از بروز این عوارض تا حد بالایی جلوگیری خواهید کرد.

انواع روش‌های واژینوپلاستی

واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن)، با روش‌های گوناگونی صورت می‌گیرد که ابتدا آن‌ها را نام می‌بریم:

  • واژینوپلاستی با نخ
  • واژینوپلاستی با لیزر
  • واژینوپلاستی با جراحی
  • واژینوپلاستی با تزریق چربی
  • واژینوپلاستی با تزریق فیلر

تعدد روش‌های گوناگون واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) به این معنی نیست که فرد بر اساس سلیقه خود یکی از این روش‌ها را انتخاب کند، بلکه انتخاب بهترین روش ممکن برای فرد، روشی است که جراح انتخاب می‌کند. ممکن است زنانی که زایمان‌‌های متعددی تجربه می‌کنند اصلاً مناسب کیس لیزردرمانی برای واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) نباشند و جراحی واژن برای آن‌ها بهترین گزینه باشد. و این در حالی است که بسیاری از افراد با لیزردرمانی نتیجه بسیار عالی‌ای می‌گیرند. و اما هر روش واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن)، طبق شرایطی خاص و به صورت کاملاً متفاوت صورت می‌گیرد که اکنون به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع روش‌های واژینوپلاستی

 

واژینوپلاستی با نخ

واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) با نخ یکی از روش‌های غیرتهاجمی تنگ کردن است که بسته به مشکل فرد یک ربع الی چهل دقیقه طول می‌کشد. قبل از انجام آن فرد باید زودتر مراجعه کند و از پماد بی‌حسی موضعی استفاده شود؛ زیرا این روش نیاز به بی‌هوشی ندارد و به صورت کاملاً سرپایی انجام می‌شود.

در طی این روش سعی بر تنگ کردن عضلات کناری واژن می‌شود که با لیفت آن‌ها، خودبه‌خود واژن نیز تنگ می‌شود. همچنین استفاده از نخ‌های لیفتینگ مختص واژن که از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند باعث می‌شود که کلاژن‌سازی افزایش یابد  و پس از مدتی فرم ناحیه ژنیتال بهبود یابد.

واژینوپلاستی  با نخ به این صورت است که پزشک با به کار بردن نخ‌هایی مخصوص، سبب تنگ شدن واژن می‌شود، از طرفی به علت کلاژن‌سازی بعد از به کار بردن این نخ‌ها، پس از اتمام دوره‌ی این نخ‌های لیفتینگ، واژن مانند قبل نمی‌‌شود بلکه کمی خاصیت لیفتینگ و جوانسازی در آن باقی می‌ماند.

معمولا واژینوپلاستی  با نخ به افرادی توصیه می‌شود که نمی‌توانند جراحی کنند، مشکل حادی ندارند و دنبال نتیجه فوری هستند. قبل از انجام واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) با نخ، بهتر است فرد تست پاپ اسمیر بدهد تا از لحاظ عفونت ناحیه ژنیتال بررسی شود.

 

واژینوپلاستی با نخ

 

 

 

واژینوپلاستی با لیزر

واژینوپلاستی با لیزر، در بین تمام روش‌ها بیشترین طرفدار را دارد؛ به این صورت که فرد اقدام به تنگ کردن واژن خود با دستگاه‌های لیزر می‌کند. معروفترین دتسگاه‌های لیزر این چند سال اخیر، دستگاه لیزرمونالیزا  و لیزر ژولیت می‌‌باشند که هندپیسی مخصوص برای ورود به واژن دارند. تأثیرات این دستگاه پس از اولین جلسه مشخص می‌شود.

بسته به میزان گشادی، مشکل فرد و میزان پاسخگویی بدن وی، تعداد جلسات لیزر متغیر خواهد بود. در هر جلسه از لیزردرمانی فرد پس از هر جلسه نتیجه درمانی خود را مشاهده می‌کند به ویژه در مراکز زیبایی خانم دکتر لیلا خلیلی، که کار لیزر توسط خود ایشان انجام می‌شود و سالانه پذیرای افرادی به عنوان نماینده‌های شرکت‌های مختلف لیزرهای معروف جهان برای برگزاری ورکشاپ‌های گوناگون هستند.

برخی از افرادی که به ما مراجعه می‌کنند، قبلا در کلینیک‌های دیگری لیزردرمانی را انجام داده‌اند و نتیجه نگرفته‌‌اند و مدام به ما می‌گویند لیزر مونالیزا انجام دادیم جواب نگرفتیم و … . قابل توجه این دوستان عزیز، اول اینکه خانم دکتر خلیلی درمان ترکیبی انجام می‌دهند و دوماً، نتیجه‌دهی دستگاه بستگی به تجربه و تخصص دکتر برای کار با ستینگ دستگاه دارد نه خود دستگاه.

در روش واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) با لیزر، ناحیه واژن با پماد بی‌حسی، بی‌حس می‌شود و هندپیس دستگاه لیزر را وارد واژن می‌کنند، دستگاه لیزر با تاباندن اشعه‌هایی سبب ایجاد منافذ و کانال‌هایی در  دیواره واژن می‌شود و در نهایت سلول‌های سالم شروع به ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده می‌کنند و فرد بهبود می‌یابد.

یکی از مزیت‌های روش لیزردرمانی، این است که فرد نیاز به دوره نقاهت ندارد و بلافاصله می‌تواند به زندگی روزمره خود بازگردد.

دستگاه مونالیزا

 

 

واژینوپلاستی با جراحی

واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) با جراحی، یکی از روش‌های مهم در عمل‌های زیبایی تنگ کردن است. این عمل زیبایی معمولاً به عنوان آخرین راه استفاده می‌شود. زمانیکه فرد نتواند لیزردرمانی انجام دهد، ویا با به کاربردن نخ، تزریق فیلر و چربی واژن خود را تنگ کند، از واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) با جراحی برای این فرد استفاده می‌شود.

واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) با جراحی باید پس از زایمان طبیعی فرد انجام شود، زیرا می‌تواند باعث سخت‌تر شدن زایمان طبیعی شود به همین دلیل اصلاً قبل از زایمان طبیعی توصیه نمی‌شود؛ از طرفی با انجام زایمان طبیعی خاصیت تنگ بودن واژن مجدداً از بین می‌‌رود. قبل از انجام واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) با جراحی باید گروهی از آزمایش‌های مهم را انجام دهید، ممکن است طی عمل بی‌هوش باشید و یا از بی‌حسی استفاده کنند. معمولاً این روش به نسبت روش‌های دیگر گران‌تر است.

واژینوپلاستی با جراحی

واژینوپلاستی با تزریق چربی

گروهی از افراد ترجیح می‌دهند با تزریق چربی‌های بدنشان به داخل واژن، از قطر واژن بکاهند و سبب تنگ کردن واژن شوند. معمولاً روش تزریق چربی دائمی است ولی لیزردرمانی و لیفت با نخ نسبت به این روش ارجحیت دارند. به ویژه لیزردرمانی که نتیجه آن دائمی می‌باشد و اثر آن طی چند جلسه به گونه‌ای است که بدن خود باعث تنگ شدن واژن می‌شود.

واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) با تزریق چربی توسط پزشک متخصص با برداشتن چربی‌های شما طی یک فرایندی انجام می‌شود. حتی اگر شما لاغر هم باشید، پزشک می‌تواند از بدن شما چربی بردارد. از مزیت‌های واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) با تزریق چربی این است که شما بلافاصله می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرید و این روش به عبارتی به هیچ دوره نقاهتی نیاز ندارد.

واژینوپلاستی با تزریق فیلر

واژینوپلاستی با تزریق فیلر بسیار گران و پرهزینه است؛ زیرا برای کاهش قطر واژن به حجم زیادی از فیلر نیازمندیم که همین موضوع باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود، از طرفی واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) با تزریق فیلر نیاز به شارژ و تمدید مجدد دارد. به همین دلیل در شرایط خاص از این روش استفاده می‌کنیم.

از مزیت‌های روش واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) با تزریق فیلر این است که فرد بلافاصله پس از انجام آن می‌تواند فعالیت‌های طبیعی خود را از سر گیرد.

واژینوپلاستی با تزریق فیلر

 

واژینوپلاستی با دارو

بسیاری از افراد از ما بارها سؤال پرسیده‌اند که آیا با فلان دارو می‌شود واژن را تنگ کرد؟ آیا شیاف فلان باعث تنگ شدن می‌شود؟

آیا داروی گیاهی می‌تواند تأثیر بر تنگ شدن واژن بگذارد؟

داروهای موجود در بازار که برای تنگ کردن واژن مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند به صورت موقت باعث التهاب و تورم واژن شوند و همین موضوع باعث شود که فرد احساس تنگ شدن کند. اثر این داروها موقتی است  در طولانی مدت اصلاً توصیه نمی‌شوند.

واژینوپلاستی با دارو

 

واژینوپلاستی با پرینورافی

بسیاری از افرادی که زایمان‌های متعدد انجام داده‌‌اند، نواحی پرینه آن‌ها نیز آسیب داده است؛ البته لزوما زایمان‌های طبیعی نیستند که به بافت پرینه آسیب می‌زنند بلکه عوامل گوناگونی وجود دارد که سلامت بافت پرینه را به خطر می‌اندازد که در بخش پرینورافی به شرح کامل آن‌ها پرداخته‌ایم، با مراجعه به سایت خانم دکتر لیلا خلیلی می‌توانید به تمامی مقالات این بخش دسترسی داشته باشید.

بسیاری از افراد باید در کنار واژینوپلاستی، عمل پرینورافی  را نیز انجام دهند. معمولاً عمل پرینورافی شکل ظاهری دهانه واژن را بهبود می‌‌بخشد و این در حالی است که در واژینوپلاستی تمرکز بر روی ساختار کلی واژن است. به همین دلیل است که همیشه به مراجعین عزیزمان که در مورد انتخاب روش‌های واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) از ما سؤال‌های متعدد می‌پرسند، می‌گوییم که بهتر است قبل از انجام هر اقدامی به یک پزشک خبره مراجعه کنند  تا از نتیجه عمل راضی باشند.

نکاتی در مورد روش‌های واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن)

  • روش‌های واژینوپلاستی باید بر اساس بدن هر شخص انتخاب شوند، یک روش برای همه مناسب نیست.
  • قبل از انجام واژینوپلاستی باید تست پاپ اسمیر انجام دهید.
  • اگر بیماری خاصی دارید و یا سابقه زگیل تناسلی و تبخال تناسلی دارید بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید.
  • مراجعینی که خواستار واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) با روش جراحی هستند حتما باید قبل از انجام این عمل آزمایش خون بدهند.
  • پس از لیزر فرد با توجه به نوع روش، باید تا مدتی رابطه جنسی برقرار نکند، که این مدت زمان را پزشک به شما خواهد گفت.
  • قبل از انجام واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) نیز باید از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید، بهتر است از ۵ الی ۷ روز قبل خودداری کنید.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در خصوص واژینوپلاستی با مطب دکتر خلیلی تماس بگیرید.

برچسب ها
جراحی واژینوپلاستی چگونه انجام می شود؟
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

02144978004