انواع بی اختیاری ادرار

02/نوامبر/2021

منظور از انواع بی اختیاری ادراری چیست؟ انواع مختلفی از بی اختیاری ادرار وجود دارد، که شایع ترین در بین آن ها بی اختیاری از نوع استرسی و بی اختیاری فوری هستند که می توان از آن به عنوان مثانه بیش فعال یاد کرد. زنان اغلب می توانند علائمی را از بیش از یک دسته نشان دهند  به این معنی که دچار بی اختیاری مختلط شوند. بنابراین مهم است که به دنبال یک متخصص حرفه ای در این زمینه باشید تا مطمئن شوید که درمان مناسب شما را پیدا می کند.

در ادامه با انواع مختلف بی اختیاری ادرار آشنا می شوید و نگاهی عمیق تر به بی اختیاری استرسی ادرار خواهید داشت.

انواع و علت بی اختیاری ادرار

بی اختیاری ادرار یک وضعیت پزشکی است که میلیون ها زن به آن مبتلا هستند برای درک بهتر نشت مثانه یا بی اختیاری ادرار، آشنایی با انواع بی اختیاری ادراری مهم است .

بی اختیاری ادرار از دست دادن غیرارادی ادرار، از بدن است که، می تواند مکرر یا گاه به گاه باشد. از دست دادن ادرار می تواند از چند قطره  تا تخلیه کامل مثانه متغیر باشد.

 انواع بی اختیاری ادرار

انواع بی اختیاری ادراری

انواع مختلفی از بی اختیاری ادرار وجود دارد که عبارتند از:

بی اختیاری ادرار استرسی (SUI) زمانی رخ می دهد که ادرار در حین ورزش، ،عطسه، خندیدن، سرفه یا هر حرکتی که به مثانه فشار (استرس) وارد می کند، نشت کند.

بی اختیاری ادرار فوری شامل از دست دادن ناگهانی و غیرقابل توقف ادرار است.

بی اختیاری ادرار مخلوط،  ترکیبی از بی اختیاری استرسی و بی اختیاری فوری است.

بی اختیاری ادراری ناشی از مثانه بیش فعال، به معنی نیاز فوری به ادرار کردن است. OAB می تواند منجر به تکرر ادرار بیش از حد، بیش از هشت بار در روز یا بیش از یک بار در شب، و همچنین فوریت، میل شدید و ناگهانی به ادرار شود. مثانه بیش فعال نیز به عنوان بی اختیاری فوری نامیده می شود.

بی اختیاری ادرار از نوع استرسی

بی اختیاری ادرار استرسی (SUI) زمانی رخ می دهد که ادرار در حین ورزش، سرفه، عطسه، خنده یا هر حرکتی که به مثانه فشار (استرس) وارد می کند، نشت کند.نشت مثانه در SUI به دلیل ضعیف شدن عضلات و بافت لگنی است که به طور معمول، از مثانه حمایت می کنند.

در یک مثانه با عملکرد استاندارد، ماهیچه‌های مجرای ادرار شما بسته می‌مانند تا از خروج ادرار از مثانه تا رسیدن به حمام جلوگیری کنند.با این حال، با بی اختیاری استرسی، هر نیرویی که از طریق حرکات فیزیکی مانند دویدن، عطسه یا خندیدن به مثانه وارد شود، ممکن است باعث نشت مثانه شود زیرا عضلات ضعیف لگن دیگر بسته نمی‌مانند.

مثانه چگونه کار می کند و چه چیزی باعث نشت ازمثانه می شود؟

همه زنان بی اختیاری استرسی را به یک شکل تجربه نمی کنند. در برخی از زنان تنها زمانی که به شدت ورزش می کنند یا مثانه پر هستند، نشت ادرار تجربه می شود. با این حال، سایر زنان ممکن است نشت مثانه را در اثر فعالیت‌های زندگی روزمره، مانند راه رفتن یا عطسه کردن، تجربه کنند. در حالی که میزان نشت ادرار ممکن است متفاوت باشد، در برخی مواقع ممکن است SUI با فعالیت‌های شما تداخل کند، در زندگی اجتماعی شما مداخله کند، یا صرفاً ناراحت‌کننده و خجالت‌آور باشد.

برچسب ها
انواع بی اختیاری ادرار و شایع ترین دلایل آن
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

02144978004