بهترین روش درمان بی اختیاری ادرار

07/سپتامبر/2021

بهترین روش درمان بی اختیاری ادرار چیست؟ بی اختیاری ادرار یک درد بی درمان است، و از آن به عنوان سرطان اجتماعی یاد می شود. مهمترین علتی که خانم ها در سنین بالا در مراکز سالمندان بستری می شوند، بی اختیاری ادراری است نه آلزایمر. از آنجا که بی اختیاری ادراری درمانی قطعی ندارد، لازم است از همان سنین جوانی و قبل از اینکه لگن دچار آسیب شود و آناتومی تغییر پیدا کند، معاینه لگنی صورت گیرد تا از بروز عوارض بعدی تا حد ممکن جلوگیری کنیم.

ضعف عضلات لگن در ورزشکاران

بیشتر ورزشکاران بدن های ورزیده و آماده ای دارند، اما در بیشتر موارد زمانی که لگن این بیماران معاینه می شود، لگن شل است و عضلات در سر جای خود قرار ندارند. در افراد ورزشکار به دلیل آنکه قسمتی از بدن کاملا فعال بوده است اما به ناحیه لگن توجه ای نشده است، لگن را از حالت نرمال خارج می کند.

توصیه می شود به افراد ورزشکار، همزمان که ورزش های حرفه ای خود را دنبال می کنند بهتر است، کگل را نیز انجام دهند تا به بهبود و ثبات وضعیت لگن خود کمک کنند.

در نتیجه باید به خاطر داشت که هر چقدر که عضلات قوی داشته باشید، لزوما دلیلی ندارد که عضلات کف لگن نیز به صورت همزمان با عضلات دیگر قوی شود، و باید خود عضله به صورت تخصصی و انفرادی تقویت شود.

بهترین روش درمان بی اختیاری ادرار

بهترین روش درمان بی اختیاری ادرار

خوشبختانه امروزه روش های مختلفی وجود دارد می تواند ضعف بالای عضله را در زمانی کوتاه تر درمان کند، این روش ها شامل تحریکات الکتریکی، استفاده از برخی آر اف ها که بسیار کمک کننده هستند. این روش ها باعث می شوند عضله ضعیف شده را تا حدودی بهبود ببخشد، لازم است بعد از این درمان ها، ورزش کگل و سایر ورزش های ثباتی را نیز انجام دهید تا وضعیت عضله را بهبود ببخشید.

امروزه درمان بی اختیاری ادرار و افتادگی مثانه در مرحله اول جراحی نیست. نه دارو برای بیمار تجویز می شود، زیرا عوارض دارو بالا هستند و به محض قطع دارو مجدد فرد به حالت عادی برمی گردد و جراحی انجام نمی شود، زیرا عوارض جراحی بالا است و اگر هنوز ریز فاکتور ها در فرد وجود داشته باشد، بی اختیاری ادراری مجدد بازمی گردد، به همین دلیل در رابطه با بی اختیاری ادراری و افتادگی مثانه بهترین راه استفاده از دستگاه های ترموتراپی، آر اف و یا لیزر است که در طی استفاده از این دستگاه ها، گرما باعث کشیده شدن عضلات زیر مثانه و فشیا می شود و این خود باعث می شود حداقل به مدت چند سال، جراحی به تعویق بی افتد تا بیمار مجبور به جراحی مجدد نداشته باشد.

در مواردی که عضلات خیلی دچار ضعف هستند و پارگی و کشیدگی شدید دارند، نمی توان تنها از ورزش کگل استفاده کنیم، زیرا عضله باید در قسمت آناتومی خود وجود داشته باشد.

در این موارد لازم است ترمیم عضلات مثانه و نزدیک کردن این عضلات به یکدیگر و ساخت مجدد عضلات و بعد از آن شروع تمرینات کگل را داشته باشیم.

کلام آخر

فراموش نکنید، در زمان انجام ورزش کگل، شما با عضلاتی مواجه هستید که حداقل به مدت ۳ ماه و حداکثر به مدت ۶ ماه باید به آن ها فرصت دهید تا نتیجه این روش درمانی را بر روی عضلات احساس کنید، لازم است قبل از هر اقدامی با متخصص مربوطه مشورت کنید تا مشخص کنید که بهترین روش درمانی با توجه به شرایط شما چیست.

برچسب ها
بهترین روش درمان بی اختیاری ادرار در بانوان
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

02144978004