درد و تورم بعد از لابیاپلاستی

( 3,64 امتیاز از 11 رای )
07/اکتبر/2019

خیلی از بانوان بعد از عمل لابیاپلاستی در رابطه با درد و تورم بعد از آن سوال می پرسند، درد و تورم بعد از لابیاپلاستی یک موضوع کاملاً طبیعی است، اما متاسفانه به  یک نگرانی بزرگ برای افرادی که این عمل را انجام داده‌اند تبدیل شده است.حتی این ترس باعث شده اس خیلی از افراد تنها به دلیل ترس از انجام این عمل امتناع کنند، به همین دلیل در ادامه دکتر لیلا خلیلی جراح زیبایی زنان در مورد این دو موضوع مهم یعنی درد و تورمی که بعد از لابیاپلاستی ایجاد می‌شود، صحبت می کنند.

تورم مشکلی است که قطعاً بعد از لابیاپلاستی ایجاد می‌شود وشدت آن کم و زیاد می‌شود، و تنها می‌توان به کمک مراقبت‌های صحیح، آن را بهبود بخشید. اما در مورد درد، جراح زیبایی زنان نقش مهمی دارد. بسیاری از مراجعین ترمیمی لابیاپلاستی پس از مراجعه به مطب دکتر لیلا خلیلی، از دردهای طاقت‌فرسای خود حتی بعد از یک ماه از اتمام عمل لابیاپلاستی خود با ما صحبت می‌کنند.

خوشبختانه در مراکز خانم دکتر لیلا خلیلی، تمامی افرادی که اقدام به لابیاپلاستی می‌کنند، می‌توانند این آسودگی خاطر را داشته باشند که هیچ دردی را برای لابیاپلاستی محتمل نخواهند شد، زیرا برای این موضوع تدبیری سنجیده‌ایم که افرادی که از درد لابیاپلاستی هراس دارند و به همین دلیل این عمل را انجام نمی‌دهند نیز بتوانند، جراحی لبیاپلاستی انجام دهند.

درد حین عمل لابیاپلاستی با بیحسی

یکی از موضوعات مطرح شده در مورد درد لابیاپلاستی این است که آیا بیحسی درد دارد؟ بهترین روشی که هیچ دردی در طی جراحی حس نکنیم کدام است؟ بسته به شرایط افراد می توان از روش های بیهوشی و بی حسی مختلفی استفاده کرد. از آنجا که عوارض بیهوشی زیاد است توصیه به استفاده از بی حسی می شود. دکتر لیلا خلیلی برای بیحسی از کرم و دستگاهی مخصوص استفاده می‌کنند.بی حسی با سدیشن یا خواب عمیق یکی از روش های بسیار پر طرفدار در بین مراجعین است.

به همین دلیل حتی برای بیحس کردن لابیاها نیز فرد متحمل هیچ دردی نخواهد شد و نیاز به تزریق آمپولی نیست. به همین دلیل در حین جراحی نیز فرد هیچ دردی را احساس نخواهد کرد.

درد و تورم بعد از لابیاپلاستی

درد و تورم لابیاپلاستی روز عمل لابیاپلاستی

درد و تورم لابیاپلاستی در روز عمل شروع می‌شود اما با مصرف مسکن‌ها، همچنان فرد هیچ دردی احساس نخواهد کرد. اما پس از اتمام جراحی تورم فرد نیز شروع به بیشتر شدن می‌کند. که پزشک برای رفع آن کمپرس یخ تجویز می‌کند.

درد و تورم لابیاپلاستی یک الی سه روز بعد لابیاپلاستی

یک الی سه روز بعد لابیاپلاستی، درد لابیاپلاستی همچنان در صورت مصرف منظم مسکن‌ها حس نمی‌شود. اما تورم معمولا بیشتر می‌شود و کمی برای فرد نگران‌کننده است. در صورت رعایت نکات لازم و مراقبت‌های بعد از لابیاپلاستی، می‌توان تورم را کنترل کرد. در این مدت، تورم لابیاپلاستی ممکن است شدت یابد و به بیشترین حد ممکن برسد.اگر در طول هفته اول دردی غیر قابل تحمل دارید، یا بوی بد، چرک، تخلیه بیش از حد یا تب دارید، بلافاصله با جراح خود تماس بگیرید تا نگرانی های شما برطرف شود.

درد و تورم بعد لابیاپلاستی یک هفته بعد لابیاپلاستی

از روز سوم بعد لابیاپلاستی، تورم شروع به کاهش کردن می‌کند و فرد  این روند را مشاهده خواهد کرد. اما در مورد درد، چون به صورت منظم مسکن مصرف می‌شود،  فرد متوجه کاهش درد نخواهد شد، در حالیکه درد فرد نیز رو به کاهش است. به همین دلیل یک هفته بعد لابیاپلاستی، درد و تورم فرد بسیار کاهش می‌یابد.

درد و تورم بعد لابیاپلاستی دو هفته بعد لابیاپلاستی

بعد از روز هفتم ممکن است فرد دچار خارش بعد از لابیاپلاستی شدید شود. این خارش معمولا اگر با بوی بد، خروج مایع زرد رنگ و … همراه باشد، فرد دچار عفونت شده است. اما اگر خارش به تنهایی باشد، نشانه جوش خوردن بخیه‌ها است. پس جای نگرانی نیست. در این مدت تورم تا حد زیادی کاهش می‌یابد و درد نیز به کمترین حد ممکن می‌رسد. در پایان هفته دوم نیز، معمولاً بخیه‌ها به طور کامل می‌افتند.

بهبود کامل درد و تورم بعد لابیاپلاستی

با اینکه از روز سوم درد لابیاپلاستی رو به کاهش است، اما بهبود کامل این درد ممکن است تا دو هفته الی سه هفته به طول بیانجامد اما این بدان معنا نیست که فرد مثلا در روز دهم باز هم احساس درد خاصی دارد، خیر درد به مقدار بسیار بسیار کمی می‌رسد. مگر اینکه لابیاپلاستی با تکنیکی اشتباه انجام شده باشد و فرد دچار دردهای غیرعادی باشد.در مورد تورم نیز موضوع همین است، اغلب در پایان هفته ششم حتی در افرادی که بسیار حساس هستند نیز، تورم به طور کامل رفع می‌شود.

نکات بهبودی لابیاپلاستی

علاوه بر یخ، داروهای ضد درد و پماد آنتی بیوتیک، کارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای کمک به روند بهبودی و سرعت بهبودی خود انجام دهید.

در طول دوره بهبودی، باید لباس گشاد بپوشید که محل برش را تحریک نکند. این یکی از دلایل اصلی بهبودی  است. در هنگام دفع ادرار ممکن است در محل برش نیز احساس سوزش کنید. توصیه می شود قبل از جراحی یک بطری کوچک اسپری خریداری کنید و آن را با آب مقطر یا تصفیه شده پر کنید. محلول پاشی بعد از ادرار کردن، به پاکیزگی زخم کمک می کند.

برچسب ها
از ورم بعد از لابیاپلاستی نترسید تورم بعد از عمل لابیاپلاستی
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ( 1 )

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

02144978004