لابیاپلاستی با عمل جراحی

( 4,00 امتیاز از 2 رای )
06/اکتبر/2019

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی با عمل جراحی کدام است ؟لابیاپلاستی عملی است که تاثیر بسیاری در زیبایی واژن و لابیا دارد از این رو بسیار رواج یافته است. این عمل با روش های گوناگونی انجام می شود که در  مطلب مدل های مختلف لابیاپلاستی با جزئیات به آن اشاره شده است.  لابیاپلاستی عملی است که طی آن، سایز و شکل لابیاها اصلاح می‌شوند.

ابتدا بهتر است به انواع لابیاپلاستی بپردازیم:

  • لابیاماژورپلاستی

لابیاماژورپلاستی، عملی است که در طی آن، لابیاماژورها جراحی می‌شوند. هدف از انجام این عمل، رفع شلی و آویزان بودن لابیاها می‌باشد، و از طرفی با لابیاماژورپلاستی می‌توان لابیاهایی که از هم فاصله دارند را نیز به هم نزدیک کرد. از این رو این عمل برای برخی از زنان بسیار واجب و ضروری است.

  • لابیامینورپلاستی

در لابیامینورپلاستی لابیامینورها کوچک و قرینه می‌شوند، در این عمل، پزشک سعی می‌کند، که در صورت تیره بودن لابیامینورها، بخش های اضافی را حذف نماید. از این رو لابیامینورها خوش فرم می‌شوند و این موضوع در اصلاح فرم ناحیه تناسلی نقش بسیار مهمی دارد.

آشنایی با لابیاپلاستی با عمل جراحی

 لابیاپلاستی با عمل جراحی یعنی عملی که برش‌های آن با تیغ جراحی صورت گیرد. در طی این عمل پزشک با نشان‌دار کردن لابیاها برای حذف بخش‌های اضافی، اقدام به حذف لابیاها با تیغ جراحی می‌کند. در انتها نیز بخش‌های باقی‌مانده را به هم بخیه می‌زند. در حال حاضر افراد زیادی خواهان انجام لابیاپلاستی با جراحی هستند. به دلیل اینکه انجام این عمل سخت تر از لابیاپلاستی با لیزر است، پزشکان زیادی تمایل به انجام این عمل با تیغ جراحی ندارند. زیرا لیزر باعث تسریع روند انعقاد خون می‌شود و از این رو، پزشک نیز در طی عمل راحت‌تر خواهد بود. در صورتی که جراح تبحر و مهارت کافی داشته باشد، می‌تواند به کمک لابیاپلاستی با جراحی برش‌های دقیق و تمیزی بزند.

لابیاپلاستی با عمل جراحی

تفاوت لابیاپلاستی با عمل جراحی و لیزر

از مهمترین تفاوت‌های لابیاپلاستی با عمل جراحی و لیزر مواردی هستند که در پایین به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • لابیاپلاسی با لیزر دوره نقاهت کوتاهتری دارد.
  • امکان خونریزی در لابیاپلاستی با لیزر کمتر از لابیاپلاستی با جراحی است.
  • برش‌هایی که در حین لابیاپلاستی با لیزر زده می‌شوند دقیق‌تر و تمیزتر خواهند بود.
  • هزینه لابیاپلاستی با لیزر معمولا بیشتر از لابیاپلاستی با جراحی است.
  • و …

هزینه لابیاپلاستی با عمل جراحی

هزینه لابیاپلاستی با عمل جراحی، پس از معاینه پزشک مشخص می‌شود. در صورتیکه شما نیز تمایل به انجام لابیاپلاستی با لیزر دارید، می‌توانید با مراجعه حضوری یا غیرحضوری از مشاوره قبل لابیاپلاستی بهره‌مند شوید. اما در صورتی که تمایل دارید از مشاوره غیرحضوری ما بهره‌مند شوید، باید به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید تا شما را برای مشاوره غیرحضوری به مشاورمان ارجاع دهیم.

روش‌های انجام لابیاپلاستی

در حال حاضر لابیاماژورپلاستی با روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد و ممکن است اصلا نیاز به جراحی نباشد و با تزریق چربی یا فیلر مشکل فرد برطرف شود.اما در مورد لبیامینورپلاستی، نیز روش‌های مختلفی مطرح است که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • لابیامینورپلاستی با جراحی
  • لابیامینورپلاستی با لیزر
  • لابیامینورپلاستی با روش سافتنینگ

امروزه در میان این سه روش لابیاپلاستی با لیزر نقش پررنگ‌تری دارد اما افراد زیادی نیز هستند که تمایل به انجام لابیاپلاستی با لیزر دارند.

آیا این امکان وجود دارد که گرفت لابیا مینور جواب ندهد؟

اصولا این احتمال خیلی پایین و بعید است، اگر هم که گرفت به درستی جایگزین نشود و خونرسانی ایجاد نشود ممکن است پیوند نگیرد و مجدد نیاز باشد پیوند از یک ناحیه دیگر بدن انجام شود.

همزمان با عمل پیوند می توان تزریق ژل و یا لیزر های داخلی را انجام داد؟

لیزر های داخلی که مرتبط با پیوند نیست و می توان به راحتی آن را انجام داد. اما برای تزریق ژل و وایتنینگ بهتر است کمی صبور باشید. بعد از جراحی گرفت بهتر است هیچ اقدام دیگری انجام نشود زیرا هدف گرفتن گرفت است و هر اقدامی انجام دهیم که سبب بروز التهاب و ورم ناحیه  شود می تواند خونرسانی و نتیجه را تحت تاثیر قرار دهد.  در حالت کلی بهتر است که تمام عمل های زیبایی زنان همزمان با یکدیگر انجام نشوند.

توصیه های لازم بعد از جراحی لابیاپلاستی

پس از جراحی دستورالعمل های بعد از عمل به شما ارائه می شود که باید دقیقاً آن را دنبال کنید.

لباس های آزاد و گشاد بپوشید،  لبیاها در هنگام بهبودی بیشتر در معرض تحریک و اصطکاک قرار می گیرند، توصیه می شود از لباس ها و پارچه های گشاد برای جلوگیری از مالش بی مورد و کاهش ناراحتی استفاده کنید.

تمیز نگه داشتن ناحیه مورد نظر برای به حداقل رساندن خطر عفونت و سایر عوارض ضروری است. جراح زیبایی زنان پس از عمل به شما در مورد چگونگی تمیز نگه داشتن ناحیه ژنیتال توصیه هایی ارائه می کند معمولا مصرف آنتی بیوتیک، کرم و پماد بعد از جراحی لازم است.

از نزدیکی اجتناب کنید،  بسیار مهم است که در هنگام بهبودی از انجام فعالیت جنسی اجتناب کنید، زیرا این امر منجر به کشیدن دردناک و کشش می شود که منجر به آسیب می شود، و در نتیجه باعث درد و خطر عفونت را افزایش می دهد. اکثر بیماران مجاز به شروع رابطه جنسی شش هفته پس از جراحی هستند، اما این ممکن است بسته به پیشرفت شما در دوران بهبودی متفاوت باشد.

از بالش زیر نشیمنی استفاده کنید، اگرچه بیشتر بیماران چهار تا هفت روز پس از عمل لابیاپلاستی قادر به بازگشت به محل کار خود هستند، اما اگر کار شما نیاز به نشستن طولانی مدت دارد، استفاده از بالش بسیار توصیه می شود. یک بالش زیر نشیمنی به شما کمک می کند فشار از ناحیه جراحی دور شود و نشستن راحت تر باشد.

برچسب ها
لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی؟
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ( 2 )

  1. تینا17 آوریل 2020

    سلام خانم دکتر عزیز.
    در مورد عمل لابیاپلاستی بعضی همکاران شما بر این باور هستند که در تکنیک های غیر لیزر شکل لابیا زیباتر می شود. و لیزر در مورد لابیا های خیلی بزرگ جواب نمی دهد.
    میشه در این زمینه راهنمایی کنید

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

02144978004