عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی

( 3,25 امتیاز از 4 رای )
21/جولای/2019
عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی
21 / جولای / 2019

اگر شما نیز قصد انجام لابیاپلاستی، دارید بهتر است که قبل از انجام آن با یکی از رایج‌ترین مشکلات بعد از آن آشنا شوید که آن هم عفونت بعد از لابیاپلاستی است.عفونت بعد از لابیاپلاستی کاملاً به دو مورد بستگی دارد:

  • انتخاب بهترین پزشک و جراح لابیاپلاستی که تمام نکات لازم در مراقبت‌های بعد از لابیاپلاستی را به شما بیاموزد و همچنین قبل از انجام عمل لبیاپلاستی، واژن و ناحیه ژنیتال شما را از نظر عفونت بررسی کند، این موضوع کمک شایانی به پیشگیری از عفونت بعد از لابیاپلاستی می‌کند.
  •  دومین مورد که از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه شود، همکاری کامل بیمار پس از انجام عمل لبیاپلاستی می‌باشد، بیمار باید به تمام نکات لازم توجه کند و مراقبت‌های مورد نیاز را مو به مو طبق دستور پزشک خود انجام دهد.
    عفونت بعد از لبیاپلاستی، متأسفانه در صورت همکاری نکردن بیمار بسیار احتمال بروز دارد.
    به همین دلیل اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که به تازگی عمل لبیاپلاستی انجام داده‌اید و یا قصد انجام عمل لبیاپلاستی دارید، می‌توانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی تمامی مسائل مربوط به عفونت بعد از لبیاپلاستی بپردازیم.

جوانسازی واژن

 

علائم عفونت بعد از لابیاپلاستی

عفونت بعد از لبیاپلاستی علائم گوناگونی دارد که نگاهی اجمالی به هر یک از آن‌ها می‌اندازیم.
در این قسمت ما علائم عفونت بعد از لبیاپلاستی را به طور کامل شرح می‌دهیم اما توجه داشته باشید که تشخیص عفونت در بیمار، حتی با وجود داشتن تمامی این علائم باز هم به عهده جراح و پزشک متخصص می‌باشد نه خود بیمار یا فرد غیرمتخصص.

  • درد؛ از مهم‌ترین علائم عفونت بعد از لابیاپلاستی می‌‌باشد، شخصی که عمل لبیاپلاستی انجام داده است، در روزهای اولیه عمل لبیاپلاستی خود ممکن است احساس درد کمی در ناحیه لبیاها و محدوده جراحی‌شده داشته باشد، به همین دلیل پزشک مسکن‌های مورد نیاز را برای فرد تجویز می‌کند، تا با استفاده از آن‌ها، درد پیش‌آمده را کنترل کند. اما اگر این درد با مسکن‌ها نیز قبل کنترل نبود و فرد با کوچکترین برخورد دست و یا با اعمال کوچترین فشار بر روی ناحیه جراحی، درد زیادی را متحمل شد، حتماً باید به پزشک مراجعه کرد. زیرا درد غیرطبیعی از علائم عفونت بعد از لبیاپلاستی می‌باشد و ممکن است خبر از عفونت بعد از لبیاپلاستی بدهد. این نوع دردها معمولاً با گذر زمان افزایش می‌یابند در حالیکه درد طبیعی عمل لبیاپلاستی رو به کاهش می‌رود.

علائم عفونت بعد از لابیاپلاستی

  •  تورم؛ تورم پس از عمل جراحی، کاملاً طبیعی است به همین دلیل پزشک شما، توصیه می‌کند تا مدتی که برای شما تعیین می‌کند از کمپرس یخ استفاده کنید، این کار به کاهش حجم ناحیه متورم کمک می‌کند. اگر تورم شما حتی پس از کمپرس یخ و گذر زمان خوب نشد، باید به پزشک خود مراجعه کنید، معمولاً تورمی که همراه با درد شدید باشد، از علائم عفونت بعد از لابیاپلاستی می‌باشد که برای رفع آن نیاز به اقدامات خاصی است.
  •  ترشحات غیرطبیعی؛ زنان به این مسئله آگاه هستند که ترشحات غیرطبیعی در اغلب موارد می‌تواند نشای بر عفونت واژن باشد، حال اگر پس از لبیاپلاستی نیز در محل زخم خود و یا واژن، ترشحات غیرطبیعی دیدید، ممکن است که به عفونت بعد از لابیاپلاستی دچار شده باشید. زیرا این مورد از علائم عفونت بعد از لابیاپلاستی می‌باشد؛ مخصوصاً اگر این ترشحات رنگی و از محل بخیه‌ها باشند.
  •  بوی بد و غیرطبیعی؛ معمولاً از محل زخم‌ها و بخیه عمل لبیاپلاستی، نباید بوی خاصی منتشر شود، اما اگر پس از لبیاپلاستی بویی احساس کردید، بهتر است که حتما با پزشک خود مشورت کنید، زیرا معمولاً در زنان، بوی بد از مهم‌ترین علائم عفونت واژن است. ممکن است بخیه‌هایی که عفونت کرده‌اند نیز، بوی بد بدهند.
    بهتر است علاوه بر علائم بالا، هر مورد غیرطبیعی دیگری نیز که مشاهده کردید، حتما در اولین فرصت به پزشک خود اطلاع دهید.

علل عفونت بعد از لابیاپلاستی

اگر شما نیز نگران ابتلا به عفونت‌های بعد از لبیاپلاستی هستید بهتر است که اطلاعات خود را از دلایل عفونت‌ بعد از لبیاپلاستی افزایش دهید تا شاید بتوانید از این عارضه بد جلوگیری کنید.
عفونت بعد از لبیاپلاستی، علل گوناگونی دارد که اکنون قصد داریم به شرح کامل آن بپردازیم:

  •  عفونت واژن؛ یکی از پیش پا افتاده‌ترین علل عفونت بعد از لبیاپلاستی، عدم توجه جراح به آزمایش‌ها و معاینات قبل از لابیاپلاستی است، عفونت واژن از علل عفونت بعد از لبیاپلاستی می‌باشد که جراحان باید قبل از مراجعه بیمار برای جراحی، او را معاینه کرده باشند و از لحاظ سلامتی واژینال کاملاً مورد بررسی قرار داده باشند، این کار سبب می‌شود که اگر فرد دچار عفونت واژن است، ابتدا از لحاظ عفونت واژینال درمان شود سپس به جراحی لبیاپلاستی بپردازد؛ به همین دلیل دچار عفونت بعد از لابیاپلاستی نشود.
  •  استریل نکردن محل زخم؛ هرچند که این دلیل از علل عفونت بعد از لابیاپلاستی کمی غیرممکن است، اما اگر پزشک قبل از جراحی، ناحیه مورد نظر را به درستی استریل و تمیز نکند، پس از برش فرصتی عالی برای ورود عوامل بیماری‌زا به محل برش و سپس بدن داده است، به همین دلیل جراحی در یک محیط استریل در پیشگیری از عفونت بعد از لابیاپلاستی می‌تواند مؤثر باشد.
  •  عدم شستشو درست؛ پس از انجام عمل، پزشک شما، توصیه به استفاده از برخی مواد شستشو و یا ژل‌های شستشو واژن می‌کند، که باید طبق تجویز و توصیه پزشک مو به مو تمامی نکات را رعایت کنید، پس از شستشو نیاز به خشک کردن ناحیه شسته‌شده می‌باشد که حتما فرد باید از حوله، دستمال یا پارچه‌ای کاملا تمیز برای خشک کردن خود استفاده کند، و به گونه‌ای این کار را انجام دهد که کوچکترین آسیبی به محل بخیه وارد نشود.
  •  نشستن در وان، تشت و یا استخر؛ اگر عمل لبیاپلاستی انجام داده‌اید برای جلوگیری از عفونت بعد از لبیاپلاستی، باید تا مدتی که پزشک شما تشخیص می‌دهد از نشستن درون وان، تشت و یا استخر جداً خودداری کنید، زیرا تمامی این اقدامات از علل عفونت بعد از لابیاپلاستی می‌باشند و ممکن است سبب ایجاد پیامدهای منفی شوند، به ویژه استخرها که اغلب به خاطر عمومی بودن می‌توانند بیماری‌زا باشند. بهتر است هنگام استحمام از نشستن بر روی زمین نیز جداً خودداری شود تا هرگونه احتمالی که برای ورود میکروب‌ها یا عوامل بیماری‌زا به درون بدن وجود دارد، منتفی شود.

علل عفونت بعد از لابیاپلاستی

  •  عدم مراقبت از بخیه‌ها؛ بخیه‌ها محل برش‌ را به خوبی کنار هم نگه می‌دارند تا هرچه سریع‌تر محل زخم، ترمیم شود، پس باید از بخیه‌ها به خوبی مراقبت شود تا ترمیم برش به طور کامل صورت بگیرد. اگر بخیه‌ها دچار آسیب شوند، ممکن است که محل زخم باز شده و فرصتی عالی برای ورود عوامل و ذرات بیماری‌زا ایجاد شود. در مبحث پیشگیری از عفونت بعد از لابیاپلاستی در مورد چگونگی مراقبت از بخیه‌ها صحبت خواهیم کرد.
  • عدم استفاده از آنتی بیوتیک؛ قطعاً یکی از پمادهایی که در کنار مسکن‌ها تجویز می‌شود، پماد آنتی بیوتیک می‌باشد که باید طبق تجویز دکتر از آن مصرف کرد تا از عفونت بعد از لبیاپلاستی جلوگیری شود، مسلماً یکی از راه‌های پیشگیری از عفونت بعد از لابیاپلاستی، استفاده درست از داروهای آنتی بیوتیکی تجویز شده است.
  •  ترمیم‌کننده؛ کرم‌های ترمیم‌کننده همانطور که از اسمشان پیداست برای ترمیم زخم‌ها قابل استفاده هستند، اما با استفاده منظم از آن‌ها، می‌توان با ترمیم هر چه سریعتر زخم‌ها، مانع از ورود عوامل عفونت‌زا به داخل پوست شد.

تمامی عوامل ذکر شده از مهم‌ترین علل عفونت بعد از لابیاپلاستی می‌باشند که در صورت تکرار آن‌ها، فرد ممکن است به عفونت بعد از لابیاپلاستی مبتلا شود.

پیشگیری از عفونت بعد از لابیاپلاستی

برای پیشگیری از عفونت بعد از لبیاپلاستی، نیاز است که اقدامات خاصی انجام بپذیرد.همانطور که گفتیم لبیاپلاستی عمل بسیار حساسی است که بر روی ناحیه حساس تناسلی صورت می‌گیرد. به همین دلیل تمامی افرادی که اقدام به انجام این جراحی می‌کنند باید به این نکته توجه کنند که حتما در رعایت نکاتی که پزشکتان به شما توصیه کرده بپردازید و مو به مو با دقت آن‌ها را انجام دهید تا دچار عفونت بعد از لابیاپلاستی نشوید. و اما نکته مهم دیگر این است که، پس از تحقیق پزشکی را انتخاب کنید تا در صورت بروز مشکل در هر ساعت از شبانه روز بتواند با ایجاد امکان ارتباط با مشاور، برای شما چاره‌ای بیاندیشد. متأسفانه در بسیاری از موارد شاهد کیس‌های لبیاپلاستی بوده‌ایم که به علت عفونت بعد از لبیاپلاستی به ما مراجعه کرده بودند، در حالیکه از بیماران ما نبودند و علت مراجعه آن‌ها، عدم پاسخگویی پزشک بوده است.

و اما سؤالی که شاید بپرسید این است که “اصلا چه کار کنیم که دچار عفونت بعد از لابیاپلاستی نشویم؟”

عوامل گوناگونی هستند که با رعایت آن‌ها می‌توانیم در پیشگیری از عفونت بعد از لابیاپلاستی گام بزرگی برداریم که در پایین نگاه مختصری به آن‌ها می‌کنیم؛ همچنین تمامی نکات باید در کنار توصیه‌های پزشک رعایت شود.

پیشگیری از عفونت بعد از لابیاپلاستی

  •  رابطه جنسی؛ برای داشتن رابطه جنسی بهتر است که قبلش با پزشک خود مشورت کنید، معمولاً تا دوماه باید از برقراری هرگونه رابطه جنسی خودداری کرد.
  •  مراقبت از بخیه‌ها؛ همانطور که گفتیم بخیه‌ها نقش مؤثری در ایجاد سد برای مقابله با ورود عوامل بیماری‌زا دارند، به همین دلیل باید از بخیه‌ها به خوبی مراقبت کنیم. اما این مراقبت چگونه صورت می‌گیرد؟ پس از لبیاپلاستی با جلوگیری از اعمال هرگونه فشار مکانیکی بر بخیه‌ها، بلند نکردن اجسام سنگین، ممانعت از فعالیت‌های فیزیکی سنگین، استفاده درست از ترمیم‌کننده‌ها، نداشتن رابطه جنسی تا زمان مشخص شده، ننشستن طولانی مدت بر روی صندلی و … می‌توان از بخیه‌ها مراقبت کرد تا به خوبی محل برش ترمیم شود.
  •  آنتی بیوتیک؛ بهتر است طبق تجویز پزشک برای بهترین وبالاترین تأثیردهی، از آنتی بیوتیک‌ها به طور مرتب استفاده کرد. آنتی بیوتیک‌ها برای جلوگیری از عفونت تجویز می‌شوند و بسیار نقش مهمی در پیشگیری از عفونت بعد از لابیاپلاستی دارند.
  •  ترمیم‌کننده‌ها، در صورتیکه از ترمیم‌کننده‌ها به طور مرتب استفاده شود، زخم فرد خیلی سریع بهبود می‌یابد و عوامل بیماری‌زا و عفونت‌زا فرصت کمتری برای وارد شدن به بدن می‌یابند.
  •  استحمام و استخر؛ معمولاً توصیه می‌شود پس از عمل لابیاپلاستی برای جلوگیری از آسیب به محل جراحی شده و عفونت بعد از لبیاپلاستی، از نشستن در آب و یا زمین و یا حتی مکان‌های آلوده جلوگیری شود، برای خشک کردن خود پس از شستشوهای عادی نیز بهتر است با پارچه یا حوله‌ای تمیز، محل برش را خشک کنید، به این شکل که آن حوله را بر روی زخم قرار دهید و بدون کشیدن آن، آن را بردارید، این عمل را به آرامی انقدر تکرار کنید تا محل مورد نظر خشک شود.

درمان عفونت بعد از لابیاپلاستی

اگر تمامی علائم ذکر شده را دارید و فکر می‌کنید نشانه‌های غیرطبیعی‌ای در ناحیه جراحی شده مشاهده می‌کنید؛ بهتر است بدون ذره‌ای معطلی به پزشک خود گزارش دهید. برای درمان عفونت بعد از لابیاپلاستی، حتماً به پزشک خود مراجعه کنید نه پزشک دیگری یا ماما، چون پزشک شما از شرایط شما آگاه‌تر است.
برای درمان عفونت بعد از لبیاپلاستی، معمولاً پزشک بر اساس شدت عفونت و شرایط فرد داروهای مختلفی تجویز می‌کند. در برخی موارد که علت عفونت، آسیب به بخیه‌ها می‌باشد، باید مجدداً ناحیه جراحی‌شده بخیه بخورد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به محض دیدن مشکلی غیرطبیعی به علت حساسیت بالای ناحیه تناسلی به پزشک خود اطلاع دهید.
مراجعین مراکز زیبایی خانم دکتر خلیلی، که قصد انجام عمل لبیاپلاستی پیش خانم دکتر لیلا خلیلی دارند، می‌توانند با خیالی آسوده از پاسخدهی ۲۴ ساعته مشاورین متخصص ایشون، پس از جراحی‌های زیبایی از جمله لابیاپلاستی یا لبیاپلاستی و ..، در هر ساعتی از شبانه‌روز که دچار مشکل شدند، با ما در ارتباط باشند تا مشاوره‌های لازم را به آن‌ها بدهیم.
همچنین به علت انجام معاینات دقیق قبل از انجام عمل و آموزش تمامی نکات و تجویز داروهای مورد نظر به طور تمام و کمال، می‌توانند با خیالی آسوده بدون ترس از عفونت بعد از لبیاپلاستی، اقدام به جراحی لابیاپلاستی کنند.

درمان عفونت بعد از لابیاپلاستی

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ( 10 )

  1. سپیده06 نوامبر 2019

    سلام خسته نباشید. من یک روزه که عمل لابیاپلاستی را انجام دادم. اما دکتر من قبل از عمل هیچ ازمایشی از من نگرفت. و به من گفت که فقط با آب شستشو داشته باشم و از هیچ دستمالی استفاده نکنم. گفتن که حداقل تا سه روز استحمام نداشته باشم. بعد از چند روز میتونم راه برم و به پهلو بخوابم و پاهام را روی همدیگه قرار بدم؟

  2. fereshte11 فوریه 2020

    از راهنمایی هاتون ممنون
    من در اصفهان برای کنترل ادرار خدمت یکی از همکارانتو رفتم که البته در طریق سرچ در اینترنت ایشان را شناختم وقتی به مطب مراجعه کردم ازدحام جمعیت و استقبال خوبی که از جراحی های زیبایی دیدم را وسوسه به انجام این مسئله کرد و در همان روز ول لیزر مثانه کردم و برای جراحی رحم و لابی برای ۴ روز بعد نوبت گرفتم آزمایش پاپ اسمیر و havنیز دادم و لی فقط باجواب آزمیش خون برای جراحی راجعه کردم و در خانم دکتر عمل و لابی را روی من انجام داد روز ششم بعد از عمل برای چک به همراه پاپ اسمیر رفتم که خانم دکتر فرمودند عفونت شید و قارچ داشتی و من العان ۱۵ روز از جراحی من می گذرد و من ترشحات زرد رنگ غلیظ شبیه خونابه دارم که خیلی هم اسیدی هست و باعث سوزش من می شود که بزهم شک دارم این ترشح نکنه ادراره ولی بویی ندارد یاد آور شوم برای اینکه پریود نشود هم دارم قرص جلوگیری می خورم
    خواهشمی کنم راهنمایی فرمایید

    • drkhalili22 می 2021

      بهتر است در صورت علائم مشکوک به پزشک خود مراجعه کنید

  3. الهه12 اکتبر 2020

    سلام من ۸ روزه عمل لابیا انجام دادم و بخیه هامو دکتر کشیدن ولی ۴ تا از بخیه ها هنوز مونده و دکتر متوجه نشدن ،نگرانی بابت این هست ک گفتن یکم عفونت دارم و الان بخیه ها مونده احتمالا افتادن بخیه ها وجود داره یا مجدد باید دکتر بکشتن؟ و اینک من اصلا از نظر ظاهری راضی نیستم و استرس دارم که همینطوری بمونه

    • drkhalili22 می 2021

      برای لابیاپلاستی بهتر است از بخیه های جذبی استفاده شود

  4. نگین09 ژوئن 2021

    سلام
    هشت روز از عمل لابیاپلاستی و هودکتومی من میگذره،
    تمام این هشت روز سوزش بسییییار بسسسسیییار شدید دارم، غیر قابل تحمل هستش،هشت شب هست که نخوابیدم،آنتی بیوتیک مصرف میکنم و استحمام نکردم،با سرم شستشو ناحیه رو تمیز میکنم ولی هیچ بهبودی حاصل نشده،پزشکم در شهر دیگری راه دور هستن، آیا این مشکل من نشانه عفونت هست؟باید چه اقدامی انجام دهم ،به شدت نگرانم …

    • drkhalili13 ژوئن 2021

      سلام باید به پزشک خود هر چه سریعتر مراجعه کنید.

  5. فاطمه14 ژوئن 2021

    سلام من الان ۲۰ روزه عملو انجام دادم و خیییییلی راضیم عملم بدونه هیچ دردو سوزشی هست و با نخ جاذب بخیه خوردم دکترم خییلی مجرب و حرفه ای هستن و از ظاهرشم راضیم فقط تازگی خشک کنندمو قطع کردم کمی ترشح بدون بو دارم ولی دکترم گفت عفونتی نیست و تند تند لباس زیرمو عوض میکنم ک عفونت نکنم بعد از دستشویی خودمو با ابوبتادین میشورم بعد باسشوار خشک میکنم خلاصه راضیم..از دکتر مهربونم خییییییلی ممنونم ک هوامو همه جوره داشت ❤❤🌹😘

  6. مهدیه17 جولای 2021

    سلام وقت بخیر من سه ماه عمل کردم به شدت خارش دارم و پزشک من ایران نیست ترشحات پنیری شکل و خارررررش زیاد بیچارم کرده نمیدونم چه کنم.و مدتی لاکتوفم مصرف کردم طبق نظر یک پزشک دیگه اما خوب نشدم ضمنا دوشیزه هستم

    • drkhalili18 جولای 2021

      سلام باید حضوری مراجعه کنید

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

02144978004