عمل زیبایی واژن بعد از زایمان

( 5,00 امتیاز از 1 رای )
21/سپتامبر/2019
عمل زیبایی واژن بعد از زایمان
21 / سپتامبر / 2019

امروزه در سرتاسر جهان عمل‌های زیبایی به وفور صورت می‌گیرند. اما جایگاه‌ عمل‌های زیبایی در ایران نیز در بین عمل‌های جراحی، بسیار بالا و عالی می‌‌باشد.تا حدی که اغلب افراد در ایران حتی برای یکبار هم که شده، در طی زندگی خود دست به انجام یکی از عمل‌‌های زیبایی می‌زنند.
عمل‌های زیبایی واژن، امروزه در بین عمل‌های زیبایی، نقش بسیار مهم و کلیدی‌ای دارند و هرچند که نقش درمانی ندارند اما در رفع بسیاری از مشکلات زنان می‌توانند مؤثر باشند. زنان زیادی روزانه به مراکز زیبایی زنان مراجعه می‌کنند و خواستار انجام عمل‌های زیبایی زنان هستند، در این بین شاهد گروهی از زنان باردار و یا تازه زایمان‌کرده هستیم که برای انجام عمل‌های زیبایی زنان به جراحان زیبایی مراجعه می‌کنند. به همین دلیل تصمیم داریم در مورد عمل زیبایی واژن بعد از زایمان نیز توضیحاتی دهیم.

عمل زیبایی واژن بعد از زایمان

دوره بارداری دوره بسیار حساسی است؛ در این دوره زنان نسبت به مسائل مختلفی حساس می‌شوند. حساسیت به ناحیه تناسلی، یکی از مهمترین مواردی است که باعث اضطراب و تشویش در برخی از زنان باردار شده است. به همین دلیل برخی از زنان باردار در این دوره تصمیم می‌گیرند که اقدام به انجام عمل زیبایی واژن کنند و یا نواقص ناحیه تناسلی خود را رفع کنند. به این گروه از زنان اکیداً توصیه می‌شود که حتی از مصرف یک قرص ساده غیرضروری در این دوره خودداری شود، چه برسد به اینکه یک عمل زیبایی در ناحیه تناسلی صورت گیرد. عمل‌های زیبایی واژن باید به بعد از زایمان موکول شود.

عمل زیبایی واژن بعد از زایمان
بهترین دوره برای انجام این دسته از عمل‌ها شش ماه بعد از زایمان می‌باشد. زیرا از دوره بارداری تا بعد، لگن پرخون می‌شود و خونرسانی به اندام‌های لگنی افزایش می‌یابد. به همین دلیل جراحی در این ناحیه خطرناک است وناحیه جراحی شده بسیار مستعد خونریزی می‌باشد.
از طرفی با گذشت زمان پس از شش ماه، فرد به حالت طبیعی برمی‌گردد و می‌تواند مانند یک فرد عادی اقدام به انجام جراحی‌های زیبایی کند.
اما به دلیل اینکه در این دوره فرد، در دوره شیردهی می‌باشد، نیاز است که از روش بیحسی انجام شود نه بیهوشی، تا جنین نیز تحت عوارض ماده بیهوشی قرار نگیرد. البته این نکته مهمی است که بهتر است رعایت شود، در صورت نیاز می‌توان از روش بیهوشی استفاده کرد.

انواع عمل زیبایی واژن بعد از زایمان

خانم های عزیز می توانند با توجه به نیاز عمل های مختلفی را در ناحیه واژن انجام دهند که در ادامه به صورت مفصل به هرکدام می پردازیم.

  • لبیامینورپلاستی
  • لبیاماژورپلاستی
  • واژینوپلاستی
  • پرینورافی
  • تزریق فیلر و چربی
  • پیرسینگ

انواع عمل زیبایی واژن بعد از زایمان

لبیامینورپلاستی بعد از زایمان

برای انجام لبیامینورپلاستی، حتما باید 6 ماه صبر کرد تا فرد پس از زایمان به بهبودی کامل برسد. در غیر اینصورت ممکن است در حین جراحی فرد دچار خونریزی‌های شدید شود و یا نتیجه بعد از عمل لابیاپلاستی به شکل دلخواه فرد نباشد. در هنگام بارداری، خونرسانی به ناحیه لگن افزایش می‌یابد و فرد ممکن است دچار خونریزی شود، اما پس از زایمان این خونرسانی آرام آرام به حالت طبیعی برمی‌گردد و فرد پس از 6 ماه به حالت طبیعی برمی‌گردد.
از طرفی در حین بارداری و پس از آن ممکن است لبیاها دچار تورم باشند، از این رو انجام لابیاپلاستی در این ایام اصلا جایز نیست و بهتر است پس از رفع این تورم، اقدام به انجام این عمل زیبایی کرد. در بسیاری از موارد پس از زایمان به دلیل تغییرات هورمونی و مسائل دیگر، ممکن است لبیاها تغییر شکل دهند و یا بزرگ شوند، از این رو باید صبر کرد فرم لبیامینورها و اندازه آن‌ها به حدی ثابت برسد و سپس اقدام به انجام جراحی زیبایی کرد.

لبیامینورپلاستی بعد از زایمان
لبیامینورپلاستی تحت بیهوشی و بیحسی نیز می‌تواند صورت بگیرد. معمولا در زنانی که در دوره شیردهی هستند، توصیه می‌کنیم که حتما این عمل را با بیحسی انجام دهند. زیرا روش بیهوشی خود باعث عوارضی است که در تمام دنیا، پزشکان زیادی سعی می‌کنند روش‌های خواب مصنوعی و بیحسی را جایگزین جراحی‌هایی که با روش بیهوشی صورت می‌گیرند، کنند. به عبارتی ممکن است، ماده بیهوشی بر روی کودک نیز تأثیر بد بگذارد. البته در مواقع ضروری می‌توان این عمل را با روش بیهوشی نیز انجام داد که نیاز به مراقبت‌های خاصی است.

لبیاماژورپلاستی بعد از زایمان

  • لبیاماژورپلاستی نیز یکی دیگر از عمل‌های زیبایی می‌باشد که بر روی لبیاماژورها انجام می‌شود. این عمل زیبایی نیز باید پس از زایمان صورت بگیرد و بهتر است حداقل سه ماه از زایمان بگذرد تا لبیاماژورپلاستی به خوبی صورت گیرد. لبیاماژورپلاستی نیز می‌تواند در حین عمل بیهوشی و یا بیحسی صورت بگیرد، که در اینجا نیز روش بیحسی ارجح دارد.
    اما چرا لبیاماژورپلاستی نیز باید چند ماه پس از زایمان صورت بگیرد؟ این یکی از سؤالاتی است که بسیاری از افراد بارداری که برای انجام عمل‌های زیبایی به ما مراجعه کرده‌اند از ما می‌پرسند.

لبیاماژورپلاستی بعد از زایمان
عمل لبیاماژورپلاستی به دو منظور صورت می‌گیرد:

  •  در ابتدا مهمترین هدف از انجام لبیاماژورپلاستی رفع شلی، آویزان بودن،فاصله زیاد آن‌ها از هم است، که همین تغییرات باعث بهتر دیده شدن ناحیه تناسلی می‌شود.
  •  اما هدف دیگر از انجام لبیاماژورپلاستی، پنهان کردن لبیامینورها و کلیتوریس در زیر و مابین لبیاماژورها است که به کمک لبیماژورپلاستی و تزریق فیلر و چربی صورت می‌گیرد و در زیبا شدن ناحیه تناسلی نقش بسیار مهمی دارد.
    به همین دلیل در روزهای بارداری و پس از زایمان که ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی، خونرسانی بالا و … ناحیه ژنیتال متورم شود، ممکن است نتیجه لبیاماژورپلاستی آن نتیجه‌ای نباشد که در روزهای اولیه ایجاد می‌شود.
    به همین دلیل باید شش ماه از زایمان بگذرد تا فرم ناحیه تناسلی ثابت شود.

چرا بعد از زایمان واژینوپلاستی انجام دهیم؟

زایمان می تواند باعث کاهش اصطکاک و لذت جنسی به دلیل شل شدن عضلات واژن و گشاد شدن کانال واژن شود. جوانسازی واژن روشی است که بافت های اضافی را برداشته و ماهیچه های زیرین واژن را سفت می کند. علاوه بر افزایش لذت جنسی و بهبود اعتماد به نفس، برخی از زنان پس از واژینوپلاستی، کاهش بی اختیاری ادرار استرسی را گزارش می کنند.

واژینوپلاستی بعد از زایمان

واژینوپلاستی از جمله عمل‌هایی است که به ویژه در زنانی که زایمان طبیعی دارند توصیه می‌شود. این عمل زیبایی به شکل‌های مختلفی صورت می‌گیرد. لیزردرمانی برای واژینوپلاستی، سبب تقویت عضلات نگهدارنده و کف لگن می‌شوند و همین کار سبب جلوگیری از بسیاری از مشکلات در آینده می‌شوند. در واقع می‌تواند حکم پیشگیری‌کننده داشته باشد.
از طرفی زنانی که زایمان طبیعی دارند ممکن است دچار مشکلات مختلفی شوند که به برخی از مهمترین این مشکلات اشاره می‌کنیم:

  •  ضعف در عضلات نگهدارنده رحم و مثانه و کف لگن از ممترین مشکلاتی است که ممکن است پس از زایمان طبیعی فرد دچار آن شود.
  •  گشاد شدن واژن، از اصلی‌ترین مشکلاتی است که زنان زیادی پس اززایمان طبیعی، با آن مواجه می‌شوند و اصلی‌ترین علتی است که زنان برای رفع آن برای واژینوپلاستی اقدام می‌کنند.

واژینوپلاستی بعد از زایمان

  •  افتادگی‌های رحم و مثانه نیز می‌توانند بسته به مسائل مختلفی با شدت‌های متفاوتی، پس از زایمان طبیعی ایجاد شوند.
  • اغلب مشکلاتی که پس از زایمان طبیعی، ایجاد می‌شوند می‌توانند با انجام ورزش‌های کگل و تقویتی کف لگن، رفع شوند و یا اصلا فرد با آن‌ها مواجه نشود. واژینوپلاستی با لیزر از مهمترین مسائلی است که برای اغلب زنان پس از زایمان واجب است، به ویژه در زنانی که زایمان طبیعی دارند. زیرا واژینوپلاستی با لیزر باعث می‌شود که علاوه بر مستحکم شدن مجدد واژن و تنگ شدن آن، عضلات نگهدارنده رحم و مثانه و کف لگن نیز تقویت شوند.

اما سؤالی که پیش می‌آید این است که چه زمانی باید اقدام به انجام واژینوپلاستی کرد؟ پس از زایمان، ناحیه ژنیتال متورم است و وجود بخیه‌های موجود در ناحیه، مانع از انجام عمل‌های زیبایی می‌شود. به همین دلیل تا بهبودی کامل، فرد باید صبر کند تا بهترین نتیجه را از عمل واژینوپلاستی فرد بگیرد.
همچنین پس از زایمان طبیعی، فرد بهتر است تا تثبیت فرم ناحیه تناسلی صبر کند سپس اقدام به انجام واژینوپلاستی کند. واژینوپلاستی یکی از مهمترین عمل‌هایی است که به کمک روش‌های گوناگون انجام می‌شود، که بهترین این روش‌ها لیزردرمانی می‌‌باشد اما در برخی موارد میزان گشادی به گونه‌ای است که بهتر است از یک روش‌ دیگر برای بهبود فرد بهره برد.
شش ماه پس از انجام زایمان، بهترین زمان برای انجام واژینوپلاستی است.

پرینورافی بعد از زایمان

پرینورافی از عمل‌های زیبایی زنان است که اغلب طرفداران این عمل، زنانی هستند که در حین زایمان طبیعی، بافت پرینه آن‌ها پاره شده است و یا دچار پارگی بافت پرینه به دلایل مختلف شده‌اند. در این عمل نیز بهتر است حداقل 4 ماه صبر کرد سپس اقدام به انجام رفع پارگی ایجاد شده کرد.

روشن‌سازی واژن بعد از زایمان

تغییرات هورمونی در زمینه بارداری و پس از زایمان، ممکن است سبب تیرگی در ناحیه تناسلی، کشاله ران و اطراف آن و حتی در دیگر نواحی بدن شوند. به همین دلیل زنان زیادی پس از زایمان از تیرگی‌های به وجود آمده ناراحت هستند و تمایل به از بین بردن آن‌ها دارند. ما به این گروه از زنان نیز توصیه می‌کنیم، پس از حداقل 3 ماه می‌توانند اقدام به رفع تیرگی کنند. البته برای رفع تیرگی لبیامینورها، گذشت 6 ماه واجب است، تا میزان خونرسانی این ناحیه به حد معمول برسد و همچنین تغییرات هورمونی فرد نیز باید به حد عادی برسد تا دوباره تیرگی‌ ایجاد نشود.
پس از گذر 6 ماه، می‌توان به کمک روش‌های مختلف از جمله لیزردرمانی تیرگی‌ها را رفع کرد.

روشن‌سازی واژن بعد از زایمان

تزریق فیلر و چربی بعد از زایمان

زنان زیادی تمایل به تزریق چربی در ناحیه لبیاهای خود و ناحیه ژنیتال خود دارند. اما اگر تمایل دارید تا بارداری و زایمان خود صبر کنید، بهتر است تا 6 ماه پس از زایمان خود نیز صبر کنید تا پس از تثبیت فرم ناحیه تناسلی خود بتوانید تزریق چربی را انجام دهید. شاید برای شما نیز سؤال پیش بیاید، که مگر ممکن است ناحیه تناسلی پس از زایمان تغیییر کند؟
بله، تغییرات هورمونی ممکن است باعث ایجاد تغییراتی در ناحیه تناسلی فرد شوند. و همچنین به دلیل ایجاد تورم‌های موقت، بهتر است تا بهبودی کامل و رفع این تورم‌ها صبر کرد تا به درستی انجام تزریق چربی صورت گیرد.

پیرسینگ بعد از زایمان

از مهمترین عمل‌های زیبایی که بسیار نیز رایج است و به صورت سرپایی صورت می‌گیرد، پیرسینگ می‌باشد. پیرسینگ کلیتوریس، لبیامینورها و لبیاماژورها از مهمترین نواحی‌ای هستند که امروزه در بین زنان و دختران جوان طرفدار دارند. زنانی که پیرسینگ این نواحی ار به بعد از زایمان خود موکول کرده‌اند بهتر است، پس از 3/4 ماه اقدام به انجام این کار کنند و از پیرسینگ خود لذت ببرند.

پیرسینگ بعد از زایمان

برچسب ها
ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

02144978004