عوارض عمل زیبایی واژن

28/سپتامبر/2019

عوارض عمل زیبایی واژن چیست؟

عوارض عمل زیبایی واژن چیست؟ عمل‌های زیبایی ممکن است هر کداوم عوارض خود را داشته باشند. اما امروز تصمیم داریم عوارض عمل‌ زیبایی واژن رابررسی کنیم و به شرح آن‌ها بپردازیم. زیرا داشتن و یا نداشتن عوارض ازجمله دغدغه‌های مهم افراد می‌باشد که بسیاری از زنان به دلیل نداشتن پاسخ قطعی برای این سؤال، همچنان برای انجام عمل‌های زیبایی واژن تردید دارند.

عوارض چند روز بعد از عمل زیبایی واژن

بعد از عمل زیبایی واژن تا بهبودی کامل زخم‌ها، ممکن است فرد مشکلات زیر را داشته باشد که با بهبودی کامل محل جراحی، این علائم نیز از بین می‌روند. اکنون برای بررسی بیشتر این علائم را ذکر می کنیم و با عوارض چند روز بعد از عمل زیبایی واژن آشنا می شویم

•  التهاب
    التهاب از جمله نشانه‌هایی است که فرد تا زمانیکه به بهبودی کامل نرسد نشانه‌های آن را در خود می‌بیند. معمولا ممکن است پس از جراحی، التهاب افزایش یابد و تا چند ساعت بعد به حداکثر خود برسد و سپس کاهش یابد و ناحیه مورد نظر به حالت طبیعی خود برسد.
  •  خارش
    اغلب افرادی که لابیاپلاستی می‌کنند خارش را تجربه می‌کنند و علائم آزاردهنده آن را حس می‌کنند، خارش به کمک استفاده از داروهای تجویز شده کاملاً قابل کنترل است و پس از استفاده از داروی مخصوص آن، مهار می‌شود.
  •  سوزش
    سوزش یکی دیگر از علائمی است که در محل زخم‌ها پس از عمل زیبایی واژن، قابل رؤیت می‌باشد. برای کنترل سوزش، پزشک مسلماً دارویی تجیوز کرده است، که در صورت مصرف منظم آن، علائم سوزش نیز رفع خواهند شد.
  •  حالت تهوع
    بیمارانی که لبیاپلاستی یا دیگر عمل‌های زیبایی ناحیه ژنیتال را با روش بیهوشی انجام می‌دهند، پس از به هوش آمدن ممکن است دچار گیجی و حالت تهوع باشند که به مرور از شدت این علائم کاسته می‌شود. اما اگر با گذر زمان همچنان این علائم بعد از چند روز وجود داشتند حتما با پزشک خود مشورت نمایید.a
  •  سخت راه رفتن
    منطقی است که پس از انجام لابیاپلاستی کمی سخت راه روید. البته نگران نباشید، تا 24 ساعت حتی اگر می‌توانید خوب راه بروید نیز باید مراعات کنید تا دچار هیچ مشکلی نشوید، پس سخت راه رفتن از عوارض عمل لابیاپلاستی می‌‌باشد که به سرعت نیز رفع خواهد شد؛ هرچه قدر از زمان عمل فرد می‌گذرد، فرد نیز در راه رفتن خود احساس راحت‌تری خواهد کرد.
  •  نداشتن حس جنسی
    به دلیل اینکه ناحیه به تازگی جراحی شده است و دستخوش تغییراتی قرار گرفته است، طبیعی است که تا چند روز الی چند هفته، ناحیه جراحی شده بی‌حس باشد. به همین دلیل نگران نباشید. به مروز با گذر ساعت‌‌ها، روزها و هفته‌ها، این مشکل رفع می‌شود و کم کم حس جنسی برمی‌گردد.
  •  عفونت
    عفونت از شایع‌ترین مشکلات زنان بعد از عمل‌های زیبایی واژن می‌‌باشد که اغلب به دلیل بی‌توجهی و عدم مراقبت کافی از محل زخم‌‌ها ایجاد می‌شود که پس از بروز باید سریعاً به پزشک مراجعه کرد و برای رفع آن اقدام کرد.
  •  خونریزی
    خونریزی بعد از عمل‌های زیبایی واژن، ممکن است به دلیل آسیب به بخیه‌ها ایجاد شود، معمولا افرادی که جراحی‌های زیبایی خود را با لیزر انجام می‌دهند، کمتر از محتمل خونریزی هستند.تمامی علادم ذکر شده پس از بروز به مرور کاهش می‌یابند، اما اگر هر کدام از علائم زیر تشدید شدند و یا موردی غیرطبیعی در مورد آن‌ها مشاهده کردید، بهتر است به پزشک خود گزارش دهید.

عوارض عمل زیبایی واژن

عوارض بلند مدت عمل زیبایی واژن

•  نداشتن حس جنسی
    از بین رفتن حس جنسی، یکی از بزرگترین پیامدهای انجام عمل‌های زیبایی زنان با تکنیک اشتباه است، که متأسفانه سالیانه افراد زیادی قربانی این موضوع می‌شوند و در اغلب موارد برای آن‌ها نمی‌توان کاری کرد.
    اگر با گذر زمان روندی بهبودی در بیحس بودن ناحیه جراحی شده خود احساس نکردید احتمالا دچار این عارضه دردناک شده‌اید و عصب شما در حین رابطه جنسی آسیب دیده است
  • کنگره کنگره شدن لبیاها
    یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که برای افراد پس از انجام عملی همچون لبیاپلاستی پیش می‌آید کنگره کنگره شدن لبیاها می‌باشد که در این هنگام بیمار باید مجدداً توسط یک پزشک آموزش دیده و حرفه‌ای مورد عمل ترمیمی قرار بگیرد.
  •  کنده شدن لبیاها
    ممکن است پس از انجام لبیاپلاستی شاهد این باشیم که یکی از لبیاها کنده شده است، به همین دلیل فرد در این هنگام نیاز به عمل ترمیمی لابیاپلاستی خواهد داشت و مجدداً باید لبیاپلاستی بر روی لبیاهای فرد صورت گیرد.
  • عدم قرینگی لبیاها
    عدم قرینگی لبیاها یکی یگر عوارض دائمی لبیاها می‌باشد که با جراحی مجدد لبیاپلاستی رفع می‌شود.
  •  درد لبیها
    برخی از زنانی که لبیاپلاستی انجام می‌دهند، می‌گویند که ما پس از لبیاپلاستی همیشه درد خاصی را در ناحیه لبیاهای خود احساس می‌کنیم. ممکن است علل بروز این مشکل، بد عمل کردن و یا اسیب به اعصاب جنسی فرد باشد. هر کدام از موارد بالا را از این رو می‌گویند دائمی که تنها با عمل مجدد لابیاپلاستی رفع می‌شوند، البته به جز آسیب به اعصاب جنسی و از بین رفتن حس جنسی که قابل درمان نخواهد بود.

تاثیر انتخاب آگاهانه جراح زیبایی زنان در نتیجه عمل های زیبایی واژن

از آنجا که ناحیه ژنیتال یک ناحیه بسیار حساس در بدن است، پس هر گونه اثرات منفی جراحی می تواند خسرات جبران ناپذیری را از خود به جای بگذارد. یک جراح زیبایی زنان خوب و با تجربه می تواند احتمال بروز این عوارض را تاحد قابل توجهی از بین ببرد. در انتخاب پزشک خود ملاک انتخاب را بر مبنای هزینه پایین جراحی نگذارید، چه بسا افراد تنها به دلیل هزینه پایین جراحی های زیبایی زنان را در مراکز غیر معتبر و توسط افراد غیر متخصص انجام داده اند، این افراد  نه تنها ظاهر ناحیه ژنیتال را بهبود نمی بخشند بلکه آناتومی بدن را تغییر می دهند که برای اصلاح نیاز به تخصص و هزینه بالاست.

آیا لابیاپلاستی عوارض دارد؟