میزان بهبودی بعد از لابیاپلاستی

( 5,00 امتیاز از 1 رای )
26/سپتامبر/2019

 عمل لابیاپلاستی

علت های بسیاری وجود دارد که افراد رو به عمل های زیبایی زنان می آورند، از جمله زایمان های مکرر، بالا رفتن سن، ازدواج مجدد، کاهش اعتماد به نفس و موارد بسیاری دیگر، همگی می تواند باعث افزایش عمل های زیبایی زنان شود.

خیلی از افراد اینگونه تصور دارند که عمل لبیاپلاستی یک جراحی بسیار ساده است که تنها با یک برش انجام می شود. در حالی که اینگونه نیست، عمل لابیاپلاستی یک جراحی بسیار مهم است که لازم است با دقت و توسط فرد تخصص انجام شود. لازم است افراد متخصص در این زمینه آموزش های کامل در این جراحی را ببینند و بعد از آن تمرین های کافی را انجام دهند تا از عوارض بد لابیاپلاستی جلوگیری شود.

آیا لابیاپلاستی ختنه است؟

چرا گاهی از عمل لابیاپلاستی با انرژی منفی یاد می شود، اینکه گاهی افراد آن را همانند عمل ختنه یاد می کنند کاملا اشتباه است، این جراحی عملی نیست که به زور انجام شود و عمل دردناکی نیست و بیماران به منظور زیبایی آن را انجام می دهند.

میزان بهبودی بعد از لابیاپلاستی

میزان بهبودی بعد از لابیاپلاستی

اینکه پس از لابیاپلاستی دوره بهبودی و نقاهت به چه صورت است، از مهمترین موضوعاتی است که مراجعین لابیاپلاستی مطرح می‌کنند. دانستن این موضوع به ویژه در زنان شاغل از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل تصمیم به بررسی آن داریم. میزان بهبودی جراحان بعد از لابیاپلاستی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که ابتدا به آن‌ها اشاره میکنیم و سپس مسائل مرتبط را بررسی می‌کنیم:

  • قدرت ترمیم پوست همیشه به عنوان یکی از مسائل مربوط به میزان بهبودی مطرح است، معمولا هر چه قدر زخم‌ها زودتر بهبود یابند، فرد از علائم و عوارض موقت لابیاپلاستی زودتر رها می‌شود.
  •  استفاده از کرم ترمیم‌کننده تجویز شده توسط پزشک، یکی دیگر از مسائل مهم در زمینه بهبودی بعد از لابیاپلاستی است که حتما باید طبق تجویز پزشک مصرف شود؛ بسیاری از مراجعین در مصرف کرم ترمیم‌کننده سهل‌انگاری می‌کنند که همین موضوع می‌تواند باعث پیامدهای منفی در نتیجه انتهایی عمل شود.
  •  انجام لابیاپلاستی با لیزر خود یکی از مهمترین مسائل و مواردی است که باعث می‌شود، فرد دوره نقاهت خیلی کوتاهی داشته باشد؛ مثلا لیزر مونالیزاتاچ که برای ایجاد برش‌های لابیاپلاستی نیز کاربرد دارد در حین برش به سرعت زخم را با افزایش سرعت انعقاد ترمیم می‌کند و از این رو فرد دچار هیچ خونریزی خاصی نمی‌شود، همچنین به دلیل این مسئله، ابتلا به انواع عفونت‌ها و مشکلات دیگر پس از لابیاپلاستی کاهش می‌یابد.
  •  مراقبت‌های بعد از عمل در صورتیکه به درستی صورت گیرند و فرد دچار عارضه خاصی نشود، به ترمیم سریع زخم‌ها و بهبودی فرد می‌انجامد.
  •  زدن بخیه درست با تکنیک صحیح توسط پزشک یکی از مسائلی است که در روند بهبودی فرد میسر است. و این موضوع باعث می‌شود فرد به مشکلات بعد از لابیاپلاستی دچار نشود.

مواردی که در بالا ذکر شد در کوتاه بودن دوره نقاهت تاثیر بسیار مهمی دارند و حتما باید به آنها توجه کرد، زیرا در صورت بروز هر پیشامدی، دوره نقاهت لابیاپلاستی افزایش می‌یابد.

اما در صورت رعایت کردن تمام نکات ذکر شده، دوره نقاهت بعد از لابیاپلاستی به چه صورت خواهد بود؟

  • به طور میانگین همه افراد پس از لابیاپلاستی نیاز به یک روز استراحت مطلق دارند و پس از آن باید مجددا به جراح خود مراجعه کنند تا محل زخم معاینه شود. شهرستانی‌ها می‌توانند پس از معاینه به شهر خود باز گردند.
  • پس از گذر این ۲۴ ساعت، دو الی سه روز نیاز به استراحت نسبی است و باید احتیاط کامل صورت گیرد( در بخش مراقبت‌های بعد از لابیاپلاستی کامل به این موضوع پرداخته‌ایم)
  • پس از گذر یک هفته، بخیه‌ها آرام آرام از محل زخم جدا می‌شوند و ممکن است در این مدت محل زخم دچار خارش شدید شود.
  • اگر این خارش همراه با درد و سوزش و التهاب شدید بود، نشانی از عفونت است که باید مجددا به جراح خود مراجعه کرد، در غیراینصورت نشانی بارز برای جوش خوردن بخیه‌ها است.
  • بهبودی کامل لابیاپلاستی اغلب پس از شش الی هشت هفته بعد از جراحی است که فرد می‌تواند رابطه جنسی داشته باشد.
  • پس از از بین رفتن تورم‌ها و التهابات و همچنین ترمیم تمام زخم‌ها، معمولا نتیجه عمل مشخص می‌شود. پس بهتر است تا بهبودی کامل صبر کنیم و از قضاوت نتیجه عمل پرهیز کنیم.
برچسب ها
مدت زمان دوران نقاهت بعد از لابیاپلاستی
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

02144978004