هرآنچه درمورد لابیاپلاسی باید بدانید

( 4,40 امتیاز از 5 رای )
05/سپتامبر/2019
عوارض لبیامینورپلاستی
05 / سپتامبر / 2019

لابیاپلاستی کلمه‌ای است که امروزه نسبت به قبل بیشتر شنیده می‌شود، شاید برای شما هم سؤال پیش آمده باشد که این عمل چیست؟ |لابی
برای اینکه بهتر مفهوم این عمل را بفهمید باید با ساختار لبیاها اشنا شوید. خیلی ساده است ما به پره‌های ورودی واژن که پایین کلیتوریس هستند و مانند دو بالک کوچک می‌باشند لابیامینور می‌گوییم. از طرفی لابیا ماژورها نیز آن بخش از دستگاه تناسلی هستند که در بیرونی‌ترین قسمت قرار گرفته‌اند و کلیتوریس و لبیامینورها را می‌پوشانند.
برای درک بهتر می‌توانید به بخش آناتومی ناحیه تناسلی و یا خدمات لابیاپلاستی سایت دکتر خلیلی مراجعه کنید. لبیاپلاستی اگر بر روی لبیامینورها صورت گیرد با قرینه‌سازی لبیاها، رفع بخش تیره و کوچک کردن لبیاها همراه است و اگر بر روی لبیاماژورها صورت گیرد با رفع مشکل آویزانی و شلی لبیاماژورها و نزدیک کردن آن‌ها به هم و یا بزرگ کردن این دو بخش صورت می‌گیرد.
در کل هدف از انجام لبیاپلاستی بهبود وضعیت ظاهری لبیاها و در نتیجه بهتر شدن شکل ناحیه تناسلی است.

لابیاپلاستی

انواع لابیاپلاستی

  • لابیاپلاستی انواع گوناگونی دارد که بر اساس نوع لابیاها فرق می‌کند:
  • لابیامینورپلاستی؛ این عمل زیبایی بر روی لابیامینورها صورت می‌گیرد.
  • لابیاماژورپلاستی؛ این عمل زیبایی بر روی لابیاماژورها صورت می‌گیرد.
    بسته به اینکه فرد نیاز به چه نوع عملی دارد، بر روی لابیاهایش یکی از دو عمل بالا انجام می‌شود. لابیاماژورپلاستی علاوه بر جراحی در برخی موارد همراه با تزریق چربی و فیلر در لابیاماژورها انجام می‌شود.

انواع لابیاپلاستی

 

بهترین کاندیدای لابیاپلاستی

طی تحقیقات به عمل آمده عمل لابیاپلاستی عملی است که تنها جنبه زیبایی دارد اما به جرأت می‌توان گفت در بسیاری از موارد این عمل زیبایی جنبه درمانی نیز دارد که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • کسانی که به هنگام پوشیدن لباس‌های تنگ درد و سوزش زیادی محتمل می‌شوند، لبیاپلاستی علاوه بر جنبه زیبایی برای آن‌ها جنبه درمانی نیز دارد.
  •  دوچرخه‌سواری یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که زنانی که لابیاهای بزرگی دارند با آن دچار مشکل می‌شوند؛ برخی از زنان به دلیل لابیاهای خیلی بزر‌گ خود نمی‌توانند از این سرگرمی مفرح لذت ببرند.
  •  بسیاری از زنان از فرم ناحیه تناسلی خود رنج می‌برند و اعتماد به نفس کافی در حین رابطه جنسی ندارند؛ در اینگونه افراد نیز لبیاپلاستی به تنهایی و یا همراه با عمل‌های زیبایی دیگر به تصحیح شکل ناحیه تناسلی کمک می‌کند.
  • خروج صحیح ادرار نیز یکی از وظایف لابیاها است که اگر لابیاها بزرگ و بدون شکل باشند ممکن است فرد در هنگام تخلیه ادرار دچار مشکل شود.
    به عبارتی می‌توان گفت هر فردی که با لابیاهای خود دچار مشکل باشد، و یا از فرم ناحیه تناسلی خود راضی نباشد می‌تواند با انجام عمل‌های لابیامینورپلاستی و لابیاماژورپلاستی شرایط ناحیه تناسلی خود را بهبود ببخشد.

بهترین کاندیدای لابیاپلاستی

 

روش‌های لابیاپلاستی

لابیاپلاستی با روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. همه افرادی که خواهان انجام عمل لابیاپلاستی هستند می‌توانند از بین روش‌های بی‌حسی، بیهوشی و خواب عمیق یک روش را انتخاب کنند. که البته جز مواردی که پزشک صلاح می‌داند که فرد لابیاپلاستی را با روش بیهوشی انجام دهد، روش بیحسی و خواب عمیق ارجحیت دارند.
لابیاپلاستی به سه شکل گوناگون صورت می‌گیرد:

  •  لابیاپلاستی با تیغ جراحی و روش جراحی
  •  لابیاپلاستی با لیزر
  • لابیاپلاستی به روش سافرینگ
    (روش سافرینگ مناسب افرادی است که تمایل به ایجاد تغییرات جزی بر روی لابیاهای خود دارند.)
    اما دو‌ روش بالامی‌تواند برای اغلب افراد مناسب باشد. برای انتخاب بهترین روش لابیاپلاستی بهتر است که با پزشک مشورت کنید.

هرآنچه درمورد لابیاپلاسی باید بدانید

ترمیم لابیاپلاستی

ترمیم لابیاپلاستی عملی است که به دنبال عمل اصلی لابیاپلاستی صورت می‌گیرد. اما گروهی تصور دارند مانند بوتاکس و یا بسیاری از فعالیت‌های زیبایی آرایشگاه‌ها، ترمیم لابیاپلاستی یک عمل واجب است. اما این تصور کاملا غلط می‌باشد. عمل ترمیم لابیاپلاستی مانند عمل ترمیم دیگر جراحی‌های زیبایی است و تنها در صورتی نیاز است که جراح لابیاپلاستی فرد به دلیل عدم مهارت کافی و نابلد بودن، نتواند بر روی لابیاها به درستی جراحی زیبایی لابیاپلاستی را انجام دهد.
در اینصورت فرد نیاز به عمل ترمیم لابیاپلاستی دارد، این عمل ترمیمی بسیار سخت و ظریف می‌باشد و توصیه می‌شود پیش پزشک دیگری انجام شود نه پزشکی که بار اول لابیاهای فرد را عمل کرده است. معمولا عمل ترمیم لابیاپلاستی به وفور در بین مراجعین لابیاپلاستی دیده می‌شود که متاسفانه آمار دردناکی است. اغلب بانوان به دنبال کنگره شدن ، عدم قرینگی، بی‌شکل بودن ، کنده شدن و آسیب به اعصاب جنسی لابیاها به دنبال انجام عمل ترمیم لابیاپلاستی هستند.

جراح لابیاپلاستی

جراح لابیاپلاستی بهتر است که جراح زیبایی زنان باشد نه فقط جراح زنان. زیرا این عمل زیبایی واژن  را حتی بسیاری از جراحان زیبایی زنان که به صورت تخصصی دوره‌های عمل‌های زیبایی زنان را گذرانده‌اند نیز نمی‌توانند به خوبی انجام دهند. به همین دلیل توصیه می‌شود به جراحان زیبایی مراجعه شود.
از طرفی به دلیل افزایش آمار کیس‌های ترمیمی لابیاپلاستی توصیه می‌شود برای اطلاع از مهارت پزشک با مراجعین پزشک صحبت شود و یا حضوری به مراکز زیبایی پزشک مربوطه مراجعه شود.

جراح لابیاپلاستی

 

عمل‌های همزمان با لابیاپلاستی

همزمان با لابیاپلاستی ممکن است عمل‌های زیبایی دیگری نیز نیاز باشد. عمل‌هایی که همزمان با لابیاپلاستی می‌تواند صورت بگیرد، عمل‌هایی هستند که در پایین به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • عمل زیبایی کلیتوریس؛ این عمل زیبایی شایع برای بانوانی که علاوه بر لابیاهای خیلی بزرگ، کلیتوریس بزرگی نیز دارند مناسب است. عمل زیبایی کلیتوریس بسیار عمل حساسی است و به عبارتی می‌توان گفت هر پزشکی از عهده آن برنمی‌آید، این عمل زیبایی در صورتیکه فرد کلیتوریس بسیار بزرگی داشته باشد، همزمان با لابیاپلاستی صورت می‌گیرد.
  •  پرینورافی؛ ممکن است عمل زیبایی لابیاپلاستی همراه با پرینورافی صورت گیرد، پرینورافی عمل است که بر روی بافت پرینه انجام می‌شود.
  • مونس‌پلاستی؛ مونس پلاستی برای رفع افتادگی ناحیه‌ی بالای تناسلی بر روی ناحیه تناسلی صورت می‌گیرد، بیمار می‌تواند این دو عمل را باهم انجام دهد.
  •  روشن‌‌سازی واژن؛ روشن‌سازی واژن که به سفید کردن واژن معروف است به کمک دستگاه‌های لیزر گوناگون صورت می‌گیرد و در رفع تیرگی زنان بسیار مؤثر است. وایتنینگ یا روشن‌سازی واژن طی چندین جلسه می‌تواند به همراه لابیاپلاستی صورت گیرد.
  • واژینوپلاستی؛ واژینوپلاستی یا تنگ کردن واژن عملی است که به کمک لیزر، جراحی، تزریق فیلر و چربی و یا لیفت با نخ صورت می‌گیرد و می‌تواند همراه با عمل لابیاپلاستی باشد.
    اینکه شما به چه عمل‌هایی در کنار لابیاپلاستی نیاز دارید و یا اینکه آیا می‌توانید آن را در کنار لابیاپلاستی انجام دهید یا خیر، باید توسط پزشک شما مشخص شود.
    اما معمولا عمل‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، عمل‌هایی هستند که می‌توانند همراه با لابیاپلاستی صورت گیرند.

عمل‌های همزمان با لابیاپلاستی

نکاتی کلیدی لابیاپلاستی

نکات مهمی در مورد این عمل زیبایی کاربردی وجود دارد که اکنون به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  •  برخلاف تصور اشتباه عام، این عمل در کاهش حس جنسی هیچ نقشی ندارد مگر اینکه پزشک مهارت کافی نداشته باشد؛ در صورت انجام آن با تکنیک صحیح، عمل لابیاپلاستی می‌تواند در بهبود روابط جنسی فرد نقش مهمی داشته باشد.
  •  مراقبت‌های قبل و بعد عمل لابیاپلاستی در نتیجه کار بسیار نقش مهمی دارند، به همین دلیل فردی که قصد دارد این عمل را انجام دهد باید به همه این نکات توجه کند، که لیست کاملی از آن‌ها در سایت دکتر خلیلی موجود است.
  • قبل از انتخاب جراح به مراکز مختلف مراجعه کنید و با مراجعین صحبت کنید، اینکار برای جلوگیری از انجام عمل ترمیم لابیاپلاستی می‌باشد.
  •  پس از عمل در صورت ناراضی بودن از شکل لابیاها، عمل ترمیمی لابیاپلاستی را پیش پزشک خود انجام ندهید، زیرا عمل ترمیمی لابیاپلاستی بسیار سخت‌تر از بار اول است و قطعا پزشکی‌ که بار اول نتواند عمل لابیاپلاستی را به درستی انجام دهد در انجام عمل ترمیم نیز ناموفق عمل خواهد کرد.

هزینه لابیاپلاستی

افراد زیادی روزانه جهت اطلاع از هزینه عمل‌های لابیاپلاستی به ما مراجعه می‌کنند. تعیین هزینه عمل لابیاپلاستی تنها پس از معاینه فرد صورت می‌گیرد. زیرا هزینه لابیاپلاستی بر اساس شکل و فرم لابیاها تعیین می‌شود و بسته به انتخاب روش بیحسی و بی‌هوشی متغیر است.
در ضمن هزینه‌های لابیاپلاستی تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نمی‌باشد.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ( 2 )

  1. تینا17 آوریل 2020

    سلام خانم دکتر عزیز.
    من مجرد هستم خانواده به علت احتمال برجا موندن اسکار لابیاپلاستی با لیزر و جراحی موافق عمل نیستن.
    لابیا من تیپ 2 هست.آیا من فقط برای اینکه ظاهر لابیا کمی بهتر به میتوانم لابیاپلاستی سافرینگ رو انجام بدن.

    • drkhalili22 می 2021

      سلام باید معاینه شید

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

02144978004